اعلام زمان رونمایی از VAR

به گفته خداداد افشاریان احتمالا از هفته های پایانی نیم فصل دوم لیگ برتر، در برخی ورزشگاهها VAR خواهیم داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، صبح امروز در محل فدراسیون فوتبال و با حضور نمایندگان دو شرکت، در خصوص نحوه همکاری جهت احداث VAR در ورزشگاه‌های کشور، جلسه‌ای برگزار شد. این جلسه، اما بدون انعقاد قرارداد به پایان رسید و به گفته رئیس کمیته داوران، بعد از نامه نگاری صورت گرفته با این دو شرکت، یکی از آن‌ها انتخاب و کار شروع خواهد شد.

خداداد افشاریان در مورد جلسه امروز گفت: آقای تاج مسافرت بودند و در جلسه حضور نداشتند. جلسه با حضور تمام ارکان اصلی از جمله حراست فدراسیون فوتبال، نماینده بازرسی کل کشور، نمایندگان دو شرکت، آقای براتی، بنده و بچه‌های کارگروه VAR برگزار شد. صحبت‌های طرفین را شنیدیم و قرار است بین دو شرکت نامه نگاری‌هایی در خصوص قیمت و مسائل حقوقی انجام دهیم. انشالله که بتوانیم بعد از دریافت جواب آن‌ها خیلی سریع به جواب واحدی برسیم و یکی از دو شرکت را انتخاب کنیم. با توجه به قولی که این دو شرکت دادند، تجهیزات را به کشور می‌آورند و در نهایت آموزش را شروع می‌کنیم.

او با بیان اینکه پروسه فنی و آموزشی کار زمانبر است در خصوص زمان شروع کار و دریافت جواب از شرکت‌های یاد شده گفت: زمانی که ما برای جواب نهایی خواستیم خیلی زود و سریع است. نمی‌گذاریم که پروسه زمانی را آن‌ها انتخاب کنند بلکه خود ما آن را تعیین می‌کنیم. مشخص است که چه می‌خواهیم و منتظر زمان آن‌ها نیستیم. سعی می‌کنیم همه چیز را باهم جلو ببریم. آن‌ها هم یک زمانی را تعیین کرده اند و به نظر می‌رسد شاید بتوانیم در دوران جام جهانی، آموزش دوران را داشته باشیم. این به شرطی است که قرارداد را منعقد کنیم. این مهم است که همه رفتارها و نامه‌ها را با فیفا هماهنگ باشیم. لیدر پروژه قبلا آقای کامرانی فر بودند و هنوز مشخص نشده است.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات وزیر ورزش، آیا بعد از جام جهانی و نیم فصل دوم VAR خواهیم داشت؟ تاکید کرد: خوشحالم که وزیر ورزش به این موضوع وسواس دارند و در این راه به ما کمک خواهند کرد. آقای تاج هم به این موضوع خیلی تاکید دارند. اگر خوشبینانه بخواهم بگویم شاید در آخرهای نیم فصل دوم بتوانیم VAR را داشته باشیم. البته نه در همه ورزشگاه‌ها بلکه در ورزشگاه‌هایی که امکان استفاده در آن‌ها وجود دارد.

"قراردادی از این جلسه بیرون نیامد؟ " این سوال بعدی از افشاریان بود که او جواب داد: اصلا به هیچ وجه. ما دو شرکت را آوردیم و امروز در خصوص کارها و تجهیزات خود صحبت کردند. بچه‌های کارگروه VAR به این اظهارات گوش کردند و در نهایت تصمیم گیری می‌کنند. ما به عنوان فدراسیون فوتبال با شرکت قرارداد می‌بندیم، ولی اجرا با باشگاههاست. هر باشگاه خودش VAR می‌خرد. ممکن است ورزشگاهی ساختارش به گونه‌ای باشد که کمتر هزینه کند و این امکان هم هست که ورزشگاهی ساختارش به قدری بد باشد که باید هزینه بیشتری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =