ترامپ دیگر مثل سابق حمایت نمی‌شود

رئیس جمهور سابق آمریکا صحبت‌های نژادپرستانه‌ای را علیه فرماندار جمهوریخواه یکی از ایالات این کشور مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، «گلن یانگکین»، فرماندار ایالت «ویرجینیا»ی آمریکا را در واکنش به انتقادهایی که معاون این فرماندار جمهوریخواه از او مطرح کرد با طرح صحبت‌هایی نژادپرستانه مورد تمسخر قرار داد.

بیشتر بخوانید

مسیر سخت دیپلماسی برای احیای برجام

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» معاون این فرماندار آمریکایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا از دونالد ترامپ حمایت کرده بود،‌ روز پنجشنبه در یک مصاحبه با رد حمایت مجددش از کاندیداتوری ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ تاکید کرد، وقت آن رسیده که این رئیس جمهور سابق آمریکا صحنه سیاست را ترک کند. اظهار نظر این معاون فرماندار درباره اینکه نامزدهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات میاندوره‌ای کنگره نتیجه بدتری نسبت به نامزدهای حمایت نشده توسط او کسب کردند، خشم ترامپ را در پی داشت.

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به این صحبتها در شبکه اجتماعی متعلق به خودش مشهور به «تروث سوشال» نوشت، یانگکین پیروزی‌اش در انتخابات سال ۲۰۲۱ بر سر تعیین فرماندار ویرجینیا را مدیون حمایتی است که ترامپ در یک تجمع از طریق کنفرانس تلفنی از او داشت و گفت که اسم این فرماندار «شبیه اسامی چینی است!».

ترامپ در مطلبش نوشت: «یانگکین در ویرجینیا نتوانست بدون من پیروز شود. من او را تایید کردم و یک تجمع خیلی بزرگ به صورت کنفرانس تلفنی برای او برگزار کردم و خواستم جنبش ماگا (حامیان ترامپ) به او رای دهند در غیر این صورت او نمی‌توانست به پیروزی نزدیک شود. اما او این را می‌داند و قبول دارد.»

ترامپ همچنین از «ران دسانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدا که به عنوان یکی از رقبای اصلی بالقوه او برای رقابت ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا مطرح است انتقاد کرده و اعتبار پیروزی سال ۲۰۱۸ دسانتیس بر رقیب دموکراتش، «اندرو گیوم» را متعلق به خودش دانست.

ترامپ اخیرا اعلام کرد قصد دارد روز سه شنبه این هفته «موضوعی مهم» را اعلام کند.

به نوشته ایندیپندنت، این رئیس جمهور سابق آمریکا ظاهرا قصد دارد روز سه‌شنبه از محل اقامتگاه خود مشهور به «مار-ئه-لاگو» نامزدی خود برای انتخابات ۲۰۲۴ را اعلام کند. ایندیپندنت تصریح کرد، با توجه به اینکه این اقامتگاه ترامپ چند ماه پیش مورد یورش ماموران اف.بی.آی به جهت توقیف اسناد محرمانه قرار گرفت، این نخستین بار خواهد بود که یک نامزد ریاست جمهوری آمریکا، کارزار ریاست جمهوری خود را از محل یک صحنه جرم متعلق به خودش اعلام می‌کند.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1159574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =