ممنوعیت ورود برخی دانشجویان به دانشگاه‌های تهران و خواجه‌نصیر/ ضوابط انتقال دانشجویان علوم پزشکی به دانشگاه‌های داخل اعلام شد

«آغاز ثبت‌نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از ۸ آبان، ممنوعیت ورود برخی دانشجویان به دانشگاه‌های تهران و خواجه‌نصیر» از جمله مهم‌ترین عناوین آموزش عالی در هفته دوم آبان ماه بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخبار هفته دوم آبان ماه پیرامون نوبت اول کنکور و نحوه برگزاری آن بود. رئیس سازمان سنجش هم ۷ آبان ماه نشستی به همین مناسبت برگزار کرد.

«اعلام ضوابط انتقال دانشجویان ایرانی گروه علوم پزشکی به دانشگاه های داخل، ممنوعیت ورود برخی دانشجویان به دانشگاه‌های تهران و خواجه‌نصیر، حضور ۶۵ دانشگاه ایرانی در رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۳» از جمله مهم‌ترین عناوین آموزش عالی در هفته دوم آبان ماه بودند که در ادامه آورده شده است:

حضور ۶۵ دانشگاه ایرانی در رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۳

پایگاه رتبه بندی تایمز نتایج رتبه بندی موضوعی سال ۲۰۲۳ خود را در ۱۱ موضوع منتشر کرد که براساس آن ۶۵ دانشگاه ایرانی در ۱۰ حوزه موضوعی حضور داشتند.

این ۱۰ حوزه موضوعی شامل علوم فیزیکی، هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و تجارت، علوم زیستی، آموزش، علوم کامپیوتری، مهندسی و فناوری، بهداشت و بالینی و روانشناسی هستند.

در مجموع ۶۵ دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه‌های اراک، ارومیه، آزاد اسلامی نجف آباد، اصفهان، الزهرا، بوعلی سینا همدان، پیام نور، تبریز، تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، حکیم سبزواری، خلیج فارس، خوارزمی، دامغان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شاهد، شهرکرد، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شهید چمران اهواز، شهید مدنی آذربایجان، شیراز، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیر، صنعتی سهند، صنعتی شاهرود، صنعتی شریف، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، صنعتی شیراز، صنعتی نوشیروانی بابل، علم و صنعت ایران، علوم پزشکی اراک، علوم پزشکی ارومیه، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی ایلام، علوم پزشکی بابل، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی زنجان، علوم پزشکی سمنان، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی قزوین، علوم پزشکی قم، علوم پزشکی کاشان، علوم پزشکی کردستان، علوم پزشکی کرمان، علوم پزشکی کرمانشاه، علوم پزشکی گلستان، علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی مشهد، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، فردوسی مشهد، کاشان، کردستان، لرستان، مازندران، محقق اردبیلی، مراغه، یاسوج و یزد در این رتبه بندی حاضر بودند.

ضوابط انتقال دانشجویان ایرانی گروه علوم پزشکی به دانشگاه های داخل اعلام شد

مصوبه سیاست‌ها و ضوابط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج کشور به دانشگاه‌های داخل مصوب جلسه ۱۶۶ مورخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ۱۰ آبان ماه ابلاغ شد. برای مشاهده جزئیات آن اینجا کلیک کنید.

حمله با سلاح سرد به ماموران حفاظت فیزیکی دانشگاه تهران

براساس اعلام دانشگاه تهران، عصر شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، فردی که در تجمعات دانشجویی دانشگاه تهران حضور داشته و از سوی مأموران حفاظت فیزیکی دانشگاه به عنوان فردی مشکوک و غیردانشجو شناسایی شده بود، پس از اینکه در خروجی درب ۱۶ آذر دانشگاه تهران با درخواست مأموران حفاظت فیزیکی مبنی بر ارائه کارت دانشجویی روبرو گشت، اقدام به درگیری با آنها نمود و پس از وارد کردن ضربات چاقو به دو تن از کارکنان حفاظت فیزیکی دانشگاه، قصد فرار داشت.

با وجود ضرباتی که این ضارب مسلح به سلاح‌های سرد و شوکر، به نیروهای حفاظت فیزیکی دانشگاه وارد کرد، اما از سوی مأموران حفاظت فیزیکی دانشگاه که در محل حاضر بودند، دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شد. ضارب در حین دستگیری، دست به خودزنی نیز زد اما در این عمل هم ناکام ماند.

گزارش میدانی اداره کل حراست دانشگاه تهران حاکی است، یک دستگاه پژو ۲۰۷ با ۳ سرنشین نیز به عنوان پشتیبان ضارب در خیابان ۱۶ آذر شناسایی شده است.همچنین دو تن از دانشجویان دانشگاه تهران نیز دچار جراحت سطحی شده‌اند.

فارغ التحصیلان علوم انسانی و فنی در دهک‌های بالای درآمدی

علی باقر طاهری نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ۷ آبان ماه در نشست خبری این پژوهشکده گفت: بر اساس رصد اشتغال دانش آموختگان آموزش عالی (۹۶-۹۵) فارغ التحصیلان علوم انسانی و فنی مهندسی در دهک‌های بالای درآمدی قرار دارند.
وی افزود: در مقایسه با درصد اشتغال فارغ التحصیلان سال ۹۴ و ۹۵ که ۴۵ درصد بوده است، ۵ درصد اشتغال افزایش یافته است.

طاهری ‌نیا درباره اینکه بیشترین شانس اشتغال در کدام مقطع تحصیلی است، گفت: بیشترین شانس اشتغال مربوط به دانش آموختگان دکتری و سپس کارشناسی ارشد است.

ممنوعیت ورود برخی دانشجویان به دانشگاه‌های تهران و خواجه‌نصیر

دانشگاه خواجه نصیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه قبلی مدیریت دانشگاه درباره اخلال ایجاد شده در فرایندهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه توسط برخی از دانشجویان، ضمن تشکر از عموم دانشگاهیان که با رعایت مراتب قانونی به حفظ آرامش و انجام فعالیت‌های جاری دانشگاه کمک کردند، متأسفانه اصرار بر تداوم رخدادهای خارج از اخلاق و ادب و شئون دانشگاهی و اخلال در فرایندهای دانشگاه توسط جمع معدودی از دانشجویان، مدیریت دانشگاه را با وجود احترام به هرگونه فعالیت دانشجویان در چهارچوب اخلاق و مقررات، ناچار کرد از ظرفیت‌های انضباطی استفاده کرده و ورود تعدادی از دانشجویان خاطی به دانشگاه تا تعیین تکلیف پرونده انضباطی را ممنوع کنید.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز از ممنوع شدن ورود تعدادی از دانشجویان در پی وقایع اخیر در این دانشگاه خبر داد. همچنین وی بیان کرد که موقتاً حضور این دانشجویان در محیط دانشگاه با ممنوعیت خواهد بود که البته موقتی است تا زمانی که پرونده تشکیل شود و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت رسیدگی شود.

رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد که یکی از مکانیسم‌های رسمی که دانشگاه در اختیار دارد، شورای انضباطی است.  ترکیب شورای انضباطی نیز به شامل عضویت و حضور دانشجو، استاد و مسئولان دانشگاه از جمله معاون دانشجویی است.

اخبار آزمونی هفته دوم آبان ماه؛

آغاز ثبت‌نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از ۸ آبان

ثبت‌نام داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از یکشنبه ۸ آبان آغاز می‌شود و تا شنبه ۱۴ مهرماه ادامه دارد.

کنکور ۱۴۰۲ در دو مرحله برگزار می‌شود، آزمون نوبت نخست در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد. نوبت دوم این آزمون نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

شناسایی ۹۰۰ متخلف با تجهیزات جاسوسی در کنکور ۱۴۰۱

عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش در نشست خبری که ۷ آبان ماه برگزار شد، گفت: ما در کنکور گذشته، اقدامات فوق‌العاده‌ای برای حفاظت از آزمون‌ها انجام دادیم. حدود ۹۰۰ نفر از داوطلبان با تجهیزات پیچیده، جاسوسی و فوق جاسوسی به جلسه برگزاری آزمون آمدند. همچنین افراد که در روند برگزاری آزمون تبانی کنند، به قوه قضاییه معرفی می‌شوند. حکمی که برای این افراد در نظر گرفته می‌شود، یک تا ۵ سال حبس است. 

رشته‌ها و دانشگاه‌های مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد رشته‌های پزشکی اعلام شد

اسامی دانشگاه‌های پذیرنده مرحله تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌های پزشکی اعلام شد.

 فرآیند انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی‌ارشد برخی از رشته‌های پزشکی تا دوشنبه ۹ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =