رفتار اشتباه والدین که منجربه افسردگی کودکان می شود

پدرو مادر بودن مسئولیت سنگین و سختی است و اگر شما در این راه نکاتی را در رفتارتان رعایت نکنید فرزندان افسرده ای خواهید داشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسئولیت و داشتنِ نقش پدر و مادری کار سختی است و همیشه توصیه های زیادی برای بزرگ کردن فرزندان وجود دارد که باعث می شود هر والدینی یک استایل تربیتی خاص را انتخاب کنند؛ اما به هر حال همه ما آنطور که باید از لحاظ عاطفی و ذهنی به بهترین حالت ممکن پرورش پیدا نکرده ایم و به خاطر همین ویژگی های رفتاری متفاوتی داریم؛ اما تصمیم گرفتیم که خودمان پدر و مادر های خوبی باشیم.

بیشتر بخوانید:

علت کم بودن شیر مادر چیست؟

در واقع سبک تربیتی والدین اگر خیلی سخت گیرانه باشد؛ منجر به رفتارهای خاصی در فرزند می شود؛ به طوری که آن ها تمایل ندارند قوانین را رعایت کنند و در نتیجه افرادی پرخاشگر و بی هدف می شوند که همیشه تصمیمات اشتباه در زندگی می گیرند.

افسردگی به دلیل سخت گیری بیش از حد خانواده اتفاق می ‌افتد

مطالعات نشان می دهد خانواده هایی که بیش از حد سخت گیر هستند و به سراغ تنبیه های فیزیکی و روحی روانی می‌ روند، معمولاً فرزندان افسرده تری دارند. این مسئله روی چندین فرد نوجوان از سن 12 تا 16 سال آزمایش شده است و نشان می دهد خانواده هایی که رفتار سختگیرانه ای داشته اند، می توان تغییراتی را در ساختار دی ان ای فرزندان شان مشاهده کرد که عاملی برای افزایش احتمال ابتلا به افسردگی است.

استرس دوران کودکی می تواند عامل بسیار مخربی باشد

یافته های تحقیقاتی نشان می دهد که والدین بیش از حد سختگیر که تنبیه فیزیکی را برای فرزندان شان در نظر می گیرند یا از لحاظ روحی به آن ها آسیب وارد می کنند، عامل ایجاد استرس هستند. در صورتی که خانواده هایی که رفتار نرمال و طبیعی تری دارند، تغییری در ساختار دی ان ای فرزندان شان مشاهده نمی شود.

بنابراین خانواده های سختگیر می توانند عاملی برای افسردگی نوجوانان خود باشند و استرس زیادی را به آن ها وارد کنند که درمان آن بسیار دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =