حجاب یک قانون است که باید رعایت شود

استاد دانشگاه گفت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، حجاب یک قانون است که باید رعایت شود و همانطور که شما در هر جای دنیا که باشید برای نقض نشدن حاکمیت باید از قانون حمایت کنید، در کشور عزیزمان ایران نیز باید از قانون حمایت کنید.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین سروقامت، در خصوص موضوع حجاب و اجباری یا اختیاری بودن آن، ابراز داشت: بحث حجاب اجباری و اختیاری به این معنا مطرح نیست و باید به اصل قانون اتکا کرد. در خصوص حجاب، پوشش، چگونگی و میزانش باید دید مر قانون به چه شکل است. در همه کشورها حتی همان کشورهایی که بر علیه ایران اسلامی مدام در حال برنامه‌سازی هستند، در خصوص پوشش و میزانش، تقید به قانون وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

هیچ کس جز من کاغذشناسی را بلد نیست / نگاه علامه طباطبایی به مسئله حجاب

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در جریان اتفاقات پس از فوت مرحومه مهسا امینی، خانمی در کشور هلند نیمه برهنه شد اما این نکته را خوب است مخاطبان ما بدانند که بر اساس قانون همین کشور، فرد تنها می‌تواند نیمه برهنه باشد و حق برهنگی کامل را ندارد، این خیلی جالب است که این کشورهای مدعی، در حد و اندازه برهنگی قانون دارند و برای یک کشور اسلامی فاکتور بی قید و بندی کامل را صادر می کنند!.

وی در ادامه با بیان این‌که به جای این‌که لفظ حجاب اجباری و انتخابی را به کار ببریم باید روی قانون تمرکز کنیم، ابراز داشت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، حجاب یک قانون است که باید رعایت شود و همانطور که شما در هر جای دنیا که باشید برای نقض نشدن حاکمیت، حفظ امنیت، آرامش و آسایش مردم و جامعه باید از قانون حمایت کنید، در کشور عزیزمان ایران نیز باید از قانون حمایت کنید.

سروقامت در خصوص سؤال برخی دانشجویان در مورد چرایی برگزار نشدن رفراندوم در خصوص حکومت جمهوری اسلامی ایران، گفت: گمان می‌کنم این یک سؤال انحرافی است به این جهت که باید افراد به این سؤال پاسخ دهند که در کجای دنیا چنین کاری را انجام شده است که حکومتی که مستقر بوده و در حال انجام کار خود است بیاید از شهروندان خود رای بگیرد که اگر من باشم خوب است یا اگر نباشم؟

این استاد دانشگاه یادآور شد: حتی یک مورد برگزاری رفراندوم در حسین استقرار یک حکومت در همه جهان وجود ندارد، که حکومت مستقر که تلاش در استحکام پایه‌های خود و کاهش مشکلات و آسیب‌ها و عمل بهتر به قوانین را دارد بیاید در خصوص مقبولیت خود رفراندوم بگذارد. حال اگر شما چنین قانوین گذاشتید، از کجا معلوم اگر حکومت تشکیل دادید این حرف را به شما نزنند که ما حس می‌کنیم حکومت شما به درد بخور نیست و رای اولیه خود را ندارد پس بیایید رفراندوم بگذاریم. مگر چنین چیزی ممکن است؟ مگر در این صورت سنگ روی سنگ بند می‌شود؟

وی متذکر شد: نمی‌توانیم هر روز رای بگیریم و میزان رای حکومت خود را بسنجیم و بر این اساس حکومت گذاری کنیم، هیچ زمان هم حاکمیتی نخواهد بود که خود را نقض بکند و مقبولیت و مشروعیت خود را زیر سؤال برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • CA ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      در خوابند و بعد بيدار ميشوند كه دير هست