انوشیروانی: حال وزنه‌برداری خوب نیست

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: من و همه مسوولان از نتایج منامه راضی نیستیم اما واقعیت این است که بضاعت فدراسیون همین است و انتطار بیشتر نمی‌توان داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، نشست خبری سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری امروز سه‌شنبه در محل این فدراسیون برگزار شد. در این نشست حسین مقامی دبیر فدراسیون، بهداد سلیمی نایب رییس اول، خانم کهرنگی نایب رییس زنان، کوروش باقری مدیر تیم های ملی و سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی مردان نیز حضور داشتند.

انوشیروانی: حضورم در انتخابات ریاست فدراسیون قطعی است

سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در این نشست اظهار داشت: وزنه‌بردار رشته زمان‌بر برای تصمیم‌گیری است. من حرف سرمربی تیم را تایید می‌کنم زیرا زمان کمی برای آسیا داشتیم. ما باید از چندین ماه پیش برنامه‌ای برای منامه طراحی می‌کردیم اما حاشیه‌ها موجب عقب افتادن تیم شد. فدراسیون از هم اکنون برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ و رقابت‌های دیگر برنامه دارد. ما به دنبال یک شرایط پایدار برای وزنه‌برداری باشیم. از زمان حضور برنامه مستمر شده و این برای خانم‌ها نیز اجرایی شده است. سهراب مرادی از مفاخر ما است و جراحی کرده و در شرایطی است که جهانی کلمبیا را از دست می‌دهد ولی این به معنای از دست دادن المپیک پاریس نیست.

سرپرست فدراسیون ادامه داد: پشتوانه‌سازی اولویت است و حمایت از یک نسل می‌تواند نتایج طلایی را رقم بزند. البه عبور از سن ۲۰ سالگی موجب می‌شود تا آنان در بزرگسالان وزنه بزنند و ما برای جایگزین آنها برنامه داشته باشیم. وزنه‌برداری رشته آسیب‌زا بوده و ممکن است یک مصدومیت به شاکله تیم ضربه بزند. خالی بودن دست ما در اوزان مختلف یکی از مشکلات ما است. حال وزنه‌برداری در خیلی از استان‌ها خوب نیست و این دلایل زیادی دارد.

انوشیروانی در زمینه حضور شماری از قهرمانان نامدار در کادر مدیریتی گفت: قهرمانان بر ما منت گذاشتند و کمک کار هستند. ما همسو و هم نظر هستیم و در یک مسیر برای رفع مشکلات حرکت می‌کنیم. انتخابات در اختیارات وزارت ورزش و جوانان است. من تا زمان برگزاری انتخابات تمام تلاش خود را برای توسعه وزنه‌برداری خواهم کرد. وزارت نیز بر برگزاری انتخابات در سریعترین زمان تاکید دارد.

حسین مقامی در تکمیل سخنان انوشیروانی گفت: قطعا سجاد انوشیروانی در انتخابات حضور خواهد یافت. سرپرست فدراسیون این را هم گفت: برای بازگشت یکتا جمالی و پریسا جهانفکریان اقداماتی انجام شده اما آنان میل به حضور در ایران ندارند. وزنه‌برداری بانوان فعالیت را زود شروع کرد و کارهای زیر ساختی زیادی انجام نشده و مستقیم به دنبال تشکیل تیم ملی هستند. وقتی شرایط وزنه‌برداری را می‌بینیم بسیار دردناک است در خیلی از استان‌ها حتی هالتر نداریم. ما تیم ملی زنان را حفظ خواهیم کرد و نسل‌سازی هم انجام می‌دهیم.

نایب قهرمان المپیک لندن با تاکید بر استعدادیابی به عنوان راهبرد موفقیت گفت: در ۲ دوره نسل‌سازی داشتیم. نخست نسل ۲۰۰۰ بود که استارت موفقیت در سده جدید را زد. نسل دوم ۲۰۱۲ بود که هنوز برخی از آنان افتخار آفرینی می‌کنند. ما اکنون دستمان خالی است و باید بر روی تک ستاره ها سرمایه‌گذاری کنیم. بای حتما نسل جدیدی برای یک دهه تربیت کنیم و ضرورت این کار اردوهای مستمر است. همه بزرگان وزنه‌برداری نقاط ضعف این رشته را می‌دانند. باید تا المپیک بر روی تک مهره‌ها تمرکز کنیم.

او گفت: توافقاتی با چند نهاد و بخش خصوصی داریم و به دنبال اسپانسر هستیم. رایزنی انجام شده و به زودی اسپانسر را معرفی خواهیم کرد. در یک قلم به شرکت توسعه نزدیک به پنج میلیارد تومان بدهکاریم. شرکت قرارداد را تمدید نمی‌کند چون بدهی زیادی دارد. تخفیف لازم را در بخش مالیات گرفتیم. حتی این مالیات مربوط به حقوق پرسنل هست. بزرگترین بدهی ما فقر استان‌ها است و هر استانی نیاز به پنج میلیارد بودجه برای زنده کردن وزنه‌برداری داریم. با کمیسیون‌های خاص رایزنی خواهیم کرد تا بتوانیم بودجه فدراسیون را افزایش دهیم. دنبال اعتباراتی هستیم که به یکباره مشکلات را حل کند. در ساختمان فدراسیون مشکلاتی است که ابتدایی‌ترین نیاز به شمار می‌رود.

سرمربی اسبق تیم ملی این را هم گفت: من و همه مسوولان از نتایج منامه راضی نیستیم اما واقعیت این است که بضاعت فدراسیون همین است و انتظار بیشتر نمی‌توان داشت. اقتدار قوی سنگین در جهان زبانزد است و ما باید به روزهای طلایی برسیم در گذشته نامداران زیادی داریم و پشتوانه سازی لازم را داریم. برای المپیک باید با داشته‌ها حرکت کنیم اما باید برنامه ریزی برای فوق سنگین داشته باشیم. از سال بعد المپیک اقتدار فوق سنگین را به رخ جهان بکشیم. با پدیده‌ای به نام تالاخادزه روبرو هستیم اما ما عقب نشینی نخواهیم کرد. علی داودی این پتانسیل را دارد که وزنه بهتری را بزند. علی داودی با یک سال تلاش به راحتی از گورمیناسیان عبور کند.

انوشیروانی گفت: از حسین رضازاده برای انتخابات کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا حمایت می کنیم و او برند ورزش ایران است و از او در هر پست بین المللی حمایت خواهیم کرد. به زودی لیست نفران ایران برای کمیسیون های مختلف اسیا اعلام خواهیم کرد.

انوشیروانی افزود: تمرکز ما بر دوی دسته های ۸۹، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ است و برنامه ریزی لازم برای این کار داریم. کیانوش و میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ هستند. سهراب و رسول معتمدی مدعی جدی هستند و در جهان نیز نفرات برتری در این دسته‌ها هستند.

سرپرست فدراسیون با بیان اینکه کسب کرسی بین المللی مهم است، گفت: برای رسیدن به این کرسی باید انتخابات تا ۱۵ دی انجام شود و وزارت ورزش نیز در این راستا بر انتخابات تاکید دارد. ما نیز رایزنی لازم را برای کسب کرسی‌های مختلف را داریم.

سلیمی: حضور بزرگان در فدراسیون نعمت است

سرپرست نایب رییسی فدراسیون گفت: برنامه ریزی جوانان و جوانان در دست من است و کارهای تدارکاتی در حال انجام است. در بخش تیم ملی سعید علی حسینی شناخته شده است و من هیچ کمکی از ایشان دریغ نمی‌کنم. من باور دارم حضور بزرگان در فدراسیون نعمت است چون اگر این جمع نتواند کار بکند چه کسی می‌خواهد این کار را انجام بدهد.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای پشتوانه‌سازی انجام شده است. اردو جوانان از آذر ماه شروع خواهد شد. اردو بانوان نیز در حال برگزاری است و نفرات و استعدادها در اردو هستند. ما نباید به تک ستاره متکی باشیم بلکه باید نسلی جدید تربیت کنیم برای چند سال. دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ گف: حضور چند قهرمان در یک دسته خیلی خوب است و به رقابت کمک خواهد کرد و ممکن است مدال ما را در المپیک تضمین کند.

بهداد سلیمی که به عنوان تنها نامزد ایران در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی است گفت: امید به کسب این کرسی داریم و باید برای رقابت آماده شویم. وزنه‌برداران شاخصی در آسیا داریم و ما با یک کارگروه به دنبال کسب این کرسی هستیم. رفتن به این کمیسیون بسیار حائز اهمیت است و در روابط ورزشی تا با دنیا بسیار مهم است.

مقامی: وزنه‌برداری در کما است

حسین مقامی سرپرست دبیری فدراسیون در زمینه بدهی فدراسیون گفت: نمی‌گویم شرایط وزنه‌برداری سخت بلکه باید اعتراف کنم که این رشته در کما رفته و باید فکری به حال آن کرد. عدم مدیریت صحیح در وزنه برداری موجب این کار شد. وضعیت وزنه‌برداری را با کشتی مقایسه کنید تا مشخص شود چه اتفاقاتی رخ داده است. بدهی بزرگ گردن فدراسیون است. یکی از این بدهی‌ها سه نیم میلیارد مالیات است. ما منبع درآمدی نداریم و درآمد از بودجه دولتی است و باید فکری به حال آن شود.

او گفت: علی مرادی صورت جلسات مالی را امضا نکرده و خزانه‌دار نیز اسناد را در اختیار قرار نداده است به همین دلیل مجمع عمومی لغو و به فوق‌العاده تغییر یافت. مرادی قراردادهای الزام‌آور در روزهای پایانی بسته و این کار را برای تیم جدید سخت کرده است.

دبیر فدراسیون ادامه داد: حضور بزرگان در فدراسیون به فال نیک می‌گیریم و قطع یقین در آینده شاهد شکوفایی خواهد شد.

مقامی در باره نامه اعتراض آمیزآمیز حقوقی گفت: نامه در کمیته فنی بررسی شد. اسم او در بین دعوت شدگان بود اما به رکوردگیری نیامد و این به معنای انصراف است.

علی حسینی: تیم ملی بزرگتر از نفرات است

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در ادامه این نشست گفت: علی هاشمی ۲ مرتبه به اردو دعوت شدند و در دور اول با یک حاشیه رفت و ما برای جهانی نیز از وی دعوت کردیم. هاشمی آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی نداشت و انصراف داد. در برخی اردوها حاشیه ایجاد می‌شود و ما نیز به خوبی حاشیه را جمع کردیم. وزنه برداری ایران بزرگتر از نفرات است.

او ادامه داد: به صورت فنی روند وزنه برداری را تجزیه و تحلیل می کنیم. علی داودی بعد از المپیک در هیچ مسابقه ای شرکت نکردیم. تمام رکوردهای داودی پیش از اعزام موجود است. علی حسینی در زمینه اعتراض امیر حقوقی گفت: ورزشکار نباید در مسائل حاشیه‌ای وارد سود و در تمرین خم خوب کار نکرد و جنگندگی لازم نداشت. او باید در تمرینات جدی باشد. رکوردهای وی در ۱۰۲ کیلوگرم برای ما کارساز نبود. خودم زنگ زدم و برای حضور در دسته ۱۰۹ کیلوگرم زنگ زدم ولی قبول نکرد. برای جهانی دعوت کردیم اما انصراف داد. در آخرین جلسه کمیته فنی تصمیم بر اعزام دسته های المپیکی بود و برای هر دسته ۲ نفر اعزام داریم و برای دسته‌های دیگر نیز با سنجش رکوردها اعزام خواهند شد.

باقری: مربی تخصصی در بخش زنان نداریم

کوروش باقری در این نشست گفت: کسی که قرار است میلیمتری امتیاز بگیرد دنبال مدال نیست بلکه کسب سهمیه با اقتدار باشد. نباید کار به روز آخر بکشد.

قهرمان اسبق وزنه برداری جهان ادامه داد: ازبکستان اکبر ژورائف را به فوق سنگین فرستاد و روسلان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم است. سیمون ماتروسیان نیز به فوق سنگین رفت. تکلیف دسته‌های المپیکی ایران هم روشن است و نفراتی بسیار خوبی داریم.

مشاور تیم وزنه برداری زنان گفت: شرایط بانوان با آقایان بسیار متفاوت است. به عملکرد آنان امیدوارم. در گذشته کارهایی انجام شده که شاید شکل کلی آن درست نباشد اما استارت کار انجام شده است. مهم این است که وزنه برداری بانوان راه اندازی شده است. تمام مجموعه تلاش می کند که بهترین برنامه برای زنان داشته باشیم.

او گفت: فراخوان دادیم برای رکوردگیری و تعداد زیادی نیز حضور نداشتند. ما در حدود یک دهه امکانات و وسیله به فدراسیون اختصاص پیدا نکرده است. در بخش نیرو انسانی در مضیقه هستیم و مربیان زنان به صورت تخصصی نداریم. مشکلات بخش بانوان بسیتر زیاد است اما این موجب ناامیدی ما نیست.

وی گفت: مدال الهام حسینی ارزشمند است اما برای من به عنوان مربی رکورد مهم است. ما با قهرمانان دنیا فاصله رکوردی داریم و باید این فاصله را کم کنیم. کسب سهمیه دور از ذهن نیست. اگر نگاه به مدال اوری زنان نبود به این حوزه نمیامدم. هشت نفر در اردو هستند که هفت نفر شرایط جهانی دارند اما باید عربالگری لازم را انجام دهیم و نگاه به رکوردها داشته باشیم. احتمالا با سه یا چهار نفر به جهانی می‌رویم.

باقری گفت: کسب سهمیه راحت نیست و باید بیشتر تلاش بیشتری داشته باشیم. تلاش الهام حسینی ستودنی است. کسب سهمیا سخت اما دور از دسترس نیست. مدیر تیم های ملی گفت: کاستی های زیادی دارد و به ۳۰ سال گذشته برگشته است و من در رده سنی جوانان بودم شرایط از این بهتر بود. کار سختی پیش روی سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی است.

کوروش باقری ادامه داد: در گذشته اگر موفقیتی به وجود آمد حاصل یک کار تیمی بود و من به آن افتخار می کنم. من با تمام بخش های فدراسیون ارتباط خوبی دارم و با سعید للی حسینی رابطه خوبی برقرار می کنم. در کار سرمربی تیم دخالت نمی کنم اما اگر لازم باشد و بتوانم کمک کنم دریغ نخواهم کرد. زحمات تیم بر دوش سعید است و باید از ایشان ممنون باشم. او چالش های تیم را به خوبی مدیریت کرد.

بدرالملوک کوهرنگی سرپرست نائب‌رییسی فدراسیون وزنه‌برداری نیز عنوان کرد:‌ برای توسعه وزنه‌برداری زنان نیاز به هزینه داریم. در فدراسیون وزنه برداری برابری جنسیتی انجام می‌شود و تبعیض وجود ندارد. دو سال به بهانه کرونا فعالیت بسیار کم بود و حتی تا زمان آمدن تیم جدید فعالیت کم و حتی تعطیل بود. برلی توسعه یک رشته نیاز به هزینه زیاد است. از مدیر تیم های‌ملی تشکر می‌کنم که با صبوری مشاوره بانوان را پذیرفتند. حضور او نعمت است.

وی ادامه داد: کلاس ارتقا دانش یکی از ضروریات وزنه‌برداری زنان است که باید در بخش مربی و داور نیز برگزار شود. مربیان ادواری در کنار امثال کوروش باقری باید مهمترین اصول وزنه‌برداری را یاد بگیرند. فدراسیون شرایط سختی دارد اما بچه ها گلایه ندارند چون می‌دانند که تیم جدید به دنبال تحول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =