بدهی انباشته شده صندوق بازنشستگی به مراکز درمانی / بازنشستگان سردرگم شدند

در حالیکه این روزها بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی خود به دلیل بدهی انباشته شده صندوق بازنشستگی به مراکز درمانی، سردرگم شده‌اند اما مسئولان صندوق در این خصوص سکوت کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ از سال‌های گذشته به عنوان شرکت ارائه‌کننده خدمات بیمه‌ تکمیلی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی، مشغول به فعالیت بوده است.

بیشتر بخوانید

آخرین جزئیات از لایحه دو فوریتی افزایش حقوق بازنشستگان

 برهمین اساس در سوم فروردین ماه امسال قرارداد جدیدی بین صندوق بازنشستگی کشوری با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ به امضاء رسید و بر اساس آن شرکت آتیه موظف شد در قبال تعرفه مشخص خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی ارائه کند.

قرارداد اشاره شد از تاریخ سوم فروردین ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت که در قالب آن شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ موظف شد به بالغ بر ۲ میلیون نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و خانواده‌های آنها خدمات تکمیلی ارائه کند.

اما با گذشته نیمی از سال ۱۴۰۱ ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی با موانع و مشکلاتی روبه‌رو شده است و طی هفته‌های اخیر برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد با شرکت آتیه‌سازان حافط به صورت یکطرفه، قرارداد خود را در قالب پذیرش بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در مراکز درمانی و بیمارستانی لغو کرده‌اند.

این در حالیست که بنابر اعلام مسئولان شرکت آتیه‌سازان حافظ دلیل لغو یک طرفه این قرارداد، بدهی حدود ۴۰۰ میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی به مراکز درمانی و بیمارستانی است و با توجه به عدم پرداخت مطالبات مراکز درمانی، خدمت‌رسانی به بازنشستگان متوقف شده است.

بنابر اعلام آتیه‌سازان حافظ‌، ۵ هزار مرکز درمانی و بیمارستانی با این مجموعه طرف قرارداد هستند که خدمات تکمیلی به بازنشستگان ارائه می‌کنند.

تا به امروز، پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری در ارتباط با چرایی عدم پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و بیمارستانی بی‌نتیجه مانده چرا که هیچ یکی از مسئولان این صندوق حاضر به توضیح دادن در این خصوص نبوده‌اند.

عدم ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان در حالی این روزها موجب سردرگمی و بلاتکلفی بازنشستگان و خانواده‌های آنها در مراکز درمانی شده که بنابر اعلام مسئولان شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ، تنها راه حل این مشکل پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و بیمارستانی است تا فرایند خدمت‌رسانی همانند گذشته به بازنشستگان انجام شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1158219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =