واکنش کنعانی به مواضع سران فرانسه و آلمان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به موضع مداخله‌جویانه، تحریک‌آمیز و غیردیپلماتیک اخیر صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه در قبال جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه موضع اخیر صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران را مداخله‌جویانه، تحریک‌آمیز و غیردیپلماتیک دانست.

بیشتر بخوانید

شکست نسبی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا / نتایج انتخابات موقعیت ترامپ را تضعیف کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت، متأسفانه برخی مدعیان حقوق بشر با فراموشی کارنامه تاریک خود در قبال مردم شریف و مقاوم ایران در جریان حمایت کور و غیرانسانی از رژیم صدام، همراهی با تحریم‌های ظالمانه متعاقب خروج آمریکا از برجام و نیز سکوت در برابر اقدامات تروریستی داعش که آخرین آن حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ بود، حقوق بشر را دستمایه بازیهای سیاسی کرده‌اند.

کنعانی افزود، اراده جمهوری اسلامی ایران در مبانی بنیادین حقوق بشر از جمله کرامت انسانی، مقابله با زور و دفاع از مظلوم همواره مبتنی بر اصل مسئولیت‌پذیری بوده و این در حالی است که آلمان با فرار از مسئولیت بین‌المللی خود در احترام به حق حاکمیت کشورها، ضمن پناه دادن به گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب معاند جمهوری اسلامی ایران و نیز اتخاذ رویکرد گزینشی و دوگانه در برابر جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در اقصی نقاط جهان ازجمله فلسطین، خود را به‌عنوان مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تأکید مجدد بر اینکه تخریب پیوندهای تاریخی، پیامدهای بلندمدت دارد، تصریح کرد، مطالبات حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران از مقامات آلمان فهرست بلندی است، لذا این آلمان است که باید مسئولانه نسبت به گذشته شفاف‌سازی کند.

کنعانی در پایان یک بار دیگر مقامات آلمان را به بازگرداندن عقلانیت به فضای روابط و جلوگیری از آشفتگی بیشتر مناسبات توصیه کرد و در عین حال خاطرنشان ساخت احترام و منافع متقابل، تنها راه در مسیر همکاری پایدار است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1159759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =