لاغری/ راهی برای داشتن صورت پر و شکم لاغر

اگر شما رژی لاغری دارید به احتمال زیادی صورتتان هم تحت تاثیر قرار گرفته و لاغر می شود اما راهکارهایی وجود دارد که به شما برای جلوگیری از این روند کمک می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، در رژیم‌های کاهش وزن در هر حالت شما شاهد لاغر شدن صورت خود هستید، اما با رعایت نکاتی که در این بخش آورده ایم، می‌توانید میزان آن را به حداقل برسانید.

بیشتر بخوانید:

لاغری/ بیماری‌هایی که سبب چاقی ناخواسته می‌شوند

نوشیدن زیاد آب

یکی از نکاتی که در رژیم های کاهش وزن باید مورد توجه قرار گیرد، نوشیدن آب فراوان است، نوشیدن آب زیاد نه تنها باعث رفع گرسنگی می شود بلکه موجب شادابی پوست صورت شده و سبب می شود که در حین کاهش وزن، صورتمان لاغر نشود.

انتخاب یک روش مناسب برای کاهش وزن

رژیم هایی که به سرعت سبب کاهش وزن می شوند، خیلی زود صورت را تحت تاثیر قرار داده و موجب لاغر شدن صورت می گردند. اگر می خواهید لاغر شوید اما صورتتان پُر بماند، برای کاهش وزن، یک روش آرام و ثابت انتخاب کنید. این کار به حفظ توده‌ی عضلانی در حین کاهش وزن کمک خواهد کرد.

برای حفظ برجستگی صورت، چند ورزش ساده زیر را انجام دهید:

هر روز جلوی آینه بایستید و لبخند بزنید، خنده ای که اغراق آمیز است و به عضلات صورت فشار آورد. این حالت را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس پنج مرتبه به همین شکل ادامه دهید.
۱۰ ثانیه گونه های خود را باد کنید و این کار را هم پنج مرتبه تکرار کنید.
به حالت دایره وار با استفاده از دو دست بالای استخوان گونه را ماساژ دهید و به آرامی پایین بیایید تا به مرکز گونه ها برسید.
روی صندلی بنشینید و لب‌ها را تا جایی که می‌توانید جمع کنید و آن را به مدت ۵ ثانیه در همین حالت نگه دارید سپس بدون آنکه لب‌های‌تان از هم باز شود و دندان‌های‌تان دیده شود لبخند بزنید و سعی کنید خط لبخند را بلند و بلندتر کنید. لب‌ها را به مدت ۵ ثانیه در این وضع نگه دارید و این تمرین را ۱۵ بار تکرار کنید.

برای پر شدن صورت می توانید از ماسک صورت نیز استفاده نمایید، بدین طریق که:

خیار را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. با این کار در عرض ۲ هفته می توانید به پرتر به نظر رسیدن صورت‌تان کمک کنید.
گلاب مرغوب را روی پوست صورت کمپرس کنید. این کار را ۲۰ دقیقه و هفته‌ای سه بار انجام دهید.

یک قاشق غذاخوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت خمیر درآورید سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. بعد از اتمام کار پوست‌تان را با آب خنک بشویید.

میوه و سبزی

میوه و سبزیجات دارای ویتامین و فیبر فراوانی می باشند، در زمان لاغری بسیار پر اهمیت است و این خوراکی ها به دلیل داشتن ویتامین ها و فیبر و سایر مواد معدنی باعث ثابت ماندن حجم صورت می شود و از لاغر شدن بیش از حد صورت جلوگیری می کند.

تنوع در ورزش

موثرترین راه برای کاهش وزن پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری و ورزش است اما بهتر است به ورزش خود تنوع دهید زیرا اگر تنها ورزش هوازی انجام دهید برای صورتتان مشکل به وجود خواهد آمد، بنابراین توصیه می کنیم یوگا، پیلاتس و ورزش قدرتی را بین ورزش های هوازی بگنجانید.

آلوئه ورا

برای چاق شدن صورت، ژل آلوئه ورا را به عنوان ماسک صورت استفاده نمایید. در تحقیقات ثابت شده است زنانی که به مدت ۹۰ روز، ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا مصرف می کردند، قابلیت ارتجاعی پوست بهتری نسبت به دیگران داشتند.

جوانه گندم

برای اینکه در رژیم کاهش وزن صورتتان تغییر نکند و لاغر نشود، در وعده شام سالاد کاهو و جوانه گندم مصرف کنید و یا بعد از خوردن یک وعده غذایی پودر تهیه شده از جوانه گندم را با ماست ترکیب کنید و ۲ قاشق از آن را بخورید. دقت کنید بیش از حد خوردن ماست و جوانه گندم سبب چاق شدن دیگر نقاط بدن هم می شود.

جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین‌های B می‌تواند تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان‌بافتی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =