بهترین راه و روش‌های خانگی برای رفع بدن درد سرماخوردگی

بدن درد یکی از علائم آنفولانزا و سرماخوردگی است که شرایط سختی را برای انسان ایجاد می کند اما شما میتوانید با چند راه حل ساده این بیماری را درمان کنید.

  به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بدن درد یکی از شایع ترین علائم آنفولانزا و سرماخوردگی است و میتواند شرایطی را ایجاد کند که ماهیچه های شما آنقدر درد داشته باشند که حتی حرکت کردن هم برایتان دشوار باشد. بدن درد ناشی از آنفولانزا می تواند احساس ضعف، خستگی و بی حالی را در شما ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره عوارض خطرناک فشارخون بالا

در حالی که بدن درد ناشی از سرماخوردگی یک درد جدی است، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش این درد انجام دهید، اقداماتی که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت.

چرا آنفولانزا باعث بدن درد می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا نوعی عفونت تنفسی است که توسط یک ویروس ایجاد می شود. وقتی به آنفولانزا مبتلا می‌شوید، مواد شیمیایی طبیعی در بدن و با هدف مبارزه با عفونت ترشح می‌شود و درد عضلانی به دلیل این پاسخ ایمنی اتفاق می‌افتد.

چه افرادی هنگام سرماخوردگی، درد بدن بیشتری دارند؟

افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌های خودایمنی معمولاً در هنگام ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا دچار دردهای بیشتری می‌شوند، زیرا بدن آنها برای مبارزه با عفونت کار سخت‌تری دارد.
افرادی که در آب و هوای سردتر زندگی می کنند ممکن است نسبت به افرادی که در مناطق گرم زندگی می کنند بدن درد بیشتری در این وضعیت داشته باشند، به این دلیل که دمای سردتر می تواند باعث سفت شدن ماهیچه ها شود.

چگونه می توان بدن درد ناشی از آنفولانزا را درمان کرد؟

آنفولانزا و دردهای ناشی از آن معمولاً در چند روز از بین می‌رود و به ندرت بیش از دو هفته طول می‌کشد. اقداماتی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا در زمان بهبودی بدنتان احساس بهتری داشته باشید.

هیدراته بمانید

هنگامی که شما مبتلا به آنفولانزا یا تب هستید، بدن شما تمایل دارد مایعات بیشتری را از طریق تعریق بیش از حد و در برخی موارد، استفراغ یا اسهال از دست بدهد و همین دلیلی است برای تشدید دردهای بدنی. نوشیدن مقدار زیادی مایعات شفاف که بهترین آنها، آب است، با بازگشت مایعات از دست رفته به بدن کمک می کند تا با عفونت مبارزه کند.

استراحت کافی داشته باشید

خواب کافی برای درمان دردهای بدنی ناشی از سرماخوردگی بسیار مهم است، زیرا خواب نقش مهمی در تنظیم عملکردهای ایمنی مورد نیاز برای بهبود و کاهش التهاب در بدن دارد.

بدن درد ناشی از آنفولانزا ممکن است استراحت در رختخواب را برایتان دشوار کند، اما تمام تلاش خود را برای استراحت و استراحت کنید. خواب به بدن شما فرصت می دهد تا با عفونت مبارزه کند و هر چه سریعتر، بدنتان را از این وضعیت دردناک، نجات دهد.

دوش آب گرم بگیرید

حمام یا دوش آب گرم می تواند ماهیچه های سفت و دردناک را شل کند و درد بدن را تسکین دهد. اگر تب دارید، آب را ولرم نگه دارید تا دمای بدنتان بیشتر نشود. تب همچنین می تواند باعث سرگیجه و ضعف عمومی شود، بنابراین مراقب باشید بیش از اندازه زیر دوش نمانید.

ماساژ بگیرید

یکی از بهترین راهکارهای رفع دردهای بدنی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا، ماساژ درمانی است که می تواند به طور غیرمستقیم به بهبودی سریعتر کمک کند. ماساژ می تواند سطح کورتیزول را در بدن شما کاهش دهد، کورتیزول یا هورمون استرس با آسیب رساندن به گلبول های سفید خاصی که با عفونت مبارزه می کنند، ایمنی شما را تضعیف کرده و در نهایت توانایی تحمل درد را در شما کمتر می سازد.

ماساژ بدن دردناک با کرم های تسکین دهنده موضعی ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و درد را تسکین دهد.

از دستگاه بخور استفاده کنید

تبدیل محیط خانه به فضایی مناسب می تواند به شما در بهبود آنفولانزا کمک کند. در حالی که هوای خانه شما ممکن است به طور خاص باعث بدن درد نشود، می تواند بر بهبود بدن شما تأثیر بگذارد و باعث ناراحتی شما شود.

هوای خشک می تواند علائم آنفولانزا را بدتر کند. هنگامی که یک ویروس آنفولانزا وارد دستگاه تنفسی شما می شود، در مخاط گیر می کند که به جلوگیری از گسترش عفونت کمک می کند. با این حال، اگر هوا سرد و خشک باشد، مخاط در راه‌های هوایی شما خشک می‌شود و مبارزه با ویروس را برای بدن سخت‌تر می‌کند. بنابراین حفظ رطوبت نسبی در خانه بین 40 تا 60 درصد می تواند انتشار ویروس را کاهش دهد و علائم تنفسی مانند سرفه و احتقان بینی را تسکین دهد.

استراحت در فضایی با میزان رطوبت کافی، می تواند با کاهش درد و التهاب در گلو و همچنین کمک به خواب بهتر به بهبود سریع شما کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =