صدور حکم بدوی برای ۴۰ دانشجوی متخلف در «شورای انضباطی» دانشگاه علامه طباطبایی/شرایط بازپرداخت وام‌های دانشجویی اعلام شد

«اعلام شرایط بازپرداخت وام دانشجویی، تعطیلی خوابگاه به علت آنفولانزا و صدور حکم بدوی برای دانشجویان» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی و شورای صنفی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «درخواست برخورد با برهم زنندگان امنیت و نظم در دانشگاه‌ها» و «اعلام شرایط بازپرداخت وام دانشجویی از سوی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «ارزیابی دانشگاه‌ها، انتصاب در سازمان بسیج دانشجویی کشور، درخواست برای گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی و تعطیلی خوابگاه دانشگاه خوارزمی» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ سوم آبان‌ماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشجویی؛

انتصاب معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی

محمد حسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی در حکمی سید مهدی سیدی به عنوان معاون گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی منصوب کرد.

گفتنی است که سید مهدی سیدی از ادوار و بدنه تشکلی بسیج دانشجویی است و در سوابق خود مدیریت علمی بسیج دانشجویی ناحیه تهران بزرگ، دبیری قرارگاه شهید احمدی روشن، معاونت منابع انسانی و مسئولیت حوزه ریاست سازمان بسیج دانشجویی را دارد.

اسناد لانه جاسوسی سابق آمریکا در کتب درسی گنجانده شود

۹۲ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در نامه‌ای به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، خواستار توجه جدی به تذکر رهبر انقلاب برای گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی سابق آمریکا در کتب درسی شدند.

در این نامه عنوان شده است: با توجه به تذکر مجدد و گلایه رهبر انقلاب برای بار چندم، بروز این اتفاق در سال آینده، برای دلسوزان انقلاب، قابل چشم‌پوشی نیست و انتظار می‌رود با عمل جدی و مجاهدانه، اولاً اقدامات لازم در جهت جامه عمل پوشاندن به این خواسته به حق، رقم بخورد و روح استکبارستیزی به انضمام مستندات، بر محتوای کتب آموزشی و درسی حاکم شود. ثانیاً وقت جدی برای بازنگری در محتوای کتب و برنامه درسی تربیت معلم گذاشته شود. نیک می‌دانیم که اگر کتاب خوب باشد و معلم ناتوان، اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ اما اگر معلمی که در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی(ره) آموزش می‌بیند و تربیت می‌شود، توانمند باشد، قطعاً از کتاب‌های درسی با ارزش‌تر است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: اقدامات گذشته وزارت آموزش و پرورش، برای تحقق این خواسته رهبری، به آحاد مردم اعلام و مشخص شود این وزارتخانه تا چه میزان در جهت تحقق این امر گام برداشته است تا اقدامات آینده به درستی قابل رصد شود.

آیا صرف احضار برخی سفرا کفایت می‌کند؟

۵ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با ارسال نامه‌ای به حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه خواستار برخورد و اقدام قاطع‌تر وزارت خارجه نسبت به دولت‌هایی شدند که در اغتشاشات اخیر نقش‌آفرینی جدی کردند.

در این نامه بیان شده است: «مستحضر هستید اقدامات وقیحانه‌ای علیه امنیت ملی از سوی این دولت‌ها که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به هر دستاویزی متوسل شده‌اند تا اهداف پلید خویش را دنبال کنند و در برهه‌های مختلف نقش برجسته و آتش افروزشان همواره برای مردم ایران محرز شده چه پیامدهایی را به دنبال داشته است.»

دانشجویان  در این نامه عنوان کردند: «اینک با مشخص شدن نقش جدی بعضی سفارت خانه‌ها در اغتشاشات اخیر من جمله آلمان و انگلیس صحنه تقابل متفاوت شده است. سوال اینجاست آیا صرف احضار سفیر در چنین فضایی که امنیت ملی تیررس اقدامات بی شرمانه‌ی این سفارت خانه‌ها قرار گرفته است کفایت می‌کند؟»

در این نامه تاکید شده است: «حال در جایگاه مسئولیت موظف هستید مقابل دست درازی عوامل دشمن که در لباس دیپلمات در خاک ایران حضور دارند بایستید. جهت دهی اغتشاشات و اقدامات خرابکارانه‌ سفارت خانه‌های انگلیس و آلمان و دخالت مستقیم در مسائل داخلی از مواردی است که باید با قاطعیت رسیدگی شود.»

برخورد جدی با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و دانشگاه صورت گیرد

۵ هزار و ۸۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور به نیابت از نخبگان و همه دلسوزان جامعه اسلامی در راستای رسالت تاریخی و اجتماعی خویش در نامه‌ای سرگشاده از روسای قوای سه گانه خواستند از حریم فرهنگی حاکم بر فضای سالم علمی و پژوهشی دانشگاه صیانت کنید.

در این نامه بیان شده است: «بی اعتنایی و عدم تمرکز بر درمان دردهای اصیل امروز جامعه ایرانی در عرصه داخلی و بین‌المللی و تنزل مطالبات برخی از جریان‌های دانشجویی به سطحی سبک و در تعارض با فرهنگ اصیل و غنی ایرانی و اسلامی و ارتباطات از هم‌گسیخته و آزادی‌های جنسی مایه نگرانی جدی استادان دانشگاه و جامعه نخبگی شده است.»

در این نامه تصریح شده است: «رشد و ارتقای سطح فرهنگی-اجتماعی دانشجویان عزیزمان و تربیت نسلی وفادار به ایران عزیز وآرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند تفکر، برنامه‌ریزی واعتبارات لازم و بدور از اقدامات نمایشی است که امیدواریم توجه لازم مبذول شود.»

در این نامه عنوان شده است: «درخواست داریم با صدور دستورات لازم به مسئولان آموزش عالی کشور از حریم فرهنگی حاکم بر یک فضای سالم علمی و پژوهشی صیانت کرده و با استادانی که بیانیه صادر و تشکل‌های صنفی دانشگاهی را تشویق به اعتصاب و اعتراض میکنند و با کسانی که حرمت دانشگاه را حفظ نکرده و به دنبال به حاشیه کشاندن دانشگاه و به تعطیل کشاندن کلاس‌های درس هستند، طبق ضوابط و موازین قانونی حاکم بر دانشگاه قاطعانه عمل شود.»

حوزه صنفی_دانشجویی؛

شرایط بازپرداخت وام‌های دانشجویی اعلام شد

شرایط بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام شد. گفتنی است که بر اساس این اطلاعیه این صندوق ۱۶ شرط برای بازپرداخت وام تعیین شده است. 

برای خواندن ادامه اینجا کلیک کنید

صدور حکم بدوی برای ۴۰ دانشجوی متخلف در «شورای انضباطی»

مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه از لغو ممنوع الورودی ۴۰-۵۰ دانشجو خبر داد و گفت: تاکنون برای ۴۰ نفر از دانشجویان در شورای انضباطی رای بدوی صادر و به آن ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ممنوع الورودی موقت برخی دانشجویان در پی وقایع اخیر در این دانشگاه مطرح کرد که در حال حاضر حدود ۱۳۰ نفر از دانشجویان از طریق تماس یا پیامک اعلام شده که  ممنوع الورود هستند.

همچنین واحدی تاکید کرد که ما مجبور هستیم در ارتباط با برخی افراد از برخورد انضباطی استفاده کنیم‌.

عدم پذیرش میهمان در خوابگاه‌های دانشجویی به دلیل شیوع آنفولانزا

اداره خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی در تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شیوع بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا در سطح جامعه، جهت حفظ سلامت دانشجویان، از پذیرش هرگونه میهمان در خوابگاه‌ها معذوریم. 

همچنین اداره خوابگاه‌های دانشگاه خوارزمی در تهران اعلام کرد: با توجه به اتمام فرایند اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های واحد تهران در سال تحصیلی جدید، ضروری است آن دسته از دانشجویان که در حال حاضر در خوابگاه ساکن نیستند، وسایل خود را تا روز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ از خوابگاه خارج کنند.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارزیابی دانشگاه‌ها

هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارزیابی دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت‌های فیزیکی خبر داد. 
وی تاکید کرد که آینده دانشجویان مهم‌ترین اولویت وزارت علوم است که باید شرایط رشد و پرورش آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در دانشگاه‌ها به گونه‌ای باشد که دانشجویان با آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی مواجه نشوند.

اولین جلسه اتاق فکر دانشجویی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد

 اولین جلسه اتاق فکر دانشجویی دانشجویان شاهد و ایثارگر با حضور فردین تقی زاده مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و اعضای اتاق فکر در محل این سازمان برگزار شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد برگزیدگان بخش خواهران طرح ملی ضیافت ایثار نیز عضو این اتاق فکر شوند و در قالب کارگروه‌های مختلف و با اهداف و شرح وظایف تعیین شده به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =