راه‌اندازی گشت‌هایی برای بررسی ایمنی سازه ساختمان‌های تهران

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران از راه‌اندازی گشت‌هایی برای بررسی ایمنی فیزیکی ساختمان‌ها در تهران خبر داد.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز از راه‌اندازی گشت‌هایی برای بررسی ایمنی فیزیکی ساختمان‌ها در تهران خبر داد و گفت: لیست ۱۲۹‌تایی از ساختمان‌های ناایمن تهران تنها از نظر حریق تهیه شده بود و قرار است در قالب دوازدهمین شنبه امید و افتخار از هفته آینده گشت‌های مشترکی برای بررسی ایمنی ساختمان‌ها از منظر سازه با همکاری نظام مهندسی، آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌ها شروع به کار کنند. در مجموع ۹ دستگاه در این طرح حضور دارند.

بیشتر بخوانید

۶ گود ناایمن در غرب پایتخت وجود دارد

او افزود: این طرح در راستای اجرایی نمودن ردیف پنج بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور مصوب ۱۳۹۸، دستورالعمل ابلاغی وزیر محترم کشور و نایب رئیس محترم شورای عالی مدیریت بحران کشور انجام می‌شود.

محمدخانی توضیح داد: طی نامه شماره ۶۶۸۵۷ در خصوص تشکیل کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه که ریاست این کارگروه در شهر تهران را بر عهده شهردار تهران قرار داده است و نیز مصوبه جلسه مورخ ۲۳/۰۳/۱۴۰۱ دادستانی کل کشور، به منظور هم راستا نمودن اقدامات نهادهای ذی مدخل درخصوص و ارزیابی ایمنی ساختمان‌های شهر تهران، تفاهم نامه همکاری چند جانبه‌ای برای هم‎راستا کردن اقدامات نهادهای ذی مدخل در خصوص ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه مابین ۹ دستگاه از دولت و شهرداری تهران در سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران به امضا رسیده است. در این تفاهم نامه پیش‌بینی شده که تیم‌های مشترک ارزیابی در سطح مناطق ۲۲ گانه تشکیل شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1159324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =