قیمت هر کیلو گوشت چند؟

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به قیمت کنونی دام ماده، حداکثر هر کیلو گوشت با نرخ ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزارتومان باید عرضه شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، افشین صدردادرس گفت: همه ساله در فصل پاییز تقاضا برای خرید گوشت در بازار افزایش می یابد، اما امسال تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

او متوسط قیمت هر کیلو بز در میادین را ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، میش ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان و بره نر ۶۵ تا ۷۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ دام زنده، قیمت گوشت بره های ماده در بازار باید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان باشد که متاسفانه نرخ های بالاتری عرضه می شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز گوشت قرمز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱

صدردادرس می گوید: با توجه به آنکه وعده های دولت بعد از مردمی سازی یارانه ها به طور کامل محقق نشد، آینده خوبی برای حوزه دام‌ متصور نیستیم چرا که هزینه های تولید با درآمد همخوانی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با وجود افزایش ۶ برابری قیمت نهاده های دامی، هزینه های کارگری، دارو و واکسن، اما قیمت دام‌نسبت به اسفند تغییر جزئی داشته است.

به گفته او، بارها اعلام‌کردیم که وزارت جهاد و معاونت امور دام باید توجه ویژه ای به گله های مولد داشته باشند که متاسفانه مسئولان تنها بر تولید پروار توجه دارند، درحالیکه دامداران بدلیل عدم همخوانی تمایلی به دام پروار ندارند و در نهایت بدلیل نوسان نرخ دلار، واردات گوشت صرفه اقتصادی ندارد.

بنابر اعلام اتحادیه دام سبک، بررسی ها نشان می دهد که سرانه مصرف گوشت به کمتر از ۶ کیلوگرم رسیده است، اما عدد دقیقی نمی توان اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =