والاس: عقب‌نشینی روسیه از خرسون یک شکست است

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد، عقب‌نشینی تاکتیکی اخیر روسیه از شهر خرسون اوکراین یک شکست استراتژیک دیگر است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت، عقب‌نشینی نیروهای ارتش روسیه از شهر خرسون اوکراین «یک شکست استراتژیک دیگر» برای مسکو است و وعده ادامه حمایت‌های لندن از کی‌یف را داد.

بیشتربخوانید

پیروزی دقیقه نودی/ دموکرات‌ها در سنا ماندند

به نوشته خبرگزاری «نشنال نیوز»، روسیه اعلام کرد، روز جمعه عقب‌نشینی سربازانش از شهر خرسون را بدون هیچ گونه تلفاتی تکمیل کرده است.

بن والاس ادعا کرد: «ارتش روسیه در نتیجه حمله غیرقانونی خود متحمل تلفات جانی عظیم شده و تنها تحقیر و انزواطلبی بین‌المللی را کسب کرده است.»

پایگاه نشنال نیوز نوشت، تحلیلگران اطلاعاتی معتقدند روند خروج مسکو از خرسون احتمالا از ۲۲ اکتبر زمانی که مقامات منصوب از جانب روسیه خواستار ترک شهر از سوی شهروندان شدند شروع شده بود. روز جمعه خبرگزاری «تاس» روسیه گزارش کرد،  بالغ بر ۱۱۵۰۰۰ غیرنظامی خرسون را ترک کردند.

نشنال نیوز در گزارش خود بیان داشت: اکنون انتظار می‌رود اوکراین به اشغال مناطق بزرگی از منطقه خرسون در سمت کرانه غربی رودخانه «دنیپرو» بپردازد و نیروهایش کنترل عمده این شهر را به دست بگیرند.

به نوشته این رسانه همچنین یک مشاور وزیر دفاع اوکراین هم ادعا کرد، در میان نیروهای روسیه «وحشت» وجود دارد اما هشدار داد این جنگ «هنوز تا پایان فاصله زیادی دارد.»

خرسون جزو اولین شهرهای اوکراین بود که در عملیات ویژه‌ای که روسیه از فوریه گذشته در این کشور همسایه خود آغاز کرد، توسط نیروهای ارتش روسیه تصرف شد.

هنوز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره این عقب‌نشینی که دستور آن در جریان یک ضد حمله اوکراینی‌ها صادر شد اظهار نظر نکرده است.

وزارت دفاع انگلیس در یک بیانیه اطلاعاتی به‌روزرسانی شده که در رسانه‌های اجتماعی منتشر ساخت ادعا کرد، نیروهای روسیه «به احتمال بسیار زیاد» در چارچوب عملیات عقب‌نشینی خود پل‌های روی رودخانه دنیپرو را از بین برده‌اند.

منبع: فارس

پایان پیام

کد خبر: 1159689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =