تاج: از باشگاه‌ها خواستیم یک نماینده برای کمیته اخلاق معرفی کنند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کمیته اخلاق نیز باید پنل و سند راهبردی داشته باشیم تا موفق باشیم.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، مهدی تاج، در نشست هم اندیشی نمایندگان کمیته اخلاق در استان‌ها گفت: کمیته اخلاق با برگزاری دوره آموزشی گام‌های ارزنده‌ای را برای پیشبرد اهداف کمیته و فدراسیون برداشته است. خوشحالم که این همایش بیشتر جنبه آموزشی داشته تا نمایندگان اخلاق در استان‌ها با به روز شدن اطلاعات و برنامه ها و قوانین موجود، در جهت اشاعه فرهنگ و اخلاق در استان‌ها گام بردارند.

    بیشتر بخوانید

تاج: قرارداد نکونام با تیم ملی فوتبال پاره‌وقت خواهد بود

وی ادامه داد: اولین گام را در تشکیل بحث اخلاق و منشور اخلاقی در سال‌های گذشته برداشته‌ام و با ایجاد کمیته اخلاق از سال ۹۳ تاکنون درصدد آن هستیم تا بستر اشاعه اخلاق و فرهنگ سازی را در فوتبال کشور فراهم کنیم. با ایجاد قوانین، شاهد روند رو به رشد خواهیم بود. حاصل قانون این می‌شود که عوامل مربوطه اعم از باشگاه‌ها، بازیکنان، مربیان و افراد ذینفع با تبعیت از قانون پیش بروند اما اگر قانونی وجود نداشته باشد بدون شک شاهد هرج و مرج خواهیم بود. ایجاد قانون، بسیاری از موانع را رفع می‌کند. با توجه به صحبت‌هایی که از مقام معظم رهبری شنیدیم، دوست داشتم که در بحث اخلاق اتفاق خوبی رخ دهد. بر همین اساس در بحث بازی جوانمردانه و ترویج اخلاق که یکسری با قانون و رفتار است باید در راستای ترویج این امر گام برداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بحث کمیته اخلاق طبق قانون، احکامش مرکزی است. با توجه به اینکه همه ورزش ما در استان‌ها است بر همین اساس از هیئت‌های فوتبال و باشگاه‌ها خواستیم که یک نماینده را برای کمیته اخلاق معرفی کنند تا با همکاری و تعامل در استان‌ها و در نهایت کمیته احلاق بتوانیم به اهداف خود برسیم. در واقع تحقیقات در استان‌ها انجام و در نهایت در کمیته اخلاق برای رسیدن به نتیجه، اقدامات مد نظر انجام شود. اعتقاد قلبی من این است که در این حوزه کار مهم و مثمر ثمری صورت بگیرد. آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنم و بدانید که از هیچ تلاشی برای روند رو به رشد و پیشبرد اهداف در کمیته اخلاق دریغ نمی‌کنم.

تاج اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم تا اتفاق مثبت در فوتبال رخ دهد. آثار وضعی در جامعه باید دیده شود. به عنوان مثال در بحث داوری با آوردن VAR، مطمئنا شرایط بهتر خواهد شد و همه بازی مهم به وسیله تکنولوژی و فرایند علمی پیش می‌رود. در کمیته اخلاق نیز باید پنل و سند راهبردی داشته باشیم تا موفق باشیم. در مابقی بخش‌ها نیز باید با بررسی و گزارش نویسی و در نهایت ایجاد ۲۰ درصد مجازات، کاری کنیم که بی‌اخلاقی و فساد از فوتبال دور شود. بر همین اساس باید آیین نامه اخلاقی ارائه و آموزش داده و در نهایت ترویج داده شود تا به هدفمان برسیم.

وی افزود: در بحث باشگاه‌ها، چارچوب قراردادها را بررسی و اگر همان بندها را اجرا کنیم بدون شک دیگر شاهد بی‌اخلاقی نخواهیم بود. باشگاه‌ها اگر طبق قراردادشان برای حق مصاحبه، اظهار نظر، فرافکنی اقدام نکنند طبق قوانین باشگاه باید عمل و محرومیتی ایجاد شود. اگر باشگاه پیگیری کند و بازیکن یا مربی متوجه شود که از قراردادش درصدی کسر می‌شود، قانون را رعایت می‌کند. به عنوان مثال یکی از قوانین فیفا می‌گوید پیراهن در آوردن یک اخطار، تکل با تشخیص زدن پای بازیکن، اخراج دارد و در همین راستا بازیکنان و باشگاه‌ها پیش می‌روند.

رئیس فدراسیون گفت: آیین نامه دقیق و آموزش ادامه‌دار برای نمایندگان باید ادامه داشته باشد.کدی هست که فدراسیون فوتبال می‌تواند بهره مالکانه از فوتبال کشور ببرد و باید ماموریت اصلی خود را در این زمینه موفق شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =