یوسفی: وضعیت تیم ملی را خوب نمی‌بینم

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: وقتی پرسپولیس با این عظمت که تیم اول لیگ است در سطح روستا بازی می‌کند نگران آینده تیم ملی می‌شویم، مگر آنکه لژیونرها کاری کنند وگرنه من وضعیت تیم ملی را هم خوب نمی‌بینم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رحیم یوسفی درخصوص وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه جام‌ جهانی 2022 قطر عنوان کرد: تیم ملی یک کشور را باید از لیگ بشناسیم و اگر لیگ معمولی و ضعیف باشد تیم ملی نمی‌تواند خیلی فراتر از آن عمل کند. وقتی پرسپولیس با این عظمت که تیم اول لیگ است در سطح روستا بازی می‌کند نگران آینده تیم ملی می‌شویم، مگر آنکه لژیونرها کاری کنند وگرنه من وضعیت تیم ملی را هم خوب نمی‌بینم.

بیشتر بخوانید:

بیرانوند: مصدومیتی ندارم

وی تصریح کرد: مدتی دائم گفته شد که ممکن است ایران از جام‌جهانی حذف و فوتبال‌مان تعلیق شود، اینها روی روح و روان بازیکن تأثیر دارد. اگر شما که در مقطع ابتدایی هستی را سر کلاس لیسانس ببرند، می‌توانی از پس آن بربیایی؟ فوتبالی که آنها بازی می‌کنند با ما فرق می‌کند. لیگ و فوتبال ما در مقایسه با حریفان‌مان چطور است؟ آنها روی پایه‌های‌شان کار می‌کنند. یک بازیکن از همان رده پایه تحصیلات، تغذیه و تمام صبح و شبش تحت کنترل است و زندگی کاملاً فوتبالی دارد. همه کارشان در همان باشگاهی است که عضویت دارند، حتی لباس‌های‌شان همان‌جا شُسته می‌شود، بعد فوتبال ما خود رو است.

یوسفی ادامه داد: بچه‌ها زمانی فوتبال را می‌فهمند که دوران قهرمانی‌شان رو به اتمام است. این وسط چند استثنا داریم مقل مهدی طارمی. می‌خواهیم بدون کلاس به جام‌ جهانی برویم. نمی‌شود از تیمی که در مقطع ابتدایی است توقع بازی کردن در سطح لیسانس را داشته باشیم. نمی‌توانم خیلی خوشبین باشم، به نظر من همین که آبرومندانه بازی کنند قابل قبول است. نباید توقع زیادی از تیم ملی داشته باشیم.

وی در مورد نقش کی‌روش در مسابقات جام‌جهانی گفت: این تیم را تقریباً خودش ساخته و می‌تواند سریع آنها را جمع و جور کند اما اینکه بتواند کار خاصی انجام دهد، بعید می‌دانم. شاید جلوی آمریکا بتوانیم کاری کنیم ولی برابر انگلیس بعید است. از نظر روحی هم عقب هستیم. کی‌روش نمی‌تواند سطح فوتبال یک بازیکن را در این زمان کوتاه به دو برابر ارتقا دهد.

این پیشکسوت افزود: کره و ژاپن برای تیم‌های پایه‌شان مربی خوب خارجی می‌آورند که پیشرفت می‌کنند و در سطح بزرگسالان بعدها حرف برای گفتن دارند. آنها 7-8 سال کار کردند که بچه‌های‌شان فوتبال یاد گرفتند. باشگاه‌های بزرگ ما هم حتی زمین ندارند. پرسپولیس باید زمین اجاره کند. شاید وضعیت ذوب‌آهن و سپاهان که کارخانه‌ای آنها را حمایت می‌کند بهتر باشد اما اکثر باشگاه‌های ما با مشکل زمین مواجه هستند. اصلاً باشگاه در فوتبال‌مان نداریم، تیم داریم.

یوسفی درخصوص عملکرد سرخپوشان تا پیش از تعطیلی لیگ برتر خاطرنشان کرد: کم و بیش همه تیم‌ها با همین مشکلات مواجه‌اند. پرسپولیس هم فوتبالی که انتظار می‌رفت را ارائه نکرد. دروازه‌بان تیم آماده بود که اگر آماده نبود مطمئن باشید اینجا نبودیم. لوکادیو هم با وجود ناآمادگی گل‌های خوبی زد که بردیم. مرتضی پورعلی‌گنجی تاحدودی آماده است، اما سروش رفیعی ضعیف‌تر از قبل شده، مهدی ترابی هم اصلاً خوب نیست. یکی از این بازیکنان نمی‌تواند یار روبه‌رویش را دریبل کند. تیم‌های دیگر قشنگ فشرده بازی می‌کنند و یار مقابل را راحت برمی‌دارند، اما بچه‌های ما جرأت این کار را ندارند یا اینکه یحیی گل‌محمدی گفته دریبل نکنید. اگر در فوتبال دریبل نباشد، فوتبال نیست. بازیکنان از نظر بدنی هم خیلی عقب هستند، باید در این دو ماه بتوانند روی ضعف‌های‌شان کار کنند و اگر کار نکنند جلوی استقلال در دربی خیلی ضعیف ظاهر خواهیم شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1158900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =