دانشجویان اجازه تخریب ساحت دانشگاه را به خشونت طلبان ندهند

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف در بیانیه‌ای اعلام کرد: از عموم دانشجویان این دانشگاه شریف درخواست می‌کنیم، از خشونت‌طلبان بیزاری کرده و اجازه تخریب ساحت دانشگاه را به آن‌ها ندهید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف درباره اتفاقات روز گذشته (یکم آبان) بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخش اول این بیانیه آمد است: در یک ماه اخیر شریف بستر اغتشاشات و اعتراضات مختلفی بود که با هر تدبیر و شیوه‌ای به دو هفته اخیر و شروعی فضایی آرام و نخبگانی برای گفت‌وگو و همفکری رسید. در شرایطی که دانشگاه به سمت آرامش می‌رفت، معترضانی که رفته رفته مشخص شد خواسته اصلی‌شان نه حجاب است، نه گشت ارشاد؛ بستر جدیدی برای حضور و نمایش خود پیدا کردند.

در این بیانیه مطرح شده است: ناظر به فضای این روزهای شریف، فقط باید تاسف خورد که اگر عده‌ای در آن، به جای گسترش مرزهای دانش و جستجو به دنبال حل مسائل کشور، نهایت دغدغه‌شان هم‌سُفرگی دختر و پسر باشد؛ آن هم در دانشگاهی که زمانی سمبل خرد و نخبگی بود؛ اما اگر آن‌طور که از فهم و درک یک شریفی انتظار می‌رود، مسئله اختلاط سلف دانشگاه، صرفا بستری جدید برای اعتراضات قبل بود.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: اختلاط سلف دانشگاه، به وضوح طبق بند ۱۱ مصوبه ۶ مرداد ۱۳۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره قوانین دانشگاه، امری غیرقانونی بوده و متولی نظارت بر آن، دانشگاه و حراست آن است. مسیر عقلانی و قانونی برای آن‌هایی که دنبال تغییر قانون هستند، مشخصا از تغییر قانون‌گذار می‌گذرد. بنابراین خطاب به آن‌هایی که از طریق قانون‌شکنی و اغتشاش به دنبال مخالفت با قانون هستند، باید گفت که انتظار برخورد و پیگیری قضایی از جانب مجریان قانون، امری طبیعی است و خلاف آن، غیر منطقی است.

در این بیانیه بیان شده است: اگر اعتراض به قانونی، با تجمع و شعار و هنجارشکنی قابل پذیرش باشد، بالتبع دفاع از قانون با تجمع و بدون خشونت، منطقی تر و مقبولتر بوده و اعتراض به این دفاع از اساس باطل است. هیئت رئیسه دانشگاه نیز باید بداند مماشات با هرکدام از خشونت‌طلبانی که با سوءاستفاده اسم تجمع و اعتراض و با رفتارهایی غیر انسانی، برهم زننده نظم و آرامش دانشگاه شده‌اند، جفایی به عموم دانشجویان و ساحت دانشگاه است که باعث جری‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: از عموم دانشجویان شریف دانشگاه شریف، درخواست می‌کنیم با هر گرایش و طرز فکری، ورای هرگونه اختلاف نظری، همان‌طور که خشونت و بی اخلاقی را همیشه محکوم کرده و آن را به دور از شأن یک دانشجوی شریفی می‌دانید، از خشونت‌طلبان بیزاری کرده و اجازه تخریب ساحت دانشگاه را به آن‌ها ندهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =