جذب ۳ هزار عضو هیات علمی در وزارت بهداشت تا پایان سال

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان این که در سال جاری، هزار مجوز جذب اعضای هیات علمی برای توزیع متناسب در دانشگاه‌های علوم پزشکی اخذ شده است، گفت: تا پایان امسال هم در نظر داریم موافقت مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی دیگر را هم بگیریم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر باقری‌فرد با بیان این‌که نیروهای انسانی، مهم‌ترین سرمایه‌های کشور  هستند، افزود: حفظ و جذب نیروی انسانی جزو وظایف اصلی ما است.

بیشتر بخوانید

اعلام جزئیات اجرای طرح پزشکی خانواده

وی با اشاره به اینکه افراد با رتبه‌های برتر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پذیرش می‌شوند، افزود: آیین‌نامه جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی بازنگری شده و شاخص‌هایی همچون فناوری، آموزش، شاگردپروری و اهتمام به مرجعیت علمی مورد توجه قرار گرفته و بزودی برای تصویب، تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ارتقاء اعضای هیئت علمی باید در مسیر پیشرفت دانشگاه‌های علوم پزشکی مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: جلسات هیات اجرایی جذب دانشگاه‌ها باید به صورت منظم برگزار و صلاحیت علمی و عمومی افراد نیز بر اساس شاخص‌ها و ضوابط بطور دقیق بررسی شود.

دکتر باقری‌فرد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: هیأت‌های اجرایی جذب باید صلاحیت عمومی افراد را بررسی کنند و اعضای هیات علمی متخصص، متعهد و متدین را جذب کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی، تامین اعضای هیات علمی مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز سایر زیرساخت‌های ضروری با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر: 1159486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =