زنان پر استرس دختردار می‌شوند یا پسر دار؟

سطح کورتیزول در زنان پر استرس بالا می باشد و این امر می تواند در جنسیت جنین موثر واقع شود اما این نگرانی ها می تواند باعث شود بدن زن از هم بپاشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، استرس ارمغان عصر تکنولوژی است که علاوه بر بدن حتی در تعیین جنسیت جنین هم تاثیر می گذارد. از دهها عوارض استرس بر بدن تا دختر و پسردار شدن استرسی ها بخوانید.تحقیقات نشان میدهد زنان استرسی دختردار میشوند ؛

بیشتر بخوانید:

خواص انگور در بارداری برای سلامت مادر و جنین

در اولین تحقیق، متخصصین سطوح بالای هورمون کورتیزول را درتولد دختران بیشتر از پسران مشاهده نمودند .حدود ۳۳۸ نفر از زنانی که قصد باردار شدن داشتند ، عوامل بسیاری مانند نحوه زندگی و روابط جنسی باعث استرس آنها میشد.

سطح کورتیزول و آنزیم آدرنالین در روز ششم بارداری تا عادت ماهانه شش ماه بعد اندازه گیری شد، تازمانیکه احساس بارداری کنند. کورتیزول یک استرس مزمن بلند مدت است، که در اثربیماری و نگرانی های شغلی و مالی بوجود می آید، اما آدرنالین یا همان هورمون جنگ یا آزاد به استرس کوتاه مدت مربوط می شود. 

درطول این بررسی ۶۱درصد یا ۲۰۷ نفر حامله شدند که از نوزادان متولد شده ، ۵۸ نفر پسر و ۷۲ نفر دختر بودند. تفاوت در روابط جنسی بطور کلی مشهود نبود، اما در۵۰ درصد از زنان با سطوح بالای کورتیزول مشهود بود. 

تحقیقات نشان میدهد ۷۵درصد کمتر احتمال پسردار شدنشان وجود دارد ،اما دلیلی برای آدرنالین پیدا نشد.

زنان پر استرس چه فرزندی به دنیا می آورند؟

دکتر سیسیلیا پایپر از مرکز بهداشت عمومی دانشگاه آکسفورد که برروی این تحقیق کارمیکرد، گفت استرس مزمن به عوامل استرس زای مختلفی مربوط میشود. مثل فشار کاری و مالی، روابط دشوار و مشکلات سلامت جسمی وذهنی. 

استرس بلندمدت در زنان ممکن است بدلیل استرس در محل کار یا حتی استرس طولانی مدت وابسته به مشکلات روابط باشد. زنانی که پول کافی برای تامین مخارج خانه ندارند و نمیدانند که چطور باید اقساط خود را پرداخت کنند واین نگرانی روز به روز همراه آنان است ،دچار استرس میشوند. 

تحقیق اخیر مشابهی که صورت گرفت ، به این نتیجه رسیدند زنانی که دچار استرس میشوند، درزمان استرس کمتر احساس بارداری میکنند تا زمانیکه در ارامش هستند. 

پژوهش های دیگر نشان میدهد که فجایع استرس زا چه طبیعی و چه ساختگی برنوع جنسیت فرزند تاثیرگذاراست.هنوز دقیقا معلوم نیست چرا زنانی که بالاترین سطح هورمون کورتیزول را قبل از بارداری دارند، احتمال دختردار شدنشان نسبت به پسر دار شدن بیشتر است.

متخصصینی که یافته هایشان را ارائه میکنند ، میگویند به این نیاز دارند که بدانند ارتباط میان استرس و نوع جنسیت فرزند چیست؟درحال حاضر واضح و مبرهن است که استرس و اضطراب در زمان بارداری سبب مشکلات عدیده درهنگام بارداری و رشد جنین می شود. 

آنها میگویند که آینده فرزندشان برایشان مهم است، تاجایی که برای ترک سیگار قرص فولیک اسید مصرف میکنند و سیستم ایمنی بدنشان را تقویت میکنند. 

یافته های این پژوهش در تایید یافته های بیشتر به زنان توصیه می کنند که استرس خود را کاهش دهند .دکتر آلن پیسی سخنران ارشد مرکز بهداشت آمریکا در دانشگاه شیفلد گفت به این نتیجه رسیدیم که دربلند مدت برخی عوامل محیطی نظیر جنگ، بلایای طبیعی واشغال بر جنسیت فرزند تاثیر میگذارد. 

درمیان حیوانات ما میدانیم که جنسیت فرزند به عواملی مثل موجودیت غذا و احتمال بقا درمحیط های دشوار بستگی دارد.آن همچنین نشان میدهد که غلبه اجتماعی مادر وگاهی پدر براحتمال مذکر یا مونث بودن فرزند تاثیر می گذارد. 

این مورد درمورد انسان ها بررسی شد وروزنامه ای در سال ۲۰۰۱ به چاپ رسید که نشان میداد مادران غالب پسراوری بیشتری دارند.جای تعجب نیست که استرس پیش فرض با نسبت جنسیت ثانویه نیز درارتباط است. 

نتایج مطالعه ای می گوید که این لزوماً به این معنا نیست که استرس عامل همه چیز است و در این باره همچنان تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.همچنان روش مطمئنی برای تعیین جنسیت فرزند وجود ندارد. 

طبیعت روش عجیبی دارد که تعامل همه چیز را به هم می ریزد.با وجود تمام این مشاهدات بطور کلی شمار پسران متولد شده با دختران برابری می کند. 

عوارض جانبی استرس ممکن است ترسناک تر از چیزی باشد که نگرانش هستید.استرس یک مانع است و انرژی، تمایل به باشگاه رفتن و حتی شهوت جنسی را از شما می گیرد وبطورجدی استرس ذهن و بدنتان را باهم درگیر می کند.

استرس باعث خستگی شما میشود:

این حقیقت را فراموش نکنید که استرس واضطراب در شب شمارا بیدار نگه داشته و سبب ترشح هورمون کورتیزول درون جریان خون می شود.این یک ماده شیمیایی موثر است که ضربان قلبتان را تسریع کرده، به مغز شما اکسیژن بیشتری میدهد وباعث افزایش انرژی شما برای کمک به مقابله با استرس می شود. 

اما استرس غالب سبب محدودیت میزان کورتیزول ارسالی به جریان خون میشود و به شما احساس کلافگی درکل روز را می دهد.خبرخوب این است که حدود ۳ساعت درهفته باید سطح هورمون چک شود و اینگونه میتوانید همه چیز را به خوبی مدیریت کنید.

استرس روابط جنسی شما را مختل میکند:

ازکسی پنهان نیست زمانیکه فکرتان درگیر و یا جای دیگری باشد ، اینکه حس شهوت را پیدا کنید سخت است.اما این تنها راه نیست که بر این روند تاثیر میگذارد.استرس مزمن بر تولید استروژن بدن تاثیر میگذارد، که سبب بازپروری سیستم بدن میشود.

وقتی اتفاق بیافتد شما درروابط جنسی غرق میشوید.درزمان استرس و خوردن رژیم غذایی سالم واجتناب از غذاهای مانده برای کمک به راحتی شما و تمرکز بیشتر است. چرا که اگر آن را رعایت نکنید، سبب احساس ناراحتی در معده تان نیز می شود.

استرس مزمن بر هورمون های ترشح شده بوسیله غده تیروئید شما اثرمیگذارد و باعث تنظیم متابولیسم بدن درمیان سایر چیزها میشود.اما زمانیکه این هورمون ترشح نشود، سبب اختلال میشود. 

وقتی این علائم را دارید، به باشگاه بروید، مایعات فراوان بنوشید و میزان فیبر بدنتان را در صورت نیاز افزایش دهید.

استرس باعث ازهم پاشیدگی شما میشود:

زمانیکه دچار استرس میشوید، سطح هورمون جنسی آندروژن دربدن شما افزایش میابد که سبب آکنه می شود. زمانیکه این اتفاق بیفتد به چکاب یا کنترل تولد فرزند ودرمان های اساسی بپردازید.

علاوه برایجاد لکه برروی پوست، استرس بر دیگر نواحی پوست هم اثر گذاشته و جای جوش و آکنه باقی می گذارد.این بدلیل وجود استرس دربدنتان است که سبب اگزما و عفونت های پوستی می شود.

برای درمان اساسی به داروخانه بروید یا به دکتر مراجعه کنید.اگر به شما کمکی نکرد وعلائم حتی بدتر شدند، شما نمیتوانید درزمان استرس چیزی را به یاد بیاورید.

به این معنا که استرس اتفاق میفتد وبطور جدی بر هیپوکامپوس مغز شما اثرمیگذارد، بخشی از مغز که محل ذخیره خاطرات است.این نوع استرس باعث می شود که بخش هیپوکامپوس مغز مختل شود وبه سختی حقایق را بیاد بیاورید.

کل حوادث یا شکاف بلندمدت زمان (از دقیقه تا روز)را فهرست بندی کنید، زیرا آسیب استرس، یادآوری خاطرات جدید را برای شما سخت میکند و باعث افزایش وزن می شود. 

پژوهش دانشگاه کنتاکی به این نتیجه رسید آنهایی که رژیم می گیرند ، در کنترل مدیریت استرس و کاهش وزن موفق تراز کسانی هستند که این کار را نمیکنند.ارتباط میان کاهش استرس و کاهش وزن میتواند به توازن استرس و خوردن کمک کند.

پیامدهای پر استرس بودن زنان

پژوهش چاپ شده در ژورنال دیگری نشان میدهد زنانی که دائما استرس دارند، متابولیسم چربی و شکر در بدن آنها بسیار متفاوت و بیشتر از افرادی است که استرس ندارند.

حتی ممکن است دچار ریزش مو شوند و پوستشان هم به هم بریزد.حتی بیشتر از حد معمول موی شان شروع به ریزش میکند و این به مدت ۳تا۶ماه بعد ازگرفتن استرس شدید اتفاق می افتد.

خبر خوب این است که این عوارض جانبی موقت است و رژیم غذایی متعادل میتواند به بازسازی ریشه موها و فولیکول های طبیعی موی شما کمک کند.

وقتی دچار استرس میشوید، کمردرد میگیرید، میزان ضربان قلب و فشارخون شما افزایش میابد و به ترشح هورمونی کمک میکند که سبب مقابله با استرس می شود.همین باعث میشود که ماهیچه های شما محکم و ضخیم شده و سبب درد کمر به هنگام نشستن پشت میز در کل روز میشود. 

میتوانید با کمردرد مقابله کنید، به این صورت که هر یک ساعت یکبار بایستید و عضلات و ماهیچه های خود را بکشید تا دچار کمر درد نشوید .

انتهای پیام/

کد خبر: 1158003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =