سازمان ملل درباره تغییرات آب‌وهوایی هشدار داد

پیش‌بینی جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که جهان تا سال ۲۱۰۰ میلادی حدود ۲.۴ تا ۲.۶ درجه سانتی‌گراد بیش از سطوح قبل از انقلاب صنعتی، گرم خواهد شد و این امر، بسیاری از اکوسیستم‌ها را در معرض نابودی قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این در حالی است که هدف توافق پاریس این بوده است که تا سال ۲۰۳۰ میانگین حرارت زمین از دو درجه سانتی‌گراد نسبت به شروع انقلاب صنعتی بالاتر نرود زیرا این محدودیتی است که می‌تواند از فاجعه‌بارترین پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی جلوگیری ‌کند.

بیشتر بخوانید

تغییرات اقلیمی مهم‌ترین تهدید برای سلامت

ارزیابی امسال همراه با تحلیل دیگری که روز چهارشنبه منتشر شد، قبل از بیست ‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی مربوط به آب‌وهوا که قرار است ششم تا هجدهم نوامبر در شرم‌الشیخ مصر برگزار شود، ارائه شده است. در این نشست کشورها تحت فشار قرار خواهند گرفت تا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتر تلاش کنند.

مطالعات جدید همچنین به‌طور فزاینده‌ای آشکار کرده‌اند که عواقب بالقوه فاجعه‌بار گرم‌تر شدن کره زمین به احتمال زیاد در دماهای پایین‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد رخ می‌دهد.

بنابر این گزارش افزایش دمای ۲.۴ تا ۲.۶ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ احتمال دارد که بسیاری از اکوسیستم‌ها را در معرض نابودی قرار دهد.

این گزارش در مورد تغییرهایی که در سراسر جوامع مورد نیاز است، از چگونگی رشد، مصرف و دفع مواد غذایی گرفته تا چگونگی تولید برق، با جزئیات پیشنهادهایی مطرح می‌کند.

به گزارش ایندیپندنت، در این گزارش همچنین آمده است که اکثر کشورها هنوز هیچ مسیر معتبری برای رسیدن به هدف تعیین شده در توافق‌نامه پاریس ندارند.

انتهای پیام

کد خبر: 1157760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =