ترکیه: با دولت سوریه روابط امنیتی داریم

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی مدعی شد که این کشور با دولت سوریه روابط امنیتی دارد و هنوز برای برقراری روابط دیپلماتیک تصمیمی نگرفته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در ادامه اصرار مقامات ترکیه مبنی بر وجود روابط میان آنکارا و دمشق و احتمال برقراری روابط در آینده نه چندان دور، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه این کشور بار دیگر از وجود روابط امنیتی با دولت سوریه سخن گفت.

بیشتر بخوانید

 ترکیه به یکی از بزرگترین شرکای تجاری روسیه تبدیل شده است

او گفت: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ارتباط با سوریه وجود ندارد، جز اینکه روابط امنیتی همچنان برقرار است و در حال ارزیابی این موضوع هستیم که در صورتی که شرایط اجازه دهد روابط را از سطح امنیتی به سطح دیپلماتیک ارتقا دهیم».

در ماههای گذشته بارها محافل مختلف از عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه سخن گفته‌اند و رسانه‌ها از دیدارهای مختلف در سطوح مختلف نوشته‌اند؛ هرچند به شکل رسمی از سوی دمشق تأیید نشده است.

وزیر خارجه ترکیه در ۱۹ مهر ماه نیز گفته بود که این کشور باید با دولت سوریه وارد گفت‌وگو شود. به گفته وی: «بدون مصالحه بین معارضان و دولت سوریه، امکان ندارد در سوریه ثبات برقرار شود. لذا آنکارا باید برای تحقق این مصالحه، با نظام [بشار] اسد گفت‌وگو کند».

در تیرماه سال جاری نیز روزنامه حریت ترکیه نوشته بود که «رجب طیب اردوغان» در یک نشست غیرعلنی با اعضای حزب عدالت و توسعه برای دیدار با بشار اسد ابراز تمایل کرده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1159237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =