کاهش کیفیت تسهیلات رفاهی دانشگاه‌ها با افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی

دبیر صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی معتقد است با اجرای طرح افزایش ظرفیت پزشکی تسهیلات رفاهی مانند خوابگاه و ایاب و ذهاب کاهش یافته است.

مهدی تیزرو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اجرای طرح افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی اظهار کرد: هنوز به صورت کامل دانشجویان به دانشگاه نیامده‌اند و مدت زمان طولانی از آغاز ترم تحصیلی نگذشته است؛ بنابراین در هفته‌های آینده میزان مشکلات صنفی در اثر این افزایش مشخص خواهد شد. البته واضح است که مشکلات رفاهی دانشجویان بیشتر خواهد شد.

وی با انتقاد از اخراج دانشجویان پردیس از خوابگاه‌ها برای جبران کمبود خوابگاه‌ههای دانشجویی یادآور شد: صحیح است که دانشگاه برای تامین خوابگاه این دانشجویان وظیفه‌ای ندارد؛ اما در سال‌های گذشته به آنها اتاق تعلق می‌گرفت. اکنون برای ساکن کردن دانشجویان جدید، آنها مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و تا پایان ترم تحصیلی جاری باید خوابگاه را تخلیه کنند.

تیزرو با بیان اینکه ظرفیت پذیرش پزشکی منجر به کاهش ارائه تسهیلات رفاهی به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شود، گفت: به عنوان مثال ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با ساخت و ساز افزایش نیافته؛ اما تعداد دانشجویان افزایش داشته است. بنابراین با یک محاسبه ریاضی ساده می‌توان نتیجه گرفت که مشکل کمبود خوابگاه گسترش یافته است.

دبیر صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی با اشاره به اینکه دانشجویان شهرستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحت فشار هستند، گفت: تا به امروز نیز خوابگاه جدیدی به ظرفیت فعلی اضافه نشده است. خوابگاه امام که تنها خوابگاه پسرانه دانشگاه است، هنوز دانشجویان در آن اسکان داده نشده‌اند و در خوابگاه دانش به سر می‌برند. 

وی عنوان کرد: در حال حاضر اتاق‌هایی که ظرفیت پذیرش ۳ دانشجو داشته‌اند، حدود ۵ یا ۶ دانشجو در آن اسکان می‌یابند. یکی دیگر از راهکارها برای جبران مشکل کمبود، ارائه خوابگاه استیجاری به دانشجویان  است. همچنین ایاب و ذهاب دانشگاه برای دانشجویان نیز با مشکلاتی مواجه خواهد شد. 

تیزرو ادامه داد: کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ افزایش یافته است. از سوی دیگر مسئولان دانشگاه نیز تا کنون راهکاری ارائه نداده‌اند. 

این فعال حوزه صنفی_دانشجویی درباره میزان کاهش ظرفیت خوابگاه‌ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در ابتدای سال حدود 1400 ظرفیت کمبود خوابگاه وجود داشت؛ اما با افزایش ساکنین اتاق‌ها این کمبود کاهش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =