شیرانی: رقابت‌های لیگ برتر نسبت به سال گذشته ارتقای فنی نداشته است

پیشکسوت فوتبال گفت: رقابت‌های لیگ برتر نسبت به سال گذشته ارتقای فنی نداشته و بیشتر مبالغ قراردادهای بازیکنان و مربیان افزایش کرده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،ناصر فریادشیران، درباره کیفیت بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: رقابت‌های لیگ برتر نسبت به سال گذشته ارتقای فنی نداشته و بیشتر مبالغ قراردادهای بازیکنان و مربیان افزایش کرده است. قراردادهای ۷ میلیارد تومان سال قبل همه باشگاه‌ها به ۲۰ میلیارد تومان تبدیل شده است. ای کاش این هزینه‌هایی که در لیگ برتر انجام شده، در زیرساخت‌ها و تیم‌های پایه هزینه می‌شد تا ساختمان، زمین تمرین و … هم به بزرگی نام تیم‌ها درمی‌آمد تا سال به سال به طرف باشگاه‌داری حرفه‌ای حرکت کنیم.

وی افزود: در بحث فنی مسابقات لیگ برتر که موضوع استفاده از تاکتیک و سیستم فنی در فوتبال روز دنیا خیلی مهم است در لیگ برتر فوتبال ایران شیوه و تاکتیک‌های دفاعی و تهاجمی دیده نمی‌شود. بیشتر تیم‌های حاضر در مسابقات به خاطر اینکه گل‌های کمتری دریافت کنند، مربیان‌شان یک تا یازده نفره فقط دفاع کردن را در دستور کار قرار می‌دهند.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه آمار دوندگی در همه تیم‌ها بالاست، عنوان کرد: در این دوره از مسابقات لیگ برتر شاهد هستیم که قدرت و توان دوندگی بازیکنان بیشتر شده است تا بیشتر در کارهای دفاعی شرکت کنند. بر همین اساس بازیکنان سعی دارند تا در یک سوم زمین حریفان دفاع کرده و با توپ‌گیری اقدام به گلزنی کنند. پیاده کردن سیستم و تاکتیک‌های دفاعی در تیم‌های فوتبال ایران به گونه‌ای به آفت تبدیل شده است.

کارشناس فوتبال در خصوص تعطیلات لیگ برتر گفت: به خاطر اینکه زمان زیادی تا رقابت‌های جام جهانی نمانده است باید تیم ملی در این مدت کوتاه بتواند نقاط ضعف خودش را برطرف کند و معقول است تا لیگ برتر تعطیل شود. تیم‌هایی که یازده هفته لیگ برتر آماده بودند و در صدر جدول حضور داشتند این وقفه برای آنها خیلی سخت خواهد بود، اما تیم‌های ضعیفتر می‌توانند برای آغاز مجدد مسابقات لیگ خود را به آمادگی مطلوب و ایده‌آل برسانند.

فریادشیران درباره وضعیت تیم ملی ایران قبل از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، خاطرنشان کرد: بزرگترین رویداد ورزشی دنیا از هر نظر، رقابت‌های جام جهانی است که تیم ملی فوتبال ایران با حضور مجدد کی‌روش نظم خوبی گرفته است. فوتبال ایران این بار این مربی را به جام جهانی برد و نباید او این را فراموش کند. هم اکنون یک تیم یک‌دست و منظمی برای شرکت در جام جهانی داریم. امیدوارم بتوانیم نتیجه خوشایندی بگیریم و شانس صعود از گروه B جام جهانی داشته باشیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1159356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =