چند نشانه بسیار ساده که می‌گویند؛ بدنتان پر از سم است

تجمع سموم در بدن بسیار خطرناک و نگران کننده است پس با شناخته نشانه هایی که خبر از ازدیام سموم در بدن را میدهند میتوانید از بروز این مشکل جدی جلوگیری کنید.

  به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سموم موجود در محیط از طریق مختلف وارد بدن می‌شوند اما بدن ما نمی تواند حجم زیاد سمومی که وارد بدن می شوند را به سرعت دفع نماید. بدن ما در این شرایط با بروز علائمی به ما هشدار می دهد که نتوانسته مواد سمی را فیلتر کند. 

بیشتر بخوانید:

بوی دهان وقتی نشانه‌ی دیابت دارد

تعریق بدن

تعریق یکی از علائم انباشتگی ترکیبات سمی ‌در بدن می باشد. تجمع سموم در بدن باعث گرم شدن بیش از حد بدن شده و کبد را وادار به کار بیش‌ازاندازه کرده به همین دلیل بدن برای افزایش دفع توکسین‌ها از طریق پوست عرق می‌کند.

یبوست

بروز مشکل در دفع مدفوع و ایجاد یبوست می‌تواند ناشی از حبس شدن سموم زیادی در بدن باشد. اگر یبوست دارید و به دلیل کمبود آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی حرکات روده شما مختل شده این احتمال وجود دارد که سموم وارد جریان خون شما شده و شروع به انباشته شدن کرده باشد.

سخت خوابیدن

اختلالات خواب و بی خوابی دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل بی خوابی برهم خوردن تعادل هورمون کورتیزول در بدن است. کورتیزول هورمونی است که بدن برای کاهش استرس آزاد می‌کند. اگر احساس می‌کنید عدم تعادل هورمون کورتیزول در بدن شما وجود دارد، بدن خود را سم‌زدایی کنید.

بوی بد دهان

اگر با وجود رعایت بهداشت دهان و دندان همچنان نفس تان بدبو است، ممکن است مشکل به تجمع سموم در کبد مربوط باشد. سموم انباشته شده در بدن، سبب ایجاد مشکل در محیط دستگاه گوارشی و افزایش روند تکثیر باکتری در دهان، دندان‌ها و لثه‌ها شده و افزایش سموم در خون، لایه ای زرد روی زبان ایجاد و سبب بوی بد دهان می شود. سمیت آرسنیک باعث بوی سیر در دهان و سمیت سیانور باعث بوی بادام تلخ در دهان می شود.

لکه های پوستی

لکه های پوستی، آکنه، ضایعات پوستی و... یکی از علل وجود سم در بدن است. دفع سموم از طریق کبد انجام می شود اما زمانی که بدن مملو از سم می‌شود، کبد نمی‌تواند تحمل کند و این سموم از طریق پوست از بدن خارج کنند و واکنش پوست به این فرآیند آکنه، بثورات پوستی و... می باشد.

تجمع چربی‌های شکمی

انباشتگی چربی‌ها به‌دور شکم یکی از علائم حبس شدن سموم زیاد در بدن می باشد. بسیاری از سموم چربی‌دوست هستند و بدن را وادار به تولید چربی بیشتر برای ذخیره سموم بیشتر در آن می‌کنند. سم‌زدایی به کاهش وزن کمک می‌کند و ترکیبات زاید را از بدن دفع می‌کنند.

سردردهای بی دلیل

تجمع سموم در خون تاثیر مستقیمی ‌روی سیستم عصبی داشته و موجب ایجاد واکنش‌های منفی مانند سردرد می شوند. آسپارتام و مونوسدیم گلوتامات و باقی سموم قابلیت اثرگذاری بر مغز را داشته به همین دلیل برخی افراد پس از مصرف غذاهای حاوی آنها احساس سردرد می کنند.

مه آلودگی مغز

مه مغزی احساس خستگی ذهنی یا گیجی است که تفکر واضح را دشوار می‌کند. یکی از علل ایجاد مه مغزی به سموم مربوط می شود، سموم می‌توانند به طور مستقیم در مغز اثر بگذارند. آسپارتام موجود در نوشیدنی‌های بدون قند، آدامس و خمیردندان و گلوتامات مونوسدیم موجود در غذاهای فرآوری شده و گوشت و... می‌توانند سلول‌های مغز را بکشند و از اکسیده شدن مغز جلوگیری کنند.

خستگی و درد عضلات

اگر احساس خستگی شما حتی با خوابیدن نیز از بین نمی‌رود و اگر عضلات شما مدام درد می‌کند و توضیحی برای آن ندارید، علت آن می تواند بالا رفتن میزان سموم در بدن شما باشد. سموم سبب تحریک دریافت‌کننده‌های درد موجود در عضلات و درد عضلات می شود، همچنین کار مداوم و بیش‌از توان کبد برای دفع توکسین‌ها یا همان سموم انباشته شده در بافت‌ها سبب خستگی شما می شود.

راهکارهای مناسب برای سم زدایی بدن

آب‌رسانی مناسب به بدن، مهم‌ترین راهکار برای سم‌زدایی بدن است. آب مواد زائد را از طریق ادرار، تنفس یا تعریق دفع می‌کند.
داشتن رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان به بدن کمک می کند تا با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد اضافی و سایر سمومی که خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهند مبارزه کند.
خوردن غذاهای غنی از پریبیوتیک‌ها می‌تواند سیستم ایمنی و سم‌زدایی بدن را سالم نگه دارد.
مصرف نمک را کاهش دهید.
فعالیت بدنی را افزایش دهید.
خواب به موقع و کافی سبب می شود مغز مواد زائد سمی که در طول روز انباشته شده‌اند از بین ببرد.
از کافئین زیاد پرهیز کنید.
غذاهای ارگانیک مصرف کنید.
آب را با لیمو، غنی کنید.
ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازتان را دریافت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =