رشد ۵۰۰ درصدی تعداد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در سه سال گذشته

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در سه سال گذشته رشد ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طرح فرصت مطالعاتی هیئت علمی در صنعت نخستین بار سال ۱۳۹۸ از سوی دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم اجرایی شد. ابلاغ آیین‌نامه مربوط به فرصت‌ مطالعاتی استادان، سبب رشد چشمگیر تعداد این ‌فرصت‌ها مطالعاتی برای ارتباط اعضای هیئت علمی با جامعه و صنعت شد. 

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت علوم، تعداد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی ۱۴ مورد در سال ۹۲ به ۲۶۰ مورد در سال ۹۹ رسیده است که نشان دهنده رشد ۱۸۵ درصدی فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در هفت سال گذشته است.

آمار و تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که دوره فرصت مطالعاتی در ارتباط با جامعه و صنعت به تفکیک سال از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ در نمودار زیر آمده است:

 رشد ۵۰۰ درصدی تعداد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در سه سال گذشته

 باتوجه به این نمودار تعداد اعضای هیئت علمی که فرصت مطالعاتی ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۱۳۹۸ گذرانده‌اند نسبت به تعداد اعضای هیئت علمی که فرصت مطالعاتی ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۱۳۹۷ گذرانده‌اند، رشدی بیش از ۱۰۰ درصد داشته است. 

محمدسعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم اخیرا درباره افزایش تعداد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در صنعت تصریح کرد: بر اساس آمار در سال ۱۴۰۱، ۶۹۱ فرصت مطالعاتی هیئت علمی در جامعه و صنعت آغاز شده و در حال انجام است. این آمار در سال ۱۴۰۰، ۲۶۰ نفر بوده و در سال ۹۹، به ۱۱۴ نفررسیده است‌.

این آمارها نشان دهنده رشد ۵۰۰ درصدی تعداد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در سه سال گذشته است.

دانشگاه‌ اصفهان دارای بیشترین تعداد فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در ارتباط با جامعه و صنعت

تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که در سال ۱۳۹۸ «دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در ارتباط با جامعه و صنعت» را گذرانده‌اند هم به تفکیک دانشگاه‌ها در نمودار زیر ارائه شده است:

 رشد ۵۰۰ درصدی تعداد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی در سه سال گذشته

براساس این نمودار اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های اصفهان، حکیم سبزواری و شهید چمران اهواز بیشترین استفاده از فرصت‌های مطالعاتی در ارتباط با جامعه و صنعت را داشته‌اند و مجموع تعداد اعضای هیئت علمی که در سال ۱۳۹۸ از فرصت مطالعاتی در ارتباط با جامعه و صنعت استفاده کرده‌اند، مجموعا ۱۱۴ نفر است.

گفتنی است، آمارهای بیشتری از تعداد اعضای هیئت علمی که در فرصت‌های مطالعاتی در ارتباط جامعه و صنعت به تفکیک دانشگاه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت کرده‌اند، ارائه نشده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1158844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =