فاصله گرفتن سینما از دوران اوج دهه ۶۰ و ۷۰ / هیچ چیز در عرصه فرهنگ و هنر سر جای خودش نیست

بازیگر فیلم ژن خوک گفت: متاسفانه در عرصه فرهنگ و هنر هیچ چیز سر جای خودش نیست و در این سال‌ها یک برنامه‌ریزی هدفمند و درست نداشته‌ایم.

علیرضا مهران بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع کنونی سینما اظهار کرد: در حال حاضر، اوضاع بسیار خراب است چرا که طی دو، سه سال گذشته کرونا آسیب زیادی به بدنه سینما وارد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در عرصه فرهنگ و هنر هیچ چیز سر جای خودش نیست و یکی از مشکلاتی که سینما در حال حاضر از آن رنج می‌برد این است که فیلم‌های بسیاری هستند که هنوز اکران نشده‌اند و این خود یک آسیب به شمار می‌رود چرا که ما در این سال‌ها یک برنامه‌ریزی هدفمند و درست نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

قهر مخاطبان با پرده نقره‌ای / چه شد گیشه‌های سینما بی‌رونق شدند؟

بازیگر فیلم آمین خواهیم در پاسخ به این سوال که به نظر شما برای بهبود اوضاع چه کاری می‌توان انجام داد، گفت: تنها کاری که در حال حاضر می توانیم انجام دهیم این است که امیدوار باشیم تا این آسیب‌های وارد شده طی سال‌های آتی جبران شود، البته مسئولان می‌توانند عنصر مهمی در بهتر کردن حال سینمای ایران باشند.

وی در ادامه با اشاره فیلمنامه‌های سینما عنوان کرد: واقعیت این است که فیلمنامه نویس و قصه‌های خوب زیادی داریم اما محدودیت‌ها و خط قرمزهایی که وجود دارد باعث شده تا اجازه و اختیار عمل نویسنده‌ها از آنان سلب شده و محدود به یک سری موضوعات خاص شوند و این مسئله نیز به نگاه سیستماتیک مدیران بازمی‌گردد.

مهران افزود: اگر نگاهی به سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ نگاهی بیندازیم درمی‌یابیم که در آن زمان بسیار قوی‌تر و موفق‌تر عمل می‌کردیم. چرا که در آن زمان فیلمنامه‌نویس‌های بسیار معتبری داشتیم که هر کدام از آنها در حال حاضر جایگاه بسیار معتبری در سینمای ایران دارند، اما هیچ کدام مشغول به کار نیستند. بهتر است دوباره از این افراد برای بهتر کردن اوضاع استفاده شود.

بازیگر فیلم انزوا در پایان خاطرنشان کرد: برخی هزینه بالای بلیط‌های سینما را به عنوان عاملی برای کاهش مخاطب از سینما می‎‌دانند اما باید گفت با توجه به زحمتی که در این عرصه کشیده می‌شود، هزینه‌ها بالا نیوده و بسیار هم معقول است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا مهران از بازیگران شناخته شده در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون است. او در سال ۱۳۵۹ و در تهران متولد شده است و از سال ۷۸ بازیگری را با آموزشگاه بازیگری استاد حمید سمندریان شروع کرد. وی در سریال مدینه که در سال ۱۳۹۳ پخش شد به اوج شهرت خود رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =