ماکرون آمریکا را گران فروش خواند

رئیس جمهور فرانسه می‌گوید گران فروشی گاز طبیعی به کشورهای اروپایی، ناشی از استانداردهای دوگانه آمریکا است و اعتماد فراآتلانتیکی را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش گروه بین‌املل ایسکانیوز و به نقل از تاس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از آمریکا به دلیل گران فروشی انتقاد کرد و گفت بهای گاز فروخته شده به مشتریان اروپایی دو تا چهار برابر بیشتر از قیمت تمام شده در بازارهای داخلی آمریکا است.

وی با متهم کردن واشنگتن به برخورداری از استانداردهای دوگانه، گفت که باید درباره این موضوع بحث و تبادل نظر انجام شود چراکه به مسئله صداقت در تجارت فراآتلانتیکی مربوط است.

ماکرون در ادامه گفت که حتما در سفر ماه دسامبر خود به آمریکا این موضوع را مطرح خواهد کرد.

بحران انرژی در اتحادیه اروپا از ماه میلادی جولای و همزمان با ایجاد وقفه در عرضه گاز روسیه به کشورهای قاره سبز آغاز شد که این خود ناشی از عملیات تعمیر توربین‌های خط لوله نورد استریم بود. 

بعدها، خرابکاری در چندین نقطه از این خط لوله راهبردی، عرضه گاز را بیش از پیش مختل کرد حال آنکه روسیه و غرب هر یک دیگری را در این توطئه دخیل می‌داند با این حال، مسکو از همان ابتدا گفت که واشنگتن دلایل قوی تری برای توقف فعالیت نورد استریم دارد چراکه از اول با احداث آن مخالف بود و به این ترتیب، می‌تواند گاز خود را به چندین برابر قیمت به اروپا عرضه کند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1157226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =