کنسرت‌های موسیقی از سر گرفته می‌شوند

مدیرکل دفتر موسیقی درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی گفت: دفتر موسیقی درخواست‌های ثبت شده روی سامانه دفتر موسیقی، برای اجراهای صحنه‌ای را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اخیراً دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماری از تعداد کنسرت‌های اجرا شده در نیمه اول سال جاری را منتشر کرد. در این آمار براساس مجوزهای صادر شده از سوی وزارت ارشاد، تعدادِ کنسرت‌های برگزار شده در 6 ماه اول سال جاری 2068 سانس اعلام شد.

در انتهای این خبر جمله‌ای ذکر شده بود که اهالی موسیقی را به آغاز دوباره‌ کنسرت‌ها امیدوار کرد؛ «این آمار از آغاز سال جاری تا قبل از ماه‌های محرم و صفر بوده و با از سرگیری اجراهای صحنه‌ای موسیقی در روزهای پیش رو، آمار اجراهای صحنه‌ای نیم‌سال دوم اطلاع رسانی می‌شود.»

این درحالی است که از اوایل مرداد امسال و با آغاز ماه محرم،  اجرای کنسرت‌های موسیقی تعطیل شده و طبق روال هر سال به مدت دو ماه و تا پایانِ ماهِ صفر این تعطیلی ادامه یافته است و بعد از این دوره  اهالی موسیقی آماده بودند تا از اوایل مهرماه، دور جدید کنسرت‌هایشان را روی صحنه ببرند. اما با شکل‌گیریِ اتفاق‌های اخیر در کشور و اعتراض‌هایی که در بسیاری از موارد به اغتشاش کشیده شد، امکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی از بین رفت و در سالن‌ها همچنان بسته ماند.

متاسفانه حوادث اخیر که در هفته‌های گذشته گریبان‌گیر فضای برخی از شهرهای کشور شده، قبل از هر چیز اجراهای صحنه‌ای را به تعطیلی کشیده و در حال حاضر شاید مهمترین پرسش در میان اهالی موسیقی این باشد که آیا در حال حاضر و در هفته‌های آینده امکان برگزاری کنسرت‌های موسیقی وجود دارد یا خیر.

خبرنگار تسنیم این پرسش را با محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشته و او هم این پاسخ را داده است: «طبق روال چنانچه  تقاضای برگزاری اجرای صحنه‌ای، به سامانه دفتر موسیقی واصل بشود، در فرایند بررسی و انجام مراحل برای صدور مجوز فرار می‌گیرد. کما اینکه پیش از این نیز مجوزهایی برای مهر و آبان و ماه‌های بعدی تا پایان سال تقاضا شده بود.

به این ترتیب اهالی موسیقی می‌توانند درخواست‌های خود را برای صدور مجوزِ اجراهای صحنه‌ای به دفتر موسیقی ارائه کنند.

البته نباید فراموش کرد که مجوزِ کنسرت‌هایی که برای مهرماه صادر شده بود، با شکل‌گیریِ اتفاقاتِ اخیر در کشور، خودبه‌خود لغو و امکان برگزاریِ آنها وجود نداشت. با این حال باید امیدوار بود که با برگشتنِ آرامش به فضای کشور، برگزاری کنسرت‌های موسیقی هم از سرگرفته شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =