ساخت پرستار هوشمند توسط دانش‌آموز مدرسه سما یاسوج/ ایمنی خانه‌ها به کمک هوش مصنوعی کنترل می‌شود

پژوهشگر مدارس سما از تقویت طرح خانه هوشمند و ساخت پرستار هوشمند مجهز برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: تقویت خلاقیت در بین دانش آموزان مستلزم تجهیز آزمایشگاه‌ها است.

باران موسوی، دانش آموز پایه ششم مدرسه سمای یاسوج درباره پژوهش خانه هوشمند و پرستار هوشمند به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: خانه هوشمند، مغزی به نام میکروکنترل دارد که به همه سنسورها دسترسی داشته و با تجهیز منزل به این فناوری، کارها در خانه به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. خانه هوشمند به نحوی طراحی شده که امنیت جانی افراد را در زندگی تامین می‌کند. برای مثال به دلیل اینکه سالانه افراد قابل توجهی در اثر نشتی گاز جانشان را از دست می‌دهند، یک سنسور گاز هم بکار برده شده که در صورت نشت گاز با آژیر زدن  اطلاع رسانی می‌شود. همچنین در صورت ورود فرد ناشناس به خانه آژیر فعال شده و تا وقتی که دوباره رمز را وارد نکنیم، آژیر سنسور غیرفعال نمی‌شود.

وی درباره دیگر قابلیت‌های طراحی شده در خانه هوشمند افزود: وقتی که خورشید در آسمان ظاهر و هوا روشن می‌شود، بر اساس طراحی سنسور همه لامپ‌های داخل منزل خاموش یا میزان نور کم شده و برعکس در هوای تاریک لامپ‌ها اتوماتیک روشن می‌شوند. همچنین برای خانه‌های معمولی در ورودی با کلید باز می‌شود، اما  فرد در خانه هوشمند از طریق رمز وارد منزل می‌شود.

این دانش آموز پژوهشگر درباره نمونه خارجی خانه هوشمند تاکید کرد: خانه هوشمند به اشکال دیگر هم طراحی شده است، اما در این دستاورد بدون دستور گرفتن به فعالیت می‌پردازد. در حالی  که در دیگر خانه‌های هوشمند با گوشی هوشمند کنترل می‌شوند، اما این خانه هوشمند قابلیت داشته که بدون ارسال دستور از سوی کنترل‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده و به فعالیت می‌پردازند.

موسوی با بیان اینکه برای توسعه فعالیت‌ها با یک شرکت دانش بنیان همکاری و به ساخت این نرم افزار پرداختیم. ادامه داد: شرکت فعال در زمینه فناوری برای تولید همکاری کرده و به دنبال تقویت این طرح و در گام بعد سهام به شرکت‌ها ارائه می‌شود.

این دانش آموز پژوهشگر درباره تیم فعال برای ساخت هوشمند و پرستار هوشمند گفت: در ابتدای فعالیت تیم تحقیقاتی از بنده و چند همکلاس تشکیل شد و در مراحل بعدی اساتید هم در این طرح فعالیت کردند.

وی درباره دیگر اقدامات پژوهشی گفت: برای اولین بار در کشور پرستار هوشمند تولید شده است. البته پرستار هوشمندِ تولید شده توسط تیم تحقیقاتیِ ما، نسبت به دیگر پرستاران هوشمند از قابلیت‌های متعدد برخوردار و مجهزتر است. برای خانه هوشمند هم به دنبال ایجاد قابلیت بیشتر و پیشرفته‌تر از طریق کنترل از طریق تلفن همراه و ایجاد نرم افزار برای تسریع در انجام امور بیش از پیش هستیم.

 موسوی با بیان اینکه در گام نخست برای فعالیت در عرصه پژوهش، به شرکت‌ دانش بنیان معرفی شدم، افزود: هم‌اکنون فعالیت‌های انجام شده در راستای این پژوهش‌ها زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی و مدرسه سما به فعالیت می‌پردازیم.

وی درباره روند تولید انبوه این دستگاه‌ها ادامه داد: در نمایشگاه‌های مختلف صحبت‌های فراوان برای تولید انبوه شده است، اما هم‌اکنون به دنبال ثبت این دستگاه‌ها هستیم و امیدواریم از طریق حامی مالی بتوانیم در زمینه تولیدات وارد عمل شویم.

موسوی روند آموزش در مدارس را در راستای تقویت خلاقیت دانش آموزان دانست و افزود: باید آگاهی در درس علوم افزایش یافته و اگر کارهای علمی و آزمایشگاه‌ها در مدارس افزایش یابد، طبیعتا دانش آموزان به درک موضوع می پردازد اما امروزه در آزمایشگاه‌های مدارس به دلیل نبود تجهیزات به انجام اندک آن اکتفا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158414

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =