ترکیه به یکی از بزرگترین شرکای تجاری روسیه تبدیل شده است

وزارت توسعه اقتصادی روسیه در ماه جاری اعلام کرد که انتظار دارد تجارت دوجانبه با ترکیه در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۰ میلیارد دلار باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، از راشاتودی، تجارت بین مسکو و آنکارا به سرعت در حال گسترش است و حجم کالاهای صادر شده به روسیه در ماه سپتامبر به رکورد ماهانه 1.1 میلیارد دلار رسیده است. بر اساس گزارش روزنامه تجاری RBC، به نقل از داده‌های موسسه آمار ترکیه، این میزان 2.3 برابر بیشتر از ماه مشابه در سال 2021 است که صادرات ترکیه به روسیه بالغ بر 504 میلیون دلار بود.
داده‌ها نشان می‌دهد که در سال 2021، ترکیه در میان کشورهای عرضه کننده کالا به روسیه، بالاتر از ایالات متحده، فرانسه، ژاپن، لهستان و ایتالیا در رتبه یازدهم قرار گرفت. اما تابستان امسال در بین پنج صادرکننده برتر قرار گرفته بود.

به گزارش RBC، جهش صادرات ترکیه به روسیه آن را همتراز با آلمان قرار داده است. در طی ماه‌های مه تا آگوست یورواستات دریافت که صادرات آلمان به روسیه به طور متوسط ​​حدود 1.2 میلیارد دلار در ماه و 1.14 میلیارد دلار در ماه سپتامبر بوده است که اندکی کمتر از ترکیه است.

با این حال، در این گزارش آمده است، اگر ترکیه برلین را پشت سر بگذارد، پس از چین و بلاروس، سومین صادرکننده بزرگ کالا به روسیه خواهد شد.

وزارت توسعه اقتصادی روسیه در ماه جاری اعلام کرد که انتظار دارد تجارت دوجانبه با ترکیه در سال 2022 بیش از 60 میلیارد دلار باشد. در اوایل سال جاری، مسکو و آنکارا نقشه راه همکاری اقتصادی را امضا کردند که بر اساس آن حجم تجارت دوجانبه به 100 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

 دو کشور همچنین توافق کردند که روبل روسیه را به عنوان ارز تسویه حساب معرفی کنند، از جمله استفاده از آن برای پرداخت برای تامین گاز طبیعی روسیه.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1158730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =