ترکیب منتخب هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

در ترکیب منتخب هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های ذوب‌آهن و آلومینیوم اراک بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سرانجام پس از چند هفته، میانگین گل زده در یک هفته‌ لیگ برتر از ۲ گل بیشتر شد و شاهد به ثمر رسیدن ۱۸ گل در هفته‌ یازدهم بودیم. البته که یک سوم گل‌ها در دیدار ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان به ثمر رسید. سه تیم میزبان در این هفته به برتری رسید. سه مسابقه با نتیجه‌ی مساوی خاتمه پیدا کرد و ۲ بازی هم با پیروزی تیم میهمان تمام شد.

در ترکیب منتخب هفته شاهد حضور نمایندگان ۶ تیم مختلف هستیم که ۲ تیم ذوب‌آهن و آلومینیوم با چهار و سه نماینده گوی سبقت را از بقیه تیم‌ها ربوده‌اند.

گلر: محسن فروزان(گل‌گهر):

عملکردی تحسین‌برانگیز از این دروازه‌بان باتجربه باعث شد تا گل‌گهر به یک برد ارزشمند در اهواز دست پیدا کند. فروزان مقابل تیم اسبق خود چند مهار عالی داشت و روی گل خورده هیچ اشتباهی از جانب او رخ نداد.

مدافعان: احسان حسینی(آلومینیوم)، آرمان اکوان(ذوب‌آهن)، محمد آقاجانپور(تراکتور)

آلومینیوم نه تنها نساجی را شکست داد بلکه موفق شد دروازه خود را هم بسته نگه دارد. در این میان احسان حسینی، مدافع تیم اراکی ضمن ارائه‌ی یک بازی کم‌نقص به عنوان یک مدافع، پایه‌گذار گل اول تیمش هم بود تا بازی خوبش تکمیل شود.

آرمان اکوان روی تنها گل نفت مسجدسلیمان اشتباه کرد اما به خوبی در الباقی دقایق بازی توانست از پس وظابف خودش بربیاید و همچنین زننده‌ی گل سوم تیمش باشد. گلی که باعث شد ذوب‌آهن در مسیر پیروزی قرار بگیرد و فاصله‌ی خوبی با میهمان خودش بیندازد.

مدافع‌هافبک تراکتور این روزها در ترکیب تیمش خوش می‌درخشد. محمد آقاجانپور این بار زننده‌ی تنها گل تی‌تی‌ها بود. گلی که پایدار نماند و توسط ملوانان جبران شد اما با این وجود نمی‌توان به سادگی از عملکرد خوب آقاجانپور چشم‌پوشی کرد.

هافبک‌ها: سروش رفیعی(پرسپولیس)، محمود قائد رحمتی(آلومینیوم)، روزبه چشمی(استقلال)، سجاد آشوری(ذوب‌آهن):

تنها گل پرسپولیس مقابل مس کرمان ماحصل هوش و نبوغ بالای سروش رفیعی بود. پلی‌میکر تیم یحیی گل‌محمدی با دید باز خود پایه‌گذار گلی سه امتیازی بود. سروش در بین هافبک‌های پرسپولیس پایداترین عملکرد را داشت و تا زمانی که در زمین بود ضرباهنگ حملات را به خوبی کنترل می‌کرد.

محمود قائد رحمتی به یکی از ستاره‌های بدون جانشین تیم مهدی رحمتی تبدیل شده است. قائد رحمتی زننده‌ی گل اول تیمش بود و در بقیه‌ دقایق بازی هم به خوبی از پس وظایفی که به او محول شده بود برآمد و کمک کرد تا سه امتیاز حیاتی نصیب ایرالکو شود.

روزبه چشمی در اوج آمادگی قرار دارد و احتمالا حضور در اردوهای تیم ملی نیز به انگیزه‌های بازیکن باتجربه‌ی استقلال کمک کرده است. او جایگاهی ثابت در تیم ساپینتو دارد و در جدال با هوادار هم توانایی بالایش در نظم دادن به خط میانی و سازمان دفاعی را نشان داد. بازیِ چشمی در این روزها چشم‌نواز است.

فقط ۳۱ دقیقه در زمین بود اما همین تعداد دقایق اندک هم کافی بود تا سجاد آشوری را در ترکیب منتخب قرار دهیم. او یک گل از روی نقطه پنالتی زد و یک پاس گل داد برای هم‌تیمی‌اش ارسال نمود تا به تنهایی روی حدود نیمی از گل‌های تیمش اثرگذار باشد. آشوری فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند.

مهاجمان: مرتضی تبریزی(گل‌گهر)، هانسل زاپاتا(آلومینیوم)، محمدرضا سلیمانی(ذوب‌آهن)

به طور کامل احیا شده و حالا هر زمانی که مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند چاره‌ساز باشد. از مرتضی تبریزی صحبت می‌کنیم. مهاجم گل‌گهر مقابل فولاد در ترکیب اصلی حضور نداشت اما مصدومیت زودهنگام بهنام برزای باعث شد تا تقریبا در تمام دقایق بازی شاهد حضور شماره ۱۱ سیرجانی‌ها باشیم. بازیکنی که در اوقات تلف شده گلی بسیار مهم را وارد دروازه شاگردان نکونام کرد.

هانسل زاپاتا روز به روز در حال بیشتر اخت شدن با شرایط فوتبال ایران است و مهدی رحمتی هم یاد گرفته که چطور باید از مهاجم خارجی‌اش بازی بگیرد. او گل دوم تیمش را به زیبایی هر چه تمام‌تر وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد و همانجا بود که بازی برای نساج‌ها تمام شد.

محمدرضا سلیمانی شبی خاطره‌انگیز در فولادشهر داشت. یک گل زیبا زد و یک پنالتی هم گرفت تا ذوب‌آهن خیلی زود با نفت فاصله ایجاد کند و از بحران خارج شود. آنها به یمن بازی خوب مهاجم سابق سایپا از سد نفت گذشتند و دوباره به جدول بازگشتند.

سرمربی: مهدی تارتار(ذوب‌آهن):

مهدی تارتار و شاگردانش بعد از هفت تساوی متوالی به یک برد دست یافتند. سپس ۲ بازی متوالی را باختند و شرایط‌شان در جدول نگران‌کننده شد اما پیروزیِ شیرین و پرگل مقابل نفت مسجدسلیمان ورق را مجددا به سود بازیکن اسبق پرسپولیس عوض کرد. ذوب با خیال راحت به استقبال تعطیلات رفت.

کد خبر: 1157947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =