دانش آموز امروز، ناتوان در ایجاد ارتباط اجتماعی

مدیر دبیرستان سما گفت: اکنون ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموز و مدرسه، دانش آموز و جامعه و حتی دانش آموز و خودش ایجاد نشده و این ارتباط مخدوش مشکلاتی برای مدارس به وجود آورده است.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی از دانش آموزان به رغم گذشت حدود دو ماه از بازگشایی مدارس نتوانسته خود را با شرایط جدید وفق داده و همچون دوران قبل از شیوع کرونا به فعالیت بپردازند. برخی از  والدین بی توجهی دانش آموزان به مدرسه و کم انگیزگی را در بین فرزندانشان جزو مسائل نگران کننده بر می‌شمرند. از سوی دیگر اولیای مدرسه  عدم ارتباط دانش آموز با مدرسه و گروه همسالان را از دیگر نارسایی‌های موجود می‌دانند. 

محمد رضا حسینی، مدیر دبیرستان سما در واکنش به نظرات کارشناسان آموزش درباره عدم درک فضای واقعی آموزش از سوی دانش آموزان بعد از دو سال شیوع کرونا به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: شاید در وضعیت کنونی شاهد مقاومت از سوی دانش آموزان برای قرار گرفتن در مدرسه هستیم، اما چالش جدی در این زمینه بروز نکرده است.

وی درباره تغییرات دانش آموزان در مقایسه با دو سال قبل از شیوع کرونا ادامه داد: برخی از دانش آموزان به دلیل تغییرات در سبک عادت مطالعه آموزش‌های مجازی را جدی یا بی‌اهمیت دانسته و همین دیدگاه نسبت به مدرسه به یک عادت جدی تبدیل شده است. برخی از دانش آموزان در دو سال اخیر از لحاظ روحی، روانی و فیزیولوژیک تغییرات جدی را تجربه کردند و برگشت به حالت عادی تحصیل نیازمند اقدامات موثر است.

مدیر دبیرستان مدرسه سما درباره اقدامات برای مهار استرس‌ها و اضطراب‌های دانش آموزان تاکید کرد: باید بتوان با اعمال روش‌های مناسب در مدارس فشارهای موجود را برای دانش آموزان کاهش داد و با این اقدامات فشار درس را از آنها برطرف کرد. دانش آموزان در فضای کلاس حضور داشته و به این تربیت از  بروز استرس‌ها در بین آنها جلوگیری شود. در وضعیت کنونی باید از بروز سخت گیری‌های بیش از حد به دانش آموزان جلوگیری کرد و جاذبه‌های تحصیلی را  نسبت به گذشته افزایش داد و با جذب دانش آموزان در مدرسه بتوان به شرایط مناسب درس بازگشت.

مدیر دبیرستان مدرسه سما با توجه به مشاوره‌های انجام شده درباره عمده مشکلات دانش آموزان و والدینشان ادامه داد: مشاوره‌های فردی در بعد خانواده و دانش آموز انجام شده است. عمده مشکل خانواده‌ها و دانش آموزان در وضعیت کنونی ایجاد ارتباط مناسب است، چون هم اکنون ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموز و مدرسه، دانش آموز و جامعه و حتی دانش آموز و خودش ایجاد نشده و این ارتباط  مخدوش مشکل‌زا است. مشکلات دیگر در زمینه تحصیل، مشکلات اجتماعی، مشکلات دوران بلوغ و ... به محیط مدرسه تسریع یافته است.

حسینی گفت: عمده مشکل نگرش دانش آموزان نسبت به آینده خودشان است. در حالی که با توجه به مشکلات موجود شاید مسیر آینده دانش آموزان به شکل مطلوب نباشد و به رغم تحصیل نتایج مناسب اخذ نشود. بنده عمده مشکل دانش آموزان را ایجاد ارتباط می‌دانم و در این زمینه باید مشاوران، روانشناسان و مسئولان تربیتی با اقدامات مناسب بتوانند زمینه ارتباط مناسب  و تعامل را برای آنها ایجاد کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1159767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =