کم‌تر از ۱ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد در ناآرامی‌های اخیر شرکت کردند/ واحدهای تهران و نجف‌آباد در صدر توجه دشمن

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از مجموع یک میلیون و دویست هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، کم‌تر از ۲۰هزار حضور با تکرار، یعنی کم‌تر از یک درصد دانشجویان در ناآرامی‌های دانشگاه شرکت‌ کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم‌اندیشی و تحلیل اجتماعی ناآرامی‌های اخیر با حضور محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید گروه‌های تخصصی علوم اجتماعی، سیاسی و روانشناسی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.  

محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: علم امنیت مبتنی بر تهدیدشناسی تعریف می‌شود و تا زمانی‌ که تهدید را نشناسیم نمی‌توانیم امنیت را در جامعه تامین کنیم. علاج آسیب‌های این حوزه را باید قبل از وقوع حوادث آن با شناخت پیش‌بینی و در نظر گرفت؛ زیرا اتفاقات امنیتی مانند ناآرامی‌های اخیر در دانشگاه‌های کشور بر اساس یک زمینه قبلی و مجموعه‌ای از عوامل پیشین شکل می‌گیرند.

وی افزود: NBIC یا جنگ ترکیبی شامل حوزه‌های نانونتکنولوژی، بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و دانش‌های همگرا می‌شود و دشمن در جنگ‌های ترکیبی و شناختی به دنبال به جذب و به میدان آوردن قشر خاکستری جامعه است.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: سرعت عمل رسانه‌ها برای خنثی‌سازی روایت‌سازی‌های خبیثانه دشمنان از اهمیت بالایی در مقابله با این جنگ برخوردار است. ما در جنگ رسانه‌ای پیرامون درگذشت مهسا شکست خوردیم که یکی از علل آن تاخیر در انتشار اطلاعاتی مانند فایل صوتی صحبت‌های پدر مهسا امینی بر بالین او و گزارش پزشکی قانونی بود.  

به گفته او، اگر نتوانیم بلافاصله پس از وقوع حوادث با تولید و انتشار محتوای مناسب وارد میدان شویم، دشمن از این نقص برای روایت‌سازی خود استفاده می‌کند.

فرهنگ خبر داد: از مجموع یک میلیون و دویست هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، کم‌تر از ۲۰هزار حضور با تکرار، یعنی کم‌تر از یک درصد دانشجویان در ناآرامی‌های دانشگاه شرکت‌ کردند اما دشمن طوری در رسانه القا می‌کند که گویی دانشگاه بالکل تسخیر شده‌است.  

محمدجواد فرهنگ تاکید کرد: راهبرد رسانه‌های معاند پیرامون دانشگاه در محورهایی چون تداوم‌بخشی، تسری‌بخشی، تعمیم‌بخشی، چند کانونی کردن تعارضات، تعارض‌گرایی بدون خشونت در دانشگاه مثل تحصن و تحریم کلاس، هویت‌ دگرسازی مانند آتش‌زدن پرچم کشور، تغییر طلبی فراگیر چندجانبه دنبال می‌شود. مقابله با این راهبردها از سه طریق انتشار با فوریت، در وقت مناسب و ارائه راهکارهای واقعی به دانشجویان مبتنی بر تکرار امکان‌پذیر است.  

وی در پایان تصریح کرد: BBC فارسی ۲۴، ایران اینترنشنال ۲۶، وحید آنلاین ۱۱، مملکته ۱۶ و هرانا ۳۰ گزارش ویژه درمورد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جریانات اخیر منتشر کردند. واحدهای مختلف تهران، نجف آباد، مشهد و کرج از اصلی‌ترین واحدهای مورد توجه شبکه‌های معاند بود و براساس یک گزارش مربوط به هفته پیش، تهران با ۳۶ و نجف آباد با ۱۸ گزارش ویژه در صدر توجه شبکه‌های خارجی بود.

در ادامه این نشست اساتید گروه‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از واحدهای مختلف این دانشگاه به ارائه نظرات و راهکارهای خود پیرامون ناآرامی‌های اخیر پرداختند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1159075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =