سلف دانشگاه آزاد قم آمادگی پخت روزانه ۳هزار پرس غذا را دارد/ عدم دریافت اجاره‌بهای سلف برای کاهش هزینه دانشجویان

مدیر امور دانشجویی‌ دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: برای کاهش قیمت تمام‌شده هر پرس غذا و هزینه‌ دانشجویان، علاوه بر عدم دریافت اجاره‌بها، هزینه‌های آب و برق و گاز مصرفی پیمانکار را نیز با تخفیف حساب کردیم. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز بازگشایی سلف سرویس دانشگاه‌ها، علاوه بر تاثیرگذاری در حفظ سلامت تغذیه‌ دانشجویان، در کاهش هزینه‌های آنان‌ نیز نقش بسزایی دارد. از این رو سلف‌ سرویس دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز پس از مدت‌ها تعطیلی، چند روزی است فعالیت خود را آغاز کرده است.

سعید یزدیان، مدیر امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با آغاز به کار سلف سرویس این واحد اظهار کرد: ارائه خدمات سلف سرویس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ با ظرفیت توزیع سه هزار غذا به دانشحویان آغاز شد و دانشجویان برای رزرو غذای خود از سلف سرویس در طول هفته، باید به سامانه آموزشیار مراجعه کنند. رزرو غذا بر اساس درخواست دانشجویان صورت می‌گیرد و امکان کنسل‌کردن بعد از فرآیند رزرواسیون‌ وجود ندارد.

مدیر امور دانشجویی با بیان اینکه فرایند رزرواسیون‌ ۴۸ ساعت قبل از دریافت غذا انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تمامی دانشجویان پس از طی‌کردن مراحل رزرو غذا، می‌توانند در زمان مقرر از ساعت ۱۲ تا ۱۳ برای دریافت ناهار خود در سلف‌ سرویس حضور یابند.

وی در پاسخ به این پرسش‌ که منوی سلف سرویس دانشگاه آزاد اسلامی قم شامل چند نوع غذا است خاطر نشان کرد: بیست نوع غذا در سلف سرویس به دانشجویان‌ ارائه‌ شده است. این غذاها شامل چلوکباب‌ کوبیده، چلو کوبیده مرغ، چلو خورشت قیمه، چلو خورشت غرمه، چلو خورشت قیمه بادمجان، چلو مرغ، عدس پلو، استانبولی‌ پلو، سبزی پلو با مرغ، خوراک الویه، خوراک تن ماهی، خوراک مرغ، ماکارانی و مخلوط سیب‌ زمینی و سوسیس و... است.

یزدیان افزود: قیمت‌ خوراک‌ها برای دانشجویان ۲۵ هزار تومان، چلو کباب کوبیده با ترکیب گوشت گوسفندی و گوساله ۴۵ هزار تومان و چلو خورشت‌ها ۳۴ هزار تومان است. این هزینه‌ها در مقایسه با قیمت‌ غذاهای بیرونی بسیار پایین‌تر است.

او در رابطه با میزان تفاوت قیمت‌ غذا قبل و بعد از تعطیلی سلف سرویس عنوان کرد: قبل از تعطیلی سلف سرویس هزینه هر پرس غذا برای هر دانشجو ۷۵۰۰ تومان بود اما در حال حاضر با افزایش قیمت مواد غذایی هزینه‌ هر پرس غذا نسبت به آن زمان، افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر امور دانشجویی در توضیح راهکار دانشگاه برای کاهش‌ قیمت‌ غذاهای سلف‌ تصریح کرد: بالابودن تعداد سفارشات دانشجویان از سلف سرویس، یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها است. در واقع پیمانکار در ازای بالابودن تعداد سفارشات سود خود را از هر پرس غذا کاهش داده است. دانشگاه نیز برای کاهش قیمت‌ تمام‌شده هر پرس غذا و هزینه‌ دانشجویان، علاوه بر عدم دریافت اجاره‌بها، هزینه‌های آب و برق و گاز مصرفی پیمانکار را نیز با تخفیف حساب می‌کند. 

وی در اشاره‌ به وضعیت‌ بوفه واحد علوم پزشکی اظهار کرد: بوفه واحد علوم پزشکی تمامی فرآیند مربوط به برون‌سپاری و نظافت خود را طی کرده و از تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۱ خدمت‌رسانی به دانشحویان را آغاز کرده است. بوفه پردیسان نیز از ابتدای ترم فعالیت‌ خود را آغاز کرده بود.

سعید یزدیان افزود: انواع غذاهای ساندویچی، فست‌فودی و تنقلات در هر دو بوفه به دانشجویان مستقر در دانشکده‌های علوم پایه و علوم پزشکی و پردیسان ارائه می‌شود. همچنین قیمت‌ اغذیه‌ سلف واحد علوم پزشکی و پردیسان نیز نسبت به قبل کاهش یافته است.

وی در پایان یادآور شد: دانشجویان می‌توانند نارضایتی‌های خود از غذای سلف سرویس را برای رفع، به امور دانشجویی منتقل کنند.  

خبرنگار: فاطمه ‌دده‌بیگی

کد خبر: 1157742

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =