برنامه هسته‌ای ایران بزرگ‌ترین چالش راهبردی رژیم صهیونیستی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از سیاست نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در قبال ایران تصریح کرد که برنامه هسته‌ای ایران بزرگ‌ترین چالش راهبردی این رژیم است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس پیش از انتخاباتی به سازماندهی وبگاه «معاریو» از نحوه مدیریت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی از برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد و او را به بی‌کفایتی متهم کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل در این گزارش نوشت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود تصریح کرد که نتانیاهو که ریاست حزب لیکود را برعهده داشته است بیش از آن که به دنبال اقدام عملی باشد، در دوران نخست‌وزیری خود به دنبال «نمایش روابط عمومی بود».

گانتز با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت که این سیاست‌ها «برای نبرد ما علیه برنامه هسته‌ای ایران مضر بوده است» و تأکید کرد که موضوع هسته‌ای ایران «بزرگ‌ترین چالش راهبردی است» که رژیم صهیونیستی با آن روبرو است.

وی در اظهاراتی علیه سیاست‌های نتانیاهو گفت: «این سوء‌مدیریت با تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره (ایالات متحده آمریکا) در سال 2015 علی‌رغم مخالفت رئیس‌جمهور (باراک) اوباما (رئیس‌جمهور وقت آمریکا) آغاز شد. این تصمیم، یک خط مشی اشتباه بود که در روابط اسرائیل و آمریکا بی‌سابقه بود».

گانتز در ادامه گفت که در سال 2018، نتانیاهو قبل از اعمال فشار موفقیت‌آمیز به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای خروج از برجام، با دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی مشورت نکرد و هیچ مقدمات «دیپلماتیک، اقتصادی یا نظامی» برای این خروج فراهم نکرد و در عوض، «به جای اقدام عملی،‌نمایش‌های روابط عمومی و نمایش‌هایی را برای روزنامه‌ها فراهم آورد».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی از سیاست‌های نتانیاهو در قبال برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده است که نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در زمان ریاست خود اقدامات زیادی را علیه برنامه هسته‌ای ایران به کار گرفت.

اخیراً گزارشی منتشر شد مبنی بر این که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در کتاب جدید خود روایتی از پیشنهادش در سال ۲۰۱۳ به «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =