واکنش‌ سجادی به حجاب الناز رکابی در وزارت ورزش

وزیر ورزش و جوانان گفت: نباید از تعداد فدراسیون‌ها بترسیم و اعتقاد دارم تعداد فدراسیون‌ها خیلی می‌تواند بیشتر از این تعدادی که هست، باشد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه کمپ ورزش‌های رزمی  و افتتاح آکادمی ملی جودو  در خصوص اینکه چه زمانی جودوکاران ایران می‌توانند در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند، اظهار داشت:  در روز پایانی هفته تربیت بدنی ابتدا باید مجدداً این ایام را به جامعه ورزشی تبریک بگویم و امیدوارم برنامه‌هایی که تا پایان امروز داریم نیز داریم به خوبی ختم شود. بسیار علاقمندان بودیم که جودو به وضعیت عادی خود بازگردد و آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو پیگیری‌های خوبی کردند و نوید خوبی هم به من دادند. اقدامات نهایی نیز در حال اقدام است.

وی تصریح کرد: در سفری که با صالحی‌امیری داشتم نیز با مسئولان و دست اندرکاران کمیته بین‌المللی المپیک صحبت‌های خوبی کردیم و راهکارهای خوبی نیز به ما دادند که طبق همان راهکارها اقداماتی شده است که امیدوارم به زودی به نتیجه برسد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که امیدواری به تبدیل برخی رشته‌ها مانند موی‌تای به فدراسیون وجود دارد یا خیر، گفت: همه رشته‌ها قرار نیست فدراسیون شوند و برخی رشته‌های ورزشی قرار است به انجمن مستقل تبدیل شوند. این رشته‌ها ابتدا باید به انجمن مستقل تبدیل  شوند و بعد از یک مدت که زمان آن را نیز وزارت ورزش و جوانان اعلام خواهد کرد تا بعد از نزدیک شدن به شاخصه‌ها و استاندارها به فدراسیون تبدیل شوند یا بالعکس این اتفاق بیفتد. اگر انجمن تبدیل به انجمن مستقل و بعد فدراسیون تبدیل شود، اما شاخصه‌ها را رعایت نکند، می‌تواند تنزل پیدا کند.

سجادی تصریح کرد: این اختیارات قانونی است که در قانون جدید وزارت ورزش و جوانان شاهد آن هستیم و می‌خواهیم از ظرفیت قانونی استفاده کنیم و واقعاً اگر یک رشته ورزشی در یک فدراسیون ورزشی تحت عنوان کمیته یا انجمن محدود شده، این محدودیت‌ها را برطرف کنیم. البته اسم انجمن‌ها که در فدراسیون‌ها کار می‌کنند محدودیت نیست، اما اگر به نوعی نیاز به استقلالی دارند با خرد جمعی، بررسی و کار کارشناسی به فدراسیون تبدیل شوند. همیشه عنوان کردم نباید از تعداد فدراسیون‌ها بترسیم و اعتقاد دارم تعداد فدراسیون‌ها خیلی می‌تواند بیشتر از این تعدادی که هست، باشد. انجمن‌ها مستقل نیز تا به حال نداشتیم و انشالله شروع به شکل‌گیری انجمن‌های مستقل خواهیم کرد تا آبادانی، سرعت، پیشرفت و توسعه ورزش را از این طریق ارتقا بدهیم.

وی در خصوص اینکه هادی ساعی اعلام کرده که تفاهم‌نامه مالی با وزارت ورزش امضا نشده و ما نمی‌دانیم چقدر بودجه داریم، گفت: نیازهای فدراسیون‌ها برآورده شده و معمولا تفاهم‌نامه‌ها در نیمه دوم سال امضا شده است، تفاهم‌نامه بهانه پرداخت بودجه‌ها هست، می‌دانید که ما قانون بودجه نداریم، به فدراسیون‌ها کمک می‌کنیم. هر فدراسیونی هر نیازی که داشته است به ما اعلام کرده و ما در حد بضاعت در خدمت‌شان بودیم، آن بودجه‌ای که به دست وزارت ورزش آمده است ما با تفاهم‌نامه یا بدون تفاهم‌نامه توزیع کردیم و مشکلی نیست. آقای ساعی اگر مشکلش را به خود ما بگوید حتما بررسی خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آخرین خبر درباره آمدن VAR چیست؟ گفت: خیلی ممنون هستم که یادآوری کردید، تلاش ما با آقای تاج این است که بهترین شرکت از هر نظر بررسی شود و به یک شرکت به جمع‌بندی رسیدند که مورد تایید AFC هست. روز شنبه گذشته فکر می‌کنم که به من یک گزارشی را دادند و مطالعات نهایی در حال انجام است و تمام سعی ما به اتفاق فدراسیون فوتبال این است که در نیم‌فصل دوم حتما از VAR استفاده کنیم، ما قول‌مان را فراموش نکردیم و تمام تلاش ما این است که این اتفاق بیفتد.

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت فدراسیون سوارکاری چگونه است و اینکه قرار است مجمع این فدراسیون در تاریخ 3 آبان برگزار شود، تصریح کرد: وضعیت فدراسیون سوارکاری وضعیت خاصی نیست، وضعیت دوران سرپرستی است و در حال برنامه‌ریزی هستند تا به بهترین شکل و در یک زمان مشخص مجمع را برگزار کنند، من دقیقا در تمام فدراسیون‌های سرپرست‌دار اشراف دارم، چون اعتقاد دارم آن تجربه 4 ساله‌ای که در معاونت ورزشی قهرمانی داریم باید به کار بیاید و در کنار برادر عزیزم آقای پولادگر هماهنگ هستیم و اشراف کامل داریم و روز به روز هم این فدراسیون‌ها را رصد می‌کنیم.

وی در واکنش به این موضوع که علت اینکه پس از بازگشت الناز رکابی بلافاصله با او دیدار داشته است ولی با بانوان وزنه‌برداری و دوومیدانی با فاصله این دیدار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: علت خاصی نبود، ما معمولا برنامه‌ریزی می‌کنیم و سعی می‌کنیم در خدمت قهرمانان بانوان و آقایان‌مان باشند. ولی روزی که خانم رکابی آمدند، خودشان پیغام دادند که علاقه‌مند هستند با وزیر صحبت کنند. ساعت 3 بامداد به ایران آمده بودند و در یکی از هتل‌های ورزشی تحت پوشش وزارت و کمیته ملی المپیک اقامت داشتند و از صبح هم چند دیدار داشتند و حتی قبل از اینکه به وزارت ورزش بیایند با آقای توماس باخ برای اولین بار از سال 1948 که ما عضو کمیته بین‌المللی المپیک هستیم، رئیس بین‌المللی المپیک با یک ورزشکار قهرمانی که حتی رشته‌اش المپیکی هم نیست صحبت کرد و از او سوالاتی کرده بودند و حتی معاندین و افرادی که دوست ندارند موفقیت‌های ورزش ما را ببینند، اطلاعاتی را به توماس باخ داده بودند و او فکر می‌کرد که اتفاقات ناگواری برای الناز رکابی در کشور افتاده است. غافل از اینکه آنهایی که این اطلاعات را دادند یادشان رفته که او فرزند میهن است و عضو تیم ملی است و یکی از شانس‌هایی است که می‌تواند در میادین بین‌المللی آینده افتخارآفرینی کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: خانم رکابی برای اتفاقی هم که افتاده بود خودش دلایلی را آورده و توضیح داده بود و همان توضیحات را حضوری به من هم دادند و 2،3 خواسته هم داشت. او 32 سال دارد و حدود 21 سال است که سنگ‌نوردی می‌کند و تلاش می‌کند و هم مربیگری می‌کند و هم ورزش می‌کند. مربی‌اش هم برادرش است و به من گفت که من بیمه و شغل مناسبی ندارم و ضمن اینکه دوست دارم در کشورم یک باشگاه بزنم و به جوانان آموزش دهم و به من کمک کنید که یک باشگاه بزنم و شغل و بیمه‌ام هم درست شود و خواسته زیادی ندارم. بعد از آن دیدار هم از حجاب الناز رکابی ایراد گرفتند و گفتند که او با یک کلاه ورزشی به وزارت ورزش رفته است، در تصاویر منعکس شده بود که بعضی از عزیزان احساس کرده بودند که خدای نکرده دوباره بی‌حجاب به وزارت آمده است و همه دیدند که یک تار مویی هم بیرون نبود، این ورزشکار با لباس ورزشی آمده است و عازم سفر بود و شاید لباس رسمی همراهش نبوده است.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت وقتی به اتاق من آمد ما هم یاد گرفتیم که باید میزبان خوبی از میهمان‌مان باشیم و آمد و توضیحاتی داد و از دیدارش با توماس باخ صحبت کرد و خواسته‌هایی هم داشت و توضیحاتی داد که به چه دلیل آن اتفاق در مسابقه‌اش افتاده بود و قضاوت بماند با دیگران. روز شنبه هم اتفاقا ما میزبان نوجوانان دختر دوومیدانی آسیا بودیم که مدال گرفتند و خانم الهام حسینی هم از وزنه‌برداری آمده بودند و قبلا هم این دیدارها صورت گرفته بود و مشکل خاصی نبوده است و تقدم و تاخرش از نظر ما اتفاق عجیبی نبوده است که بگوییم از برخی از ورزشکاران غافل بودیم. معاونان ما هم معمولا با مسئولان، مربیان، پیشکسوتان و ورزشکاران ارتباطات خوبی دارند و ما هم در دفتر خودمان همیشه پذیرای عزیزان هستیم و بعضی اوقات هم از ما دعوت می‌کنند و ما به دیدارشان می‌رویم. بیش از 13-14 فدراسیون را ما خودمان به آنها سر زدیم و جلسه‌ای برگزار کردیم و سعی می‌کنیم تعاملات‌مان را داشته باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1157356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =