صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات زیادی دارد / رایزنی برای افزایش حقوق بازنشستگان

سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد در خصوص درخواست بازنشستگان برای افزایش حقوق گفت: با توجه به اینکه مصوبه مجلس در افزایش 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان و افزایش حق عائله مندی و اولاد به تایید شورای نگهبان رسیده منتظر ابلاغ آن هستیم و پس از ابلاغ، حتما آن را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، سید حجت کاظمی در نخستین نشست با اعضای هیات مدیره کانون های بازنشستگی فولاد با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستی گفت: همواره در مسئولیت های متعددی که در ستاد وزارتخانه، هیات امنا و هیات مدیره صندوق ها داشته ام ارتباط و تعامل بسیار نزدیکی با تشکل ها و کانون های بازنشستگی داشته ام و قطعا جلسات مستمری با شما عزیزان خواهم داشت. ما مهمان سفره شما بوده و شما سهامداران اصلی صندوق هستید.

*چابک سازی و اصلاح ساختار صندوق

وی افزود: صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات و مسایل زیادی دارد. ضریب پشتیبان این صندوق از سایر صندوق ها بسیار کمتر است و این خود یک چالش جدی است. شما اعضای کانون ها بهترین مشاور من هستید. حتما چابک سازی و اصلاح ساختار صندوق جزء برنامه های من است.

*تلاش برای پرداخت معوقات

کاظمی گفت: بازنشستگان عزیز ما معوقاتی در خصوص اصلاحیه همسان سازی مربوط به نیمه دوم سال 99 و کل سال 1400 دارند. با توجه به وضعیت اقتصادی بازنشستگان همه تلاش خود را می کنیم تا این معوقات را پرداخت کنیم.

*تشکیل کمیته بودجه

وی گفت: کمیته بودجه را در صندوق فعال کردیم. ضمن اینکه در رایزنی مداوم با نمایندگان مجلس هستیم تا بودجه مناسبی برای صندوق فولاد در سال 1402 تخصیص یابد.

سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: در خصوص همه موضوعات شفاف سازی خواهیم کرد. بورسی شدن شرکت های واجد شرایط را به صورت جدی دنبال می کنم.

وی گفت: فلسفه شرکت داری این است که از محل سود این شرکت ها درآمد پایدار نصیب صندوق شود.ما می خواهیم وضعیت شرکت ها را اصلاح کنیم تا از محل سودآوری آنها درامد پایداری برای صندوق ایجاد شود.

*رایزنی برای افزایش حقوق بازنشستگان

سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد در خصوص درخواست بازنشستگان برای افزایش حقوق گفت: با توجه به اینکه مصوبه مجلس در افزایش 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان و افزایش حق عائله مندی و اولاد به تایید شورای نگهبان رسیده منتظر ابلاغ آن هستیم و پس از ابلاغ، حتما آن را اجرایی خواهیم کرد.

کاظمی درباره درخواست بازنشستگان برای افزایش حقوق همانند بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما در حد توان خود این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و در حال رایزنی با دولت و مجلس هستیم.

وی ساماندهی وضعیت املاک صندوق را خاطرنشان کرد و گفت: کمیته صیانت از اموال بازنشستگان با حضور نماینده ای از کانون ها فعال خواهیم کرد تا وضعیت املاک صندوق سامان یابد.متاسفانه اکثر املاک بر اثر رهاشدگی دارای معارض است که یک نمونه آن زمین چند ده هکتاری در کرج است که ارزش هزار میلیاردی دارد.

وی همچنین گفت تدوین دستورالعمل و آیین نامه هایی برای بهبود رویه های اداری و مالی را در دستور کار داریم که دستورالعمل انتصابات از آن جمله است.

گفتنی است شماری از اعضای هیات مدیره کانون های بازنشستگی فولاد نیز در این نشست مشکلات و دغدغه های بازنشستگان را تشریح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =