نیاز دانش آموز امروز گفت‌وگو است/ اجرای اسناد بالادستی توسط مدیران سنتی!

مدیر هنرستان فنی و حرفه ای سما با بیان اینکه نیاز دانش آموز امروز گفت‌و گو به عنوان محور توسعه است، گفت: اسناد بالادستی توسط مدیران دیروزی و سنتی اجرا می‌شود!

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، خانواده و مدرسه در نظام تربیت مکمل یکدیگر هستند و در مدرسه یکی از ضلع‌های تربیتی ایجاد تعامل از سوی خانواده از اهمیت برخوردار است. در گذشته مدرسه چارچوب داشته و والدین در مسائل تربیتی دانش آموزان دخالت نمی‌کردند. هرچند در نظام جدید تعلیم و تربیت به این باور هستیم که باید درهای مدارس باز شده و خانواده‌ها بخشی از سیکل تربیتی مدارس باشند. باید دیدگاه‌ها به تربیت عوض شود، چون در گذشته سیستم تربیتی کشور در زمینه ایجاد محدودیت‌ها از اهمیت برخوردار بود. هرچند در وضعیت کنونی به دلیل گستردگی در دسترسی به رسانه و فناوری چارچوب‌ها برداشته شده است. برای مثال نوجوان با تلفن همراه به تمامی چارچوب‌های فیلتر شده فضای مجازی دسترسی داشته و باید مصونت و خودکنترلی کودکان را تقویت کرد.

امیرعلی سامخانیان، مدیر هنرستان فنی و حرفه ای سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جایگاه مسایل تربیتی در مدارس کشور گفت: در مدارس سما بر اساس ۶ ساحت تربیتی سند  و بر مبنای ۷ ویژگی مدرسه صالح سند تحول بنیادین آموزش ‌و پروش پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دانش آموز امروز با مسائل تربیتی ما بزرگترها بیگانه است، افزود: به باور بنده تاکنون برای دانش آموز نیازسنجی صورت نگرفته، چون نیاز دانش آموز امروز گفت‌وگو به عنوان محور توسعه است. 

مدیر هنرستان فنی و حرفه ای سما تاکید کرد: اسناد بالا دستی با آرزوهای آسمانی و به واسطه افراد بزرگسال و بدور از نظرات دانش آموزان طراحی شده است! جالب اینکه این اسناد به ظاهر تحولی توسط مدیران دیروزی و سنتی اجرا می‌شود! با این تفاسیر طبیعی نتایج عملکرد مشخص است.

  الگوی تفکر و نظام مدیریتی نسبت به دانش آموز امروز تغییر کند

به گفته وی پر واضح که تربیت، امری دو سویه بین مدرسه و دانش آموز است و امکان یک ‌سویه اعم از معلم محور، دانش آموز محور و هر الگویی همچون این‌ها قابل طرح نیست. باید الگوی تفکر و نظام مدیریتی نسبت به دانش آموز امروز و مدرسه تغییر کند.

مدیر هنرستان فنی و حرفه ای سما افزود: با توجه به مدارس امروزی همچون Smart school, syber school, although school, net school, non schools...، نیازهای روز دانش آموزان پایش شده و باید پاسخگو باشیم‌. برای نوجوانان به اصطلاح نسل z و به زعم بنده نسل  net، دنیای اینترنت را که ما بزرگترها به دسته مجازی و واقعی طبقه بندی می‌کنیم، برای کودکان و دانش آموزان بی‌معنی بوده و برای آنها فضای اینترنت یک‌ معنای واحد و درهم تنیده دارد. به عبارت دیگر  برای دانش آموز دنیای مجازی و واقعی در این فصل یگانه بوده چرا که با این بدنیا آمده، زیست می‌کنند و ادامه حیات دارند.

سامخانیان گفت: جالب اینکه در ابعاد ملی و بین المللی برای دانش آموزان همچون ما بزرگترها دیگر معنا نمی‌دهد. چرا که این نسل در فضای global  و جهانی در حال پیمایش و در کسری از زمان خود را در تولید ارزش جهانی و ... سهیم می‌داند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158987

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک بنده خدا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      دست درد نکنه بی زحمت سالن مابچها تربیت بدنی سما درست کنید ممنون دار میشیم
    • یک ایرانی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      0 0
      دمت گرم سالن ما بچها سما درست کنید#تربیت بدنی_ مظلوم