رایگان شدن قبض برق ۸ میلیون مشترک

وزیر نیرو گفت: تا پایان شهریورماه ۵۶ میلیون قبض برق صادر و از همین تعداد نیز ۸ میلیون قبض رایگان یا بستانکار ثبت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: اتفاقی که امسال در بخش خانگی افتاد بی‌سابقه بوده است؛ در طول ۳۰ سال گذشته نمودار مصرف برق خانگی همواره رو به رشد بوده است، اما امسال تا مردادماه نسبت به سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش مصرف در بخش خانگی و نسبت به برنامه‌های معمول وزارت نیرو ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته‌ایم.

او با تأکید بر اینکه ۱۸ درصد مشترکان پرمصرف به محدوده الگوی مصرف آمده‌اند، اضافه کرد: میان مشترکانی که کمتر از ۱۰۰ کیلووات در ماه مصرف داشتند حدوداً ۱۰ درصد افزایش مصرف داشته‌اند؛ به این معنا که برق بیشتری برای آن‌ها فراهم شده است و عمده مصارف در محدوده الگوی مصرف اتفاق افتاده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه ۵۶ میلیون قبض برق صادر شده است، گفت: از این تعداد حدود ۲۲ میلیون قبض شامل پاداش خوش‌مصرفی شده‌اند؛ از همین تعداد نیز ۸ میلیون قبض رایگان یا بستانکار ثبت شده است و در مجموع یک‌هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان پاداش خوش‌مصرفی ثبت شده است.   

انتهای پیام/

کد خبر: 1159218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =