ممنوعیت ورود برخی دانشجویان به دانشگاه‌های تهران و خواجه‌نصیر

دانشگاه‌های تهران، خواجه نصیر ورود برخی از دانشجویانی به دانشگاه تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است. این دانشجویان در اغتشاشات اخیر این دانشگاه‌ها اثرگذار بودند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محیط برخی از دانشگاه‌ها در پی اغتشاشات اخیر  در کشور، ناآرام بوده و بستر وقوع برخی از تجماعات و اتفاقات است. در این راستا 2 دانشگاه مطرح تهران ورود برخی از دانشجویان را تا تعیین تکلیف پرونده انضباطی آنها، از ورود به دانشگاه منع کرده‌اند.

ممنوعیت تعدادی از دانشجویان به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تا تعیین تکلیف پرونده انضباطی

دانشگاه خواجه نصیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه قبلی مدیریت دانشگاه درباره اخلال ایجاد شده در فرایندهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه توسط برخی از دانشجویان، ضمن تشکر از عموم دانشگاهیان که با رعایت مراتب قانونی به حفظ آرامش و انجام فعالیت‌های جاری دانشگاه کمک کردند، متأسفانه اصرار بر تداوم رخدادهای خارج از اخلاق و ادب و شئون دانشگاهی و اخلال در فرایندهای دانشگاه توسط جمع معدودی از دانشجویان، مدیریت دانشگاه را با وجود احترام به هرگونه فعالیت دانشجویان در چهارچوب اخلاق و مقررات، ناچار کرد از ظرفیت‌های انضباطی استفاده کرده و ورود تعدادی از دانشجویان خاطی به دانشگاه تا تعیین تکلیف پرونده انضباطی را ممنوع کنید.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در این میان مطابق گذشته تأکید می‌شود بهترین راه اعلام نظرات و اعتراضات در محیط مقدس و علمی دانشگاه استفاده از بسترهای قانونی در فضایی منطقی، فکری و آرام است.

ورود تعدادی از دانشجویان به دانشگاه تهران ممنوع شد

 محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز از ممنوع شدن ورود تعدادی از دانشجویان در پی وقایع اخیر در این دانشگاه خبر داد. همچنین وی بیان کرد که موقتاً حضور این دانشجویان در محیط دانشگاه با ممنوعیت خواهد بود که البته موقتی است تا زمانی که پرونده تشکیل شود و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت رسیدگی شود.

رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد که یکی از مکانیسم‌های رسمی که دانشگاه در اختیار دارد، شورای انضباطی است.  ترکیب شورای انضباطی نیز به شامل عضویت و حضور دانشجو، استاد و مسئولان دانشگاه از جمله معاون دانشجویی است.

گفتنی است که دانشگاه صنعتی شریف نیز چند روز پیش در اطلاعیه‌ای، ورود برخی از دانشجویان به دانشگاه را ممنوع کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =