درخواست افزایش حقوق سربازان در لایحه بودجه سال آینده

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا خواستار افزایش حقوق سربازان در سال آینده شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار تقی مهری، درباره پیشنهادات سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره افزایش حقوق سربازان در لایحه بودجه سال آینده و نیز برنامه هفتم توسعه اظهارکرد: از همراهی‌های مجلس و دولت در افزایش حقوق سربازان طی چندسال اخیر تشکر می‌کنم و امیدواریم که بتوانیم این روند را در سال آینده نیز داشته باشیم. ما در مورد حقوق سربازان و افزایش آن پیگیری‌هایی را با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح انجام داده‌ایم و آن چیزی که از مجلس شورای اسلامی و دولت خواستیم این بود که برابر ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی حقوق سربازان در هر سال پیش‌بینی‌ کنند. 

بیشتر بخوانید:

جزئیات میزان حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه برای برنامه هفتم و لایحه بودجه سال آینده این تقاضا را داریم، گفت: برابر ماده۴۹ قانون وظیفه عمومی حقوق سربازان وظیفه حداقل ۶۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری است که با توجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل تهیه شده و به تصویب فرماندهی کل می‌رسد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه مدتی است که بحث افزایش حقوق برای همه کارمندان دولت و نیروهای لشکری و کشوری مطرح است گفت: این تقاضا را داشتیم و امیدواریم همانطور که در سال گذشته و سال جاری مجلس شورای اسلامی و دولت به حقوق سربازان توجه داشتند مجددا این توجه را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است قانون خدمت وظیفه عمومی به صورت کامل اجرا شود، گفت: اگر ماده ۴۹ این قانون که بر حقوق سربازان تاکید دارد، به طورکامل رعایت شود حقوق سربازان متناسب خواهد شد. البته در چند سال اخیر تلاش‌های خوبی در این خصوص انجام شده و افزایش چشمگیری هم در حقوق سربازان ایجاد شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1157496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =