پروژه‌ تجزیه ایران در شبکه تروریستی آل‌سعود

شبکه ایران‌ اینترنشنال در ۵۰ روز گذشته با ۲۵ چهره تجزیه‌طلب بیش از ۱۲۰ بار مصاحبه کرده است که ماهیت تروریستی این شبکه را افشا می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، روز دوشنبه(16 آبان) یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن وی به‌نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است.

او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده است که فقط با رهبران احزاب {تجزیه‌طلب} گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود.

آنچه خانم رحیم‌پور در این فایل صوتی می‌گوید، با توجه به خط مشی شبکه ایران اینترنشنال و افرادی که در این شبکه پای تریبون می‌آمدند نکته‌جدیدی نداشت اما رسماً پرده از ماهیت تروریستی این شبکه و همدستی آن با دشمنان ایران پرده برداشت.

در پیمایشی که روی برنامه‌های این شبکه در 50 روز گذشته انجام شد، قریب 25 چهره‌ی تجزیه‌طلب بیش از 120 بار در این شبکه پای تریبون آمده و صحبت کرده‌اند. این تمرکز بر چهره‌های تجزیه طلب منحصر به اقوام خاصی نبوده و آنها تلاش کردند افراد خودفروخته از همه اقوام ایرانی را روی آنتن آورده و پروژه تجزیه را با تحریک به اقدامات تروریستی و آشوب‌آفرینی از طریق رسانه‌شان پیش ببرند!

البته این تعداد منحصر به افرادی است که بعنوان تجزیه‌طلب شناخته می‌شوند و نه دیگر سیاسیونی که صحبت‌های تجزیه‌طلبانه و قوم‌گرایانه زده باشند.

از ابتدای اغتشاشات، با توجه به کردتبار بودن خانم مهسا امینی و تحرکات گروهک‌های تجزیه‌طلب در استان کردستان و شهرهای غرب ایران، سرکردگان گروه‌های تروریستی کومله، دموکرات کردستان و حزب آزادی تقریباً روزانه در این شبکه صاحب تریبون بودند.

در پیمایشی که صورت گرفته، چهره‌های تجزیه‌طلب کرد همچون عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک کومله، سلام قادری عضو کمیته مرکزی کومله، ابراهیم علیزاده دبیر اول کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، عمر ایلخانی‌زاده دبیرکل کومله زحمتکشان کردستان، مصطفی هجری مسئول اجرایی حزب دموکرات کردستان، آسو صالح عضو دموکرات کردستان، خالد عزیزی دبیرکل موکرات کردستان، حسین یزدان‌پناه مسئول نظامی گروهک تروریستی آزادی کردستان بالغ بر 40 بار در این شبکه حاضر شده‌اند.

جالب اینجایست در هفته‌های اخیر این شبکه با برخی فعالان تجزیه‌طلب آذری نیز گفت‌وگو کرده است. شخصیت‌هایی متعلق به احزابی که تا پیش از این حتی نامی از آنها در اینترنت نبوده و بنظر می‌رسد برای پیشبرد هدف تجزیه‌طلبانه یک شبه خلق شده و روی خط آمدند.

یاشار حکاک‌پور فعال حقوق اِتنیک(اقوام)، صالح کامرانی دبیرحزب مرکز آذربایجان، ژاله تبریزی، مدیریت جمعیت حقوق بشر آذربایجان، سیمین صبری، سخنگوی حزب اتحاد دمکرات آذربایجان و علیرضا اردبیلی، مدیر وب‌سایت تریبون آذربایجان بیش از 25 بار در این شبکه صحبت کرده‌اند. این شخصیت‌ها پیشتر تحت عنوان فعال سیاسی در تلویزیون‌های معاند حاضر می‌شدند اما این‌بار ذیل نام تشکل‌های قومیتی مانند اتحاد دموکرات آذربایجان یا حزب مرکز آذربایجان (که پیشتر موجودیتی نداشته)، اقدام به تحریک مردم و اغتشاش‌ آفرینی در راستای پروژه تجزیه‌طلبی می‌کردند.

اما شاید بیشترین تریبون در اختیار تجزیه‌طلبان بلوچستان با توجه با درگیری‌های چند هفته گذشته در این استان بود؛ حبیب‌الله سربازی دبیر حزب بلوچستان راجی تپاکی، فریبا بلوچ، رحیم بندوئی عضو حزب مردم بلوچستان، ناصر بولیدی دبیرکل حزب مردم بلوچستان، بهرام میرلاشاری عضو شورای همکاری بلوچستان، ابراهیم احراری مجری شبکه وهابی کلمه، عبدالرئوف ملازهی، عبدالله عارف، غلامرضا حسین‌بر عضو جبهه مردم بلوچستان و مهدی نخل‌احمدی جمعاً نزدیک 40 بار در این شبکه به تحریک مردم و بازگویی اخبار کذب از این استان اقدام کردند.

این شبکه تروریستی پای فعالان تجزیه‌طلب عرب را هم به این شبکه باز کرده است؛ مونا سیلاوی از حزب تضامن دموکراتیک اهواز و موسی شریفی چند بار تریبون در اختیارشان قرار گرفت.

روز گذشته  وزیر اطلاعات اعلام کرد که شبکه اینترنشنال از سوی دستگاه امنیتی ایران به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

روزنامه گاردین انگلستان نیز سال 97 در گزارشی اعلام کرد عربستان سعودی بودجه هنگفت 250 میلیون دلاری شبکه «ایران اینترنشنال» را تأمین می‌کند! این شبکه سال 96 با جمعی از خبرنگاران جداشده از BBC فارسی ـ و البته با حقوق بالاتر ـ آغاز به کار کرد و تاکنون در راستای عادی کردن تجزیه‌طلبی و تروریسم، با بسیاری از چهره‌های ضد ایرانی گفت‌وگو کرده است.

این شبکه تیرماه سال 99 میتینگ گروهک مجاهدین خلق(منافقین) را بصورت زنده پخش مستقیم کرد و 27 مرداد امسال نیز با  رضا جعفرزاده عضو گروهک منافقین به گفت‌وگو نشست!

انتهای پیام/

کد خبر: 1159302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =