سرقت اسلحه ارتش اسرائیل در سوریه

ارتش رژیم اسرائیل امروز شنبه اذعان کرد که گروهی ناشناس به پادگانی در جولان اشغالی سوریه وارد شده و مقادیر زیادی سلاح و مهمات را با خود برده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ارتش رژیم اسرائیل امروز شنبه اذعان کرد که گروهی ناشناس به پادگانی در جولان اشغالی سوریه وارد شده و مقادیر زیادی سلاح و مهمات را با خود برده‌اند.

سرویس شاباک (امنیت داخلی) رژیم اسرائیل به دنبال این فضاحت وارد شده و در حال انجام تحقیق در این باره و عاملان این سرقت است.

این برای چندمین بار است که سلاح نظامیان صهیونیست به سرقت می‌رود. طی ماه گذشته بارها سلاح‌های نظامیان رژیم اسرائیل در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به سرقت رفت و  این مسئله به نگرانی صهیونیست‌ها و در عین حال بی‌ابرویی برای آن‌ها تبدیل شد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت دوم آبان ماه در گزارشی نوشت که  امروزه خطر بزرگی که ارتش اسرائیل با آن مواجه است، در عدم توانمندی این ارتش برای کنترل خروج و سرقت تسلیحات از پایگاه‌های آن است، تسلیحاتی که به دست سازمان‌های فلسطینی می‌رسند.

این رسانه در گزارش خود اعتراف کره بود که مشکل سرقت تسلیحات از پایگاه‌های ارتش اسرائیل و فروختن آن بقای اسرائیل را به خطر می‌اندازد. «یوسی یهوشع»، تحلیل‌گر نویسنده سرمقاله در این زمینه نوشت: «این خطر بزرگتر از خطر ایرانی، جبهه سوریه، خطر لبنان یا اقدامات غزه بقای اسرائیل را تهدید می‌کند، زیرا در آن موارد ارتش اسرائیل برنامه‌هایی برای مقابله دارد، اما در مقابله با حجم سلاح‌ و مهماتی که روزانه به سرقت رفته و به دست طرف‌های متخاصم می‌افتد، چنین اقدامی قابل انجام نیست.»

بر اساس گزارش رسانه‌ای، عمده این سلاح‌ها به بازار سیاه وارد شده و از سوی گروه‌های فلسطینی علیه نظامیان رژیم اسرائیل در درگیری‌ها استفاده می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1159670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =