چند پیشنهاد و راهکار برای بهتر پول خرج کردن

این روزها پول در آوردن راحت نیست پس در نتیجه برای خرج کردن آن باید دقت کنید. راهکارهایی وجود دارد که برای درست خرج کردن پول به شما بسیار کمک میکند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ‌یکی از مسائل مهم در زندگی همه ما، بحث پول و اقتصاد است که برای مدیریت آن نیاز به داشتن مهارت صحیح پول خبرج کردن داریم. در اینجا قصد داریم چندین راهکار سازنده برای کسب مهارت بیشتر در پول خرج کردن با شما در میان بگذاریم.

بیشتر بخوانید:

۱۰ راه موثر پس انداز کردن برای آینده

برای پیشرفت خود هزینه کنید

یکی از راه‌های خرج کردن عاقلانه‌تر پولتان این است که آن را برای چیزهایی خرج کنید که موجب پیشرفتتان می‌ شود، این می تواند شامل مواردی مانند خرید و خواندن کتاب، شرکت در دوره های آنلاین، یادگیری یک زبان جدید، گذراندن دوره های موسیقی یا امتحان یک ورزش جدید باشد.

هرگز به هزینه هایی که برای پیشرفتتان انجام می دهید به عنوان خرج اضافی نگاه نکنید و بیشتر آن را به عنوان سرمایه گذاری در آینده ببینید. اگرچه ممکن است این سرمایه‌گذاری‌ها همیشه منجر به سودهای مادی مانند حقوق بالاتر نشوند اما، می‌توانند شما را شادتر کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد وقتی در حال یادگیری و پیشرفت در چیزی هستند حالت شادتری دارند. برخی افراد با بالا رفتن سن، تمایل دارند یادگیری را متوقف و به همان دانسته های قبل اکتفا کنند اما، نباید اینطور باشد.

هر ماه بخشی از درآمد تان را سرمایه گذاری کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای خرج کردن عاقلانه تر پول، سرمایه گذاری آن است مانند پیشرفت خود، پولی که برای سرمایه‌گذاری کنار می گذارید، سرمایه‌گذاری در زندگی آینده محسوب می شود و نه هزینه.

توصیه می شود ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد خود را برای بازنشستگی پس انداز کنید. اگر هنوز حساب بازنشستگی باز نکرده‌اید، هرچه زودتر این کار را انجام دهید و اگر آنقدر پول اضافی برای سرمایه گذاری ماهانه ندارید، اشکالی ندارد اما، همه می توانند اندکی پس انداز کنند.

برخی چیزها را دست دوم بخرید

یکی دیگر از راه‌های عالی برای خرج کردن عاقلانه‌تر پول، خرید کالاهای دست دوم است. نکته مهم در مورد خرید کالاها در بازارهای دست دوم این است که اغلب می توانید کالاهای شگفت انگیزی پیدا کنید بدون اینکه هزینه های زیادی را پرداخت کنید.

برای سلامتی و تندرستی تان هزینه کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای خرج کردن عاقلانه تر پولتان این است که آن را برای سلامتی و تندرستی خود هزینه کنید. سلامتی و تندرستی می‌تواند به معنای چیزهای مختلفی باشد. وقتی پول را صرف چیزهایی می کنید که خلق و خو و احساس کلی تان را بهبود می بخشد هرگز پشیمان نمی شوید.
ورزش، تغذیه، مدیتیشن، یوگا یا هر چیز دیگری، واقعاً مهم نیست هزینه کردن در این زمینه ها برای بهبود وضعیت کلی و سلامتی ایده خوبی است.

اقلام با کیفیت بخرید

صرف پول بیشتر برای خرید کالاهای با کیفیت بالاتر، یک حرکت عاقلانه است. خرید کالاهای با کیفیت در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. مثلا با خرید لباس های با کیفیت که مدت بیشتری دوام می آورند، مجبور نیستید هر چند ماه یکبار نوع جدید آن را تهیه کنید بنابراین در درازمدت، باعث صرفه جویی می شوید.

هزینه هایتان را بودجه بندی کنید

اگرچه ممکن است کسل کننده باشد اما، ایجاد و دنبال کردن یک بودجه بخش مهمی از مدیریت هزینه هاست. اصلاً پیچیده نیست علاوه بر مالیات که به طور خودکار کسر می شود، اولین چیزی که باید برای آن بودجه تعیین کنید، سرمایه گذاری ها است سپس بر اساس آنچه باقی مانده زندگی کنید.

یک حساب جداگانه داشته باشید و هر ماه مبلغی را به آن انتقال دهید به این ترتیب می دانید که موجودی حساب متعلق به خودتان است و هر طور که بخواهید آن را خرج کنید.
بنابراین نه تنها ایجاد یک بودجه به شما کمک می کند تا بهتر پول خود را پس انداز و سرمایه گذاری کنید، بلکه به شما آزادی بیشتری می دهد تا پول خود را بدون احساس پشیمانی خرج کنید.

به صورت نقدی هزینه کنید

پرداخت پول نقد به جای اعتبار راهی عالی برای خرج کردن عاقلانه تر پول است. خرج کردن پول بصورت نقدی بسیار سخت تر از کارت کشیدن است که در کوتاه مدت ممکن است بخواهید از آن اجتناب کنید. بنابراین نه تنها وقتی چیزهایی را با پول نقد می‌خرید بیشتر قدر خریدهای خود را می ‌دانید بلکه از نظر مالی مسئولیت بیشتری نسبت به پول خود خواهید داشت و کمتر احتمال دارد که خارج از توان مالی خود زندگی کنید.

در فصل حراج خرید کنید

افرادی که عاقلانه تر هزینه می کنند، اغلب چیزهایی را در زمان حراجی می خرند. در حالی که تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی برای یک بار خرید ممکن است به تنهایی پول زیادی نباشد، در طی ۲۰ تا ۳۰ سال، مبلغ زیادی را پس انداز خواهید کرد اما، نکته اینجاست همیشه لازم نیست منتظر بمانید تا کالاها به زمان حراج برسند، راه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید به طور مداوم در مورد خرید کالاهای با تخفیف اقدام کنید.

ارزش پس انداز را بدانید

یاد بگیرید ارزش پس انداز را بدانید. برخی افراد به طور طبیعی خوب پس انداز می کنند و از افزایش ثروت خود لذت می برند اما برای برخی افراد، پول در لحظه ای که به دستشان می رسد خرج می شود.

بدانید چه عادت هایی بودجه تان را کاهش می دهد

بعد از اینکه شروع به پیگیری امور مالی خود کردید، می توانید به دنبال عادت هایی باشید که ممکن است بودجه تان را کاهش دهند. این عادت‌ها می‌تواند شامل سرگرمی‌های گران‌قیمت، غذا خوردن بیش از حد خارج از منزل، هزینه زیاد برای لباس باشد. هنگامی که متوجه شدید کدام عادت ها بخش زیادی از درآمد شما را در برمی گیرند، می توانید ارزیابی کنید که آیا این عادت ها واقعا ضروری هستند یا خیر.

تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران را متوقف کنید

یک فرد معمولی صرفاً برای یک عکس پول بسیار زیادی را خرج می کند. از ماشین‌های شیک گرفته تا لباس‌های با نام تجاری، بسیاری از چیزهایی که می‌خریم بیشتر به تحت تأثیر قرار دادن دیگران مربوط می‌شود تا خرید چیزی که واقعاً می‌خواهیم و از آن لذت می‌بریم.

چیزهایی را بخرید که خودتان از آنها لذت می برید و طعمه این احساس نشوید که باید برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران پول خرج کنید.

به مزایا و معایب بلند مدت خرید فکر کنید

خرید کردن های بسیار زیاد و مکرر، تصمیمات ناگهانی هستند به همین دلیل قبل از اینکه چیزی بخرید باید به این فکر کنید که در آینده چه تاثیری روی شما خواهد گذاشت.

تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا قرار است شما را بدهکار کند؟ آیا ارزش هزینه کردن را دارد؟ اینها سؤالاتی هستند که می توانید برای تعیین اینکه آیا چیزی واقعاً ارزش خرید دارد یا خیر از آنها استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =