جایگزین قرص و داروی سرماخوردگی برای درمان فوری

در این روزهای پاییزی که بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی می شوند، بهتر است برای بهبود آن به جای مصرف قرص و دارو از درمان های بی ضرر استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با سرد شدن هوا و فرا رسیدن فصل پاییز بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند و با تجویز پزشک داروهایی برای رفع علائم سرماخوردگی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:

تفاوت سرماخوردگی و آلرژی در چیست؟

در هنگام سرماخوردگی نوشیدن یک لیوان دم نوش گرم به بهبود سرماخوردگی شما و علائم آن اعم از گلودرد، آبریزش بینی، سرفه و... کمک می کند. در این بخش از بهداشت و سلامت دمنوش هایی را معرفی می کنیم که به جای خوردن قرص سرماخوردگی می توانید از آنها کمک بگیرید.

مثل همیشه یادآور میشویم که در صورت داشتن بیماری های زمینه ای و...، نسخه های ساده طب سنتی را نیز بدون مشورت با متخصصان طب سنتی مصرف نکنید.

دمنوش زنجبیل:بهبود درد گلو

۸۵ گرم ریشه زنجبیل تازه را پس از شستشو کامل پوست بگیرید و آن را در لایه‌های نازک برش دهید. تقریباً نصف کتری (۸۰۰ میلی‌لیتر) را از آب پرکنید و بر روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند، سپس تکه‌های زنجبیل را درون آب ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه در حرارت کم اجازه دهید که دم بکشند. آخرسر کمی عسل به چای اضافه کنید و سپس آن را از درون صافی عبور داده تا دم‌نوش زنجبیل شما خالص شود.

دمنوش پونه:رفع آبریزش بینی

برگ های تازه یا خشک شده پونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند تا دم بکشد، دمنوش پونه را می توانید با عسل شیرین کنید و بنوشید.

دمنوش بنفشه:رفع سرفه های خشک

برای تهیه یک فنجان دمنوش بنفشه مقداری برگ های خشک شده را درون یک فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید حدود ۵ دقیقه بماند و سپس با عسل شیرین کرده و بنوشید.

دمنوش بابونه:رفع میکروب معده

گل‌های بابونه را برای مدتی در آب گرم خیس کنید. آب را به جوش آورید. گل‌های بابونه را در یک تکه پارچه‌ی تنظیف بگذارید و آن را گره بزنید تا مثل چای کیسه‌ای‌ شوند. سپس آن را در آب جوش قرار دهید و پس از ۵ دقیقه زیر حرارت را خاموش کنید. چای را درون یک لیوان بریزید و عسل و آب لیموترش را به آن اضافه کنید و بنوشید.

دمنوش گل گاوزبان:تقویت سیستم ایمنی

گل گاو زبان را درون یک قوری کوچک می ریزیم، سپس گل محمدی ها را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله آب جوش را اضافه می کنیم و قوری را روی بخار آب کتری یا سماور قرار دهیم تا دمنوش دم بکشد. پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دمنوش ما آماده است.

دمنوش آویشن:رفع خلط

برای درست کردن این دمنوش آب را به جوش آورید سپس آویشن را داخل یک قوری بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد.پس از آن دمنوش آویشن را داخل یک فنجان بریزید و اجازه دهید خنک شود و بعد از آن عسل را به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

دمنوش نعناع:ضد اسهال

۱ قاشق نعناع خشک را به همراه دوتکه پوست نارنج خشک‌شده و نبات در دو فنجان آب بجوشانید. این ترکیب به‌سرعت دل‌درد و اسهال را درمان خواهد کرد.

دمنوش چای ترش:بهبود سرماخوردگی

۸ الی ۱۰ گل چای ترش و کمی از برگ آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و ۵ دقیقه اجازه دهید بماند. سپس مخلوط را از صافی عبور داده و با عسل شیرین کرده و بنوشید.

نکات مهم

این دمنوش ها برای خانم های باردار ممکن است عوارضی را در پی داشته باشند.
کودکان خردسال باید از مصرف دمنوش ها خودداری نمایند.
خانم ها در دوران شیردهی دمنوش ها را با احتیاط و طبق نظر کارشناسان طب سنتی استفاده کنند.
از مصرف بیش از حد هر نوع دمنوشی بپرهیزید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =