آماده باش هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی در ۳ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی در استان‌های شمال شرقی، از آماده‌‎باش امدادگران این جمعیت برای امدادرسانی در حوادث جوی احتمالی در سه استان کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی ولی‌پور با اشاره به هشدار هواشناسی در مورد بروز مداخلات جوی در سه استان کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، امدادگران در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی در حالت آماده‌باش قرار داد و امدادگران در این سه استان تهمیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید

هواشناسی ایران / وزش باد و بارش باران در استان‌های شمالی کشور

 وی با بیان اینکه رانندگان نیز باید همراهی لازم را داشته و به هشدارها توجه کنند، شهروندان باید از حضور در اطراف مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. همچنین از توقف خودروها در اطراف مسیل‌ها خودداری شود. مالکان و پیمانکاران ساختمان‌های نیمه کاره باید نسبت به جمع‌آوری اجسام با احتمال سقوط درپی وزش شدید باد اقدام کنند.

ولی‌پور با بیان اینکه احتمال بارش شدید باران و توفان‌های لحظه‌ای نیز در برخی از نقاط این استان‌ها وجود دارد، گفت:‌وقوع رعد و برق نیز در این استان‌ها دور از انتظار نیست.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، احتمال وقوع سیلاب و اختلال در ترددهای جاده‌ای نیز از دیگر مخاطرات پیش‌بینی شه در روز سه‌شنبه برای این  سه استان است و علاوه بر آن احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی نیز پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1157404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =