قالیباف: نباید اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود / موافقت نمایندگان با یک فوریت طرح قانون الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت موشک‌های بالستیک فراصوت دشمنان این آب و خاک را ناامید و دوستداران آن را خوشحال کرد، گفت: امروز طهرانی‌مقدم های زیادی در هوا فضای سپاه تمام فکر و ذهن و عملشان ایجاد ایران قوی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۲ آبان در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد:دستیابی فرزندان ایران به توان بومی ساخت موشک‌های بالستیک فراصوت دشمنان این آب و خاک را ناامید و دوستداران آن را خوشحال کرد.

وی افزود: شکستن رکورد سرعت و توانایی عبور از سامانه پدافند موشکی و قابلیت هدف قرار دادن آنها از ویژگی های برجسته دستاورد جدید دانشمندان جوان کشورمان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز طهرانی‌مقدم های زیادی در هوا فضای سپاه تمام فکر و ذهن و عملشان ایجاد ایران قوی است به تمامی آنها به جهت دستیابی به این افتخار خدا قوت می گویم.

 رئیس‌مجلس: نباید اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به گونه ای پیش برویم که اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود، گفت: مجلس باید علاوه بر خط تولید و مسائل زیست محیطی، به مردمی که توان خرید موتور ۴۰ میلیونی را از دست داده‌اندنیز توجه کند.

قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو بیان کرد: بنده وظیفه خود می‌دانم به عنوان یک نماینده مجلس شورای اسلامی نکته‌ای را در خصوص بررسی این قانون به نمایندگان عرض کنم. به دوستان در کمیسیون صنایع و معادن نیز این موضوع را جداگانه تذکر دادم. ما نباید در این قانون به گونه‌ای پیش برویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط خودرو در کشور شود و سپس با مشکل مواجه شویم یا این‌که نباید به گونه‌ای عمل کنیم تا پولی که برای اسقاط در نظر گرفته شده اینقدر به جاهای مختلف برود که تعارض منافع ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار کرد: باید توجه داشت که هم مساله آلودگی هوا و محیط زیست حائز اهمیت است و هم مساله تولید دارای اهمیت می‌باشد و هم مردمی که یک موتور را ۱۵۰ هزار تومان خریده‌اند اما قیمت امروز آن به ۴۰ میلیون تومان رسیده و توان اسقاط ندارند. هنر مجلس شورای اسلامی این است که این سه موضوع را با یکدیگر تنظیم کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مهمی در مجلس در حال دنبال شدن است و باید با یک دقت و جدیت به این موضوع رسیدگی شود. از یک طرف خط تولید حائز اهمیت است و از یک طرف محیط زیست. همچنین مردمی که قدرت خرید یک موتور ۴۰ میلیونی را ندارند باید در تصمیم گیری در نظر گرفته شود. هر سه مورد دارای اهمیت است.

 نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح قانون الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو موافقت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تقاضای یک فوریت طرح قانون الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه 22 آبان با تقاضای یک فوریت طرح قانون الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موافقت کردند.

گفتنی است پیش ازین نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح مذکور مخالفت کردند.

 ماجرای نامه جعلی منتسب به نمایندگان مجلس چه بود؟

ماجرای تکذیب نامه منتسب به نمایندگان ملت توسط روابط عمومی مجلس،‌ ابهاماتی را در ذهن مخاطبان برانگیخته بود که تعدادی از نمایندگان، در نشست علنی امروز مجلس، در این‌ باره توضیحاتی ارائه کردند.

روز یکشنبه 15 آبان خبر انتشار نامه‌ای با امضای 227 نفر از نمایندگان مجلس منتشر شد که در آن از قوه قضاییه خواسته شده بود تا  با اغتشاشگران اخیر،‌ برخورد قاطع نماید.

در بخشی از این نامه آمده بود: «ما نمایندگان این ملت از تمامی مسئولان کشور از جمله قوه قضائیه می خواهیم که هرچه سریع تر با محاربین که مانند داعش با سلاح های سرد و گرم به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند، برخورد عبرت آموز کرده و حکم الهی را نسبت به محاربین در هر لباس و صنف و دستور حیات بخش قصاص را اجرا کنند تا به همگان ثابت شود جان، مال، امنیت و ناموس مردم عزیزمان خط قرمز این نظام بوده و در این امر با هیچ کس مماشات نخواهد کرد.

ضمن قدردانی از حافظان امنیت به ویژه نیروهای نظامی انتظامی از قوه قضائیه می خواهیم ضمن برخورد قاطع با مباشرین این جنایت ها با همه کسانی که معاونت در جرم کرده و سبب تحریک آشوبگران شده اند مانند برخی سیاسیون برخورد متناسب را انجام دهند».

اما پس از قرائت این نامه در صحن مجلس بود که نامه‌ای جعلی با محتوای مغایر و همچنین لیستی جعلی از امضا کنندگان در فضای مجازی دست به دست شد که در آن به دروغ ادعا شده بود که نمایندگان مردم از قوه قضاییه خواسته اند تا پرونده افراد دستگیر شده و معاند در زمره پرونده‌های محاربه دسته‌بندی شود.

یکی از نشانه‌های جعلی بودن این نامه،‌ درج نام  امیر حسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی به عنوان دو نفر از امضا کنندگان بود، در حالی که هیچ  یک از این افراد در حال حاضر جزو نمایندگان مجلس نیستند.

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی روز جمعه 20 آبان با انتشار اطلاعیه ای،‌ نامه مذکور را جعلی دانست و محتوا و امضا کنندگان آن را تکذیب کرد.

اما قرائت نامه اصلی در صحن مجلس،‌ نزدیک بودن محتوای نامه جعلی به نامه اصلی به جز در بعضی جملات و تکذیب آن توسط روابط عمومی مجلس،‌ ابهاماتی را در ذهن مخاطبان به وجود آورد که دامنه آن به نشست علنی امروز یکشنبه 22 آبان مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شد.

در همین رابطه،‌ مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست نوبت عصر مجلس، با اشاره به شایعات و مواردی که در مورد این نامه مطرح شده است، گفت: «من شفاف عرض بکنم که در رابطه با این نامه، دو مورد مطرح‌شده است. اول نامه‌ای که 227 نفر از همکاران امضا کردند و از تریبون مجلس قرائت شد که این بیانیه قابل دفاع است و در آن، نمایندگان خواستار برخورد با کسانی که ناامنی ایجاد کرده مرتکب قتل شده اند و کسانی مثل شهید آرمان علی وردی و شهید روح‌الله عجمیان را به شهادت رساندند، بودند. ازاین‌رو، افتخار هم می‌کنیم که این بیانیه امضا شده است.

وی افزود:  از آن‌ جهت که این نامه، تاثیرگذار بوده‌است،کسانی دست به تولید بیانیه‌ی جعلی زدند و ادعا کردند که مجلس خواستار برخورد با مردم عادی شده‌است که این دروغ است و اگر آن نامه اثرگذار نبود، دست به تولید چنین نامه‌ی دروغین و جعلی نمی‌زدند.

همچنین علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست نوبت صبح امروز مجلس در همین رابطه گفت: لیست منتشر شده جعلی بوده است و بیانیه نمایندگان نیز ضدمردمی نبوده، بلکه در آن درخواست کرده‌اند تا با قاتلان  و اغتشاشگران برخورد شود. مجلس نیز اقدام قانونی خود را انجام داده است. نمایندگان در بیانیه خود اعلام کرده اند که با قاتلان و اغتشاشگران برخورد شود، نه معترضان. بالاترین بیان، بیان رهبر معظم انقلاب بود که فرمودند آنهایی که معترض هستند و دست به قتل و آشوب نزده اند، فرزندان من هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =