تصویب قطعنامه ضد نازی در سازمان ملل

قطعنامه سازمان ملل در مخالفت با ستایش نازیسم و ​​ایدئولوژی‌های مرتبط با آن با مقاومت قابل توجهی از سوی ایالات متحده و سایر دموکراسی های غربی روبرو شد و ۵۲ کشور روز جمعه علیه آن رای دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از آرتی، پیش نویس قطعنامه «مبارزه با ستایش نازیسم، نئونازیسم و ​​سایر اقداماتی که به دامن زدن به اشکال معاصر نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه هراسی و عدم تحمل مرتبط با آن کمک می‌کند» که توسط نماینده روسیه در سازمان ملل ارائه شده بود، با ۱۰۵ رأی موافق به تصویب رسید. علاوه بر ۵۲ رای مخالف، ۱۵ کشور از رای دادن خودداری کردند.

در این قطعنامه نگرانی عمیق در مورد تجلیل از نازیسم، نئونازیسم و ​​اعضای سابق شاخه جنگی اس اس، محکوم کردن ساخت یادبودها و برگزاری مراسم عمومی به افتخار رایش سوم ابراز شده است. نماینده روس در معرفی این قطعنامه، افزایش بیگانه هراسی، احساسات ضد مهاجر، اسلام هراسی و یهودی ستیزی و سایر اشکال تبعیض را ضروری دانست.

ایالات متحده و چند تن از متحدانش تلاش کردند رای خود را علیه این اقدام با ادعای سوء استفاده روسیه از جنایات نازی‌ها برای توجیه عملیات نظامی خود در اوکراین توضیح دهند.

استرالیا، ژاپن و مقدونیه شمالی اصلاحیه‌ای را پیشنهاد کردند تا روشن شود که در عین اینکه بسیار ضد نازی هستند، عمیقاً ضد روسیه نیز هستند.

ناسیونالیست‌ها مسئول قتل عام ده‌ها هزار لهستانی و یهودی در طول جنگ جهانی دوم بودند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1158850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =