دانشکده مهندسی علوم داده و هوش مصنوعی واحد کرج افتتاح شد

دانشکده مهندسی علوم داده و هوش مصنوعی و دانشکده فنی و مهندسی واحد کرج با حضور دکتر طهرانچی افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به استان البرز از واحدهای فردیس و هشتگرد بازدید و پیش دبستان و دبستان سما ۳ هشتگرد و دانشکده مهارت و کارآفرینی این واحد دانشگاهی را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید

دانش آموز مدرسه سما جوهر پرینتر گیاهی اختراع کرد/ تقویت خلاقیت دانش‌آموزان با پرورش ذهن پرسشگر

دکتر طهرانچی در جلسه با اعضای هیأت رئیسه واحد فردیس و مسئولان شهری با اشاره به احداث این واحد دانشگاهی در استان البرز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی هر جا که احداث شود باید پرچمدار تعلیم و تربیت اجتماعی باشد. با توجه به اهمیت این موضوع یک بسته تعلیم و تربیتی برای نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۱ سال طراحی کردیم تا از طریق مدارس سما و واحدهای دانشگاهی بتوانیم به امر تعلیم و تربیت اجتماعی و مهارتی دانشجویان در کنار آموزشهای تخصصی بپردازیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های شهرپایه بودن و گستردگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، کاهش هزینه رفت و آمد و اسکان دانشجویان است. ما معتقدیم که دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به مردم و در راستای توسعه شهرهاست و مردم سرمایه گذاری و هزینه می‌کنند تا واحدهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای فاقد دانشگاه راه‌اندازی شود.

وی تبدیل شدن به دانشگاه سبک زندگی ساز را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: دانشگاه باید سبک زندگی ساز داشته باشیم، چون دشمن به شدت این جبهه را هدف قرار داده و اگر دانشگاه آن را ترسیم نکند، دیگران برای جوانان ما نسخه پیچی می کنند.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: باید جوانان در مقابل چشمان خانواده و معلم و استاد تربیت و ساخته شوند و وظیفه ما این است که حمیت را به جوانان القا کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در بدو ورود به واحد هشتگرد با حضور در یادمان شهدای گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی با قرائت فاتحه و گرامیداشت یاد و خاطره در توسعه یادمان شهدای گمنام این واحد دانشگاهی تأکید کرد.

دکتر طهرانچی در حاشیه افتتاح مدرسه دخترانه سما هشتگرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پذیرای ۱۰۳ دانش آموز در مدارس سماست و یکی از برنامه های ویژه ما درخصوص این مدارس توسعه بر مبنای مدلهای جدید تعلیم و تربیت است تا بتوانیم برای هر شهر مدارس نمونه تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: هدف ما از فعالیت واحدهای دانشگاهی و مدارس سما پرداختن صرف به آموزش تخصصی نیست، بلکه می خواهیم فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی کارکرد تعلیم و تربیت اجتماعی و مهارتی نیز داشته باشند، چرا که جوانان ما بسیار رشد یافته هستند و از لحاظ اجتماعی سریعتر از جوانان دهه های قبل به سن رشد اجتماعی رسیده اند. بنابراین باید در تعلیم و تربیت اجتماعی پیش از آنکه دیگران ذهن جوانان ما را تغییر دهند و برآنها تأثیر بگذارند، در تعلیم و تربیت اجتماعی فعال و اثرگذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت مدارس سما با دیگر مدارس در این است که مدارس سما از پشتوانه قوی علمی، پژوهشی و آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار است و معتقدیم که مسائل هر شهر باید در مدرسه و دانشگاه دیده شود، از اینرو نیازمند بازنگری در نظام تعلیم و تربیت هستیم و در این راستا باید نگاهمان را تغییر داده، معلمان را محترم شمرده و از ظرفیت اعضای هیأت علمی در مدارس سما استفاده کنیم.

دکتر طهرانچی همچنین در آخرین برنامه خود با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ضمن دیدار و گفت وگو با اعضای هیأت رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی این واحد دانشگاهی دانشکده مهندسی علوم داده و هوش مصنوعی و دانشکده فنی و مهندسی واحد کرج را افتتاح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159483

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =