افزایش ۲۵ درصدی پروانه تولید تجهیزات پزشکی

سخنگوی دولت از افزایش ۲۵ درصدی پروانه تولید تجهیزات پزشکی، خودکفایی در تولید ۵۰۰ محصول پزشکی و رشد ۶.۲ درصدی تولید محصولات پتروشیمی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در سال اول دولت سیزدهم ۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق جدید داشتیم که بهترین رکورد پس از انقلاب است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در نشست خبری با ارایه آخرین وضعیت شاخص‌های تولید اظهار داشت: در تولید ۵۰۰ محصول پزشکی خودکفا شدیم و در صدور پروانه تولید تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در ۵ ماه نخست امسال صنعت فولاد ۹.۹درصد، محصولات پتروشیمی ۶.۲ درصد و تولید کاغذ ۶.۸ درصد رشد داشته است ضمن آنکه تولید گندم ۳۷ درصد، برنج ۲۵ درصد و جو ۳۰ درصد در سال زراعی جاری با رشد همراه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ظرفیت تولید برق ۶ هزار مگاوات افزایش یافت که بهترین رکورد پس از انقلاب است.

بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور در ۵ سال گذشته

سخنگوی دولت با بیان اینکه در ۵ سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه به کشور بازگشتند، اظهار داشت: نخبه شهید سید فرید معصومی که در حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شهید شد، یکی از آنها بود که در حوزه برق و انرژی فعالیت می کرد.

بهادری جهرمی با اعلام اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر از نخبگان امروز با شرکت‌های دانش بنیان همکاری دارند، اظهار داشت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان با افزایش چشمگیر در یک سال گذشته به بیش از هفت هزار شرکت رسیده است.

وی همچنین از بورسیه تحصیلی ۴۳ نفر از رتبه های برتر المپیادی در رشته های علوم پایه دانشگاه های تهران، اختصاص ۲۰درصد سهیمه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها به نخبگان  خبر داد.

آمریکا به دنبال مانع تراشی در مسیر رشد ایران است

بهادری جهرمی با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و درگذشت برخی دیگر از هموطنان در اغتشاشات اخیر، گفت: اجتماع پرشور مردم در تشییع حوادث تروریستی و شهدای امنیت و مخالفت با آشوب نشان می دهد مردم به تلاش های همه جانبه دشمنان علیه این ملت با وجود همه ظرفیت‌های اطلاعاتی، امنیتی و جاسوسی شان دست رد و پشت پا زدند و اجازه سوءاستفاده را به دشمنان نخواهند داد.

سخنگوی دولت با تبریک فرارسیدن ۱۳ آبان روز دانش آموز، افزود: امیدواریم این روزها بهانه‌ای برای بازگویی جنایت آمریکا علیه ایران باشد که این روزها نیز با تحریم های ظالمانه و دروغ پراکنی سعی دارد در مسیر رشد مردم مانع ایجاد کند.

بهادری جهرمی در ادامه از انتصاب محسن منصوری به عنوان معاون اجرایی رییس جمهور خبر داد و گفت: به این ترتیب یک جوان دیگر به ترکیب هیات دولت اضافه شد؛ آقای منصوری استاندار تهران بوده و دارای سابقه کار مدیریتی موفق است که با حکم رئیس جمهور به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور انتخاب شد.

وی ابراز امیدواری کرد که معاونت اجرایی رییس جمهوری در دوره جدید در مسیر خوبی که آقای صولت مرتضوی ایجاد کرده بود، با سرعت بیشتری حرکت کند.

تولید کامل خودرو به مرز ۱۰۰ درصد رسید

سخنگوی دولت همچنین از رشد تولید در بخش های مختلف خبر داد و اظهار داشت: تولید ناخالص ملی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد رشد داشت که این میزان در بخش صنعت ۵.۱ درصد رشد بوده است.

وی افزود: در حوزه خودروسازی شاهد رشد تولید کامل خودرو بودیم و خلاف سالهای گذشته از وجود خودروهای ناقص در انبارهای خودروسازان، امروز تولید کامل خودرو به مرز ۱۰۰ درصدی رسیده است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: در هفت ماهه امسال در تولید ون ۴۵۴  درصد، وانت ۴۷ درصد، صنعت کاغذ ۶.۸ درصد، محصولات پتروشیمی ۶.۲ درصد، تلویزیون ۲۱ درصد رشد تولید را شاهد بودیم.

بهادری جهرمی با اشاره به اصلاح دوباره اساسنامه صندوق ملی مسکن در دولت برای رفع ایرادات شورای نگهبان گفت: منتظر نظر نهایی این شورا درباره اساسنامه صندوق ملی مسکن هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =